1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    384
    12-09-2017

    Na maand op straat zwerven in Spaanse enclave, krijgt Helmonder zijn paspoort terog


  2. #2
    MVC Premium

    Reacties
    77.573
    19-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    1 maand is te lang ,hij is toch een Nederlander ?

    Waarom deed de Nederkandse overheid niks ?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    384
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door LaasteGeruchten Bekijk reactie
    1 maand is te lang ,hij is toch een Nederlander ?

    Waarom deed de Nederkandse overheid niks ?

    Lees de link eens door zou ik zeggen!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    155
    05-10-2019

    Citaat Geplaatst door R.Artois Bekijk reactie
    Lees de link eens door zou ik zeggen!
    Het antwoord op die vraag vind je daar niet in terug, tenzij je bedoeld dat ze lange tijd niets deden.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    384
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door yojoz Bekijk reactie
    Het antwoord op die vraag vind je daar niet in terug, tenzij je bedoeld dat ze lange tijd niets deden.

    Zijn paspoort heeft hij sindsdien niet meer gezien en alle hulp van Buitenlandse Zaken en de Nederlandse ambassade in Spanje mocht nog niet baten.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    384
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door yojoz Bekijk reactie
    Het antwoord op die vraag vind je daar niet in terug, tenzij je bedoeld dat ze lange tijd niets deden.
    En dan nog dit:

    Identificatie

    De ambassade in Madrid verwijst voor een reactie in deze zaak naar het ministerie van Buitenlandse Zaken. ,,Deze zaak heeft absoluut onze aandacht”, zegt een woordvoerder. ,,Er is vanuit ons veelvuldig contact met de Spaanse autoriteiten over de zaak. Buitenlandse Zaken heeft documentatie aangeleverd om de verificatie van zijn identiteit ter plekke te ondersteunen. Onze ambassade blijft aandringen bij de Spaanse autoriteiten op een snelle afhandeling van de zaak.”


    https://www.ed.nl/helmond/ouisam-kar...deld~a71efde0/

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    155
    05-10-2019

    Citaat Geplaatst door R.Artois Bekijk reactie
    En dan nog dit:

    Identificatie

    De ambassade in Madrid verwijst voor een reactie in deze zaak naar het ministerie van Buitenlandse Zaken. ,,Deze zaak heeft absoluut onze aandacht”, zegt een woordvoerder. ,,Er is vanuit ons veelvuldig contact met de Spaanse autoriteiten over de zaak. Buitenlandse Zaken heeft documentatie aangeleverd om de verificatie van zijn identiteit ter plekke te ondersteunen. Onze ambassade blijft aandringen bij de Spaanse autoriteiten op een snelle afhandeling van de zaak.”


    https://www.ed.nl/helmond/ouisam-kar...deld~a71efde0/
    Ik heb verschillende keren de hulp van de Nederlandse ambassade ingeroepen, maar ze verbraken keer op keer de verbinding. Het laatste wat ik hoorde dat ik nu een testje voor de politie zou moeten doen.”

    https://www.nrc.nl/nieuws/2019/10/05...ijzen-a3975762

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    102
    12-04-2017

    Citaat Geplaatst door LaasteGeruchten Bekijk reactie
    1 maand is te lang ,hij is toch een Nederlander ?

    Waarom deed de Nederkandse overheid niks ?
    Omdat Nederland niks doet voor mensen die de dubbele nationaliteit hebben

    En schandalig van Spanje om zo met mensen om te gaan

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    155
    05-10-2019

    Citaat Geplaatst door Maximilianus Bekijk reactie
    Omdat Nederland niks doet voor mensen die de dubbele nationaliteit hebben

    En schandalig van Spanje om zo met mensen om te gaan
    Het is Mellila, daar ziet een deel zich als kruisvaarders die de Moorse invloed uit hun mooi stukje "Spanje" willen houden. Ik zou niet eens verbaasd zijn als blijkt dat ze wisten dat hij de Nederlandse nationaliteit had en hem toch zo hadden behandeld omdat ze er toch mee weg komen.

    We moeten niet met naïviteit naar dat soort plekken gaan. Niet dat het daarmee voorkomen was maar ik zie hem al in het Engels stuntelen om hen te overtuigen en dan nog een Spaans document ondertekenen waarvan hij de inhoud niet kent. Hij heeft zich laten nemen, als je Nederlander bent ga dan Marco Borsato of Guus Meeuwis zingen in de cel en kijk dan hoe snel ze je op het vliegveld naar Nederland zetten.

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Citaat Geplaatst door R.Artois Bekijk reactie
    En dan nog dit:

    Identificatie

    De ambassade in Madrid verwijst voor een reactie in deze zaak naar het ministerie van Buitenlandse Zaken. ,,Deze zaak heeft absoluut onze aandacht”, zegt een woordvoerder. ,,Er is vanuit ons veelvuldig contact met de Spaanse autoriteiten over de zaak. Buitenlandse Zaken heeft documentatie aangeleverd om de verificatie van zijn identiteit ter plekke te ondersteunen. Onze ambassade blijft aandringen bij de Spaanse autoriteiten op een snelle afhandeling van de zaak.”


    https://www.ed.nl/helmond/ouisam-kar...deld~a71efde0/
    Men doet er goed aan om -als je als Nederlander in Marokko verblijft-, de consul van je verblijf in kennis te stellen.

    https://www.nederlandwereldwijd.nl/l...rokko/over-ons

  11. #11
    MVC Premium

    Reacties
    77.573
    19-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Ik begrijp ook niet wat hij daar deed ...mensen van Nador gaan tegenwoordig via Marokkaanse grondgebied naar Nederkand en niet via mellia

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    80
    04-04-2013

    Citaat Geplaatst door LaasteGeruchten Bekijk reactie
    Ik begrijp ook niet wat hij daar deed ...mensen van Nador gaan tegenwoordig via Marokkaanse grondgebied naar Nederkand en niet via mellia
    Velen gaan ook via Malaga, heb ik ook ooit gedaan.