1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.787
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Amsterdam pakt discriminatie woningmarkt aan

    Het Amsterdamse stadsbestuur neemt maatregelen om discriminatie op de woningmarkt tegen te gaan. Het komende halfjaar kijkt het samen met organisaties in de verhuurdersbranche naar de mogelijkheden hieraan een einde te maken.





    Ook wil de gemeente met de inzet van mystery guests inzicht krijgen hoe vaak mensen worden gediscrimineerd als ze een woning willen huren. Verantwoordelijk wethouder Laurens Ivens komt hiermee nadat de gemeenteraad vorig jaar een motie hierover aannam. Dit na een onderzoek van de Groene Amsterdammer waaruit bleek dat discriminatie op de woningmarkt op basis van afkomst in Nederland een probleem is.

    Amsterdam wil ook aanhaken op de resultaten van een pilot in Rotterdam om discriminatie op de woningmarkt aan te pakken. Hier wordt in kaart gebracht waarom mensen hiermee te maken hebben en welke maatregelen ondernemingen en brancheverenigingen zelf al nemen tegen discriminatie.

    Volgens Ivens is het lastig vast te stellen hoe groot het probleem is in Amsterdam. Zo komen er bijna nooit meldingen over binnen, ook al zijn er sterke vermoedens dat discriminatie veel voorkomt.

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Discriminatie vind ik een wel erg groot woord.
    Het is de kapstok van links die mensen discrimineert.
    Een groot probleem kan dit worden en dat zal zich vertalen in extreem rechtse standpunten en ook in politieke misdrijven.
    Je mag je mening verkondigen, mits (…).
    Alleen héél korte termijn oplossingen komen er hierdoor en er zullen veel mensen komen die uit onlustgevoelens 'stenen in de molen' gooien.
    Sabotage en haatmisdrijven.
    Het in pijlsnelle afglijden van het morele besef in Nederland laat ons van achter het dubbel geïsoleerde glas in ons sop gaarkoken.
    Tolerantie en ruimdenkendheid alleen nog als het geld in het laatje brengt en de rest zal ons en zorg zijn.
    Na mij de 'zondvloed' wordt al steeds vaker steevast gedacht.
    Nederland op weg naar de chaos!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Discriminatie is fout maar als ze troep asociale mensen bij elkaar houden heb ik daar vrede mee

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Discriminatie is fout maar als ze troep asociale mensen bij elkaar houden heb ik daar vrede mee
    Asociaal wordt door GroenLinks bepaald.
    Wat vroeger sociaal was is nu asociaal en v.v..

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    155
    05-10-2019

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Discriminatie is fout maar als ze troep asociale mensen bij elkaar houden heb ik daar vrede mee
    Dan moeten we maar zorgen dat je daar geen vrede mee kan hebben want je probeert je reactie als redelijk af te doen maar verliest de consequenties uit het oog. Waarom zouden witte asociale mensen wel overal mogen wonen maar heb je
    wel vrede met deze vorm van discriminatie?