1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    508
    05-03-2015

    Citaat Geplaatst door Pricefighter Bekijk reactie
    O Malik, houd je passies in toom en bescherm je hart tegen alles wat ongeschikt (lees: verboden) is voor jou. Ga op een strikte manier om met je hart (d.i. lusten, gevoelens, passies, verlangens e.d.), want dat is de juiste manier van omgang, zowel met zaken die je begeert als met zaken waartegen je een afkeer hebt.

    Vul je hart met genade, genegenheid en mildheid tegenover je burgers en onderdanen; wees geen beest die hen wilt verslinden en hen wilt ontdoen van hun voedsel (en andere *bezittingen). Zij zijn jouw broeders in het geloof (d.i. moslims) of zij zijn jouw gelijken in de schepping en creatie. Zij (jouw burgers en onderdanen) zullen fouten maken, jou met beloften afleiden en zelfs misdrijven begaan, opzettelijk of uit onwetendheid.Vergeef hen dus net zoals jij hoop koestert op vergiffenis van Allah[2], want jij hebt een hoger rang dan zij en degene die jou aangesteld heeft, heeft een hoger rang dan jij. Hoger dan degene die jou aangesteld heeft, staat Allah. Hij stelt jou op proef door het publiek bestuur van mensen aan jou te delegeren.

    Ga niet de strijd aan met Allah, want jij bent niet in staat Zijn toorn en woede te weerstaan. Ook kun je het niet doen zonder Zijn genade en vergeving. Wanneer je vergeeft, berouw het niet en wanneer je straft, verheug je er niet op! Overhaast niet wanneer je in een woedebui bent. Zeg nooit Ik ben de bevelhebber en mijn bevelen moeten gehoorzaamd worden. Dit zal jouw hart verderven met arrogantie, jouw geloof verzwakken en de weg naar de instorting van jouw macht en krachten plaveien.

    Wanneer je vleugjes arrogantie in jouw bewindvoering bemerkt, neem dan in acht dat de rijkdom van Allah veel groter is in omvang dan jouw rijkdom en bemerk Zijn dominantie over jezelf en over andere schepselen. Dit zal jouw arrogantie en zelfgenoegzaamheid tegengaan en jou je verloren wijsheid teruggeven. Pas op dat je jezelf als gelijke aan Allah gaat beschouwen in grootheid of dat je jezelf gaat vergelijken met Hem wat betreft macht. Behoed jezelf hiervoor, want Allah onteert arrogante mensen en degradeert degenen die egoïstisch zijn.
    Prachtig, moge Allaah ons behoeden tegen elke vorm van zwakheid jegens ons eigen nafs. Ihdina siratal mustaqeem.
    Only dead fish go with the flow.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    508
    05-03-2015

    “Oh, woe to me! I wish I had not taken that one as a friend. Your friends can be those who increase your faith and strengthen your relationship with Allaah or they can lead you astray. And such will be the speech of those on the Day of Judgement who weren led astray by there closest friends. Surah Furqan [The Criterion ] {25:27-29}
    Only dead fish go with the flow.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    508
    05-03-2015

    34. Inna Allaha AAindahu AAilmu alssaAAati wayunazzilu alghaytha wayaAAlamu ma fee al-arhami wama tadree nafsun matha taksibu ghadan wama tadree nafsun bi-ayyi ardin tamootu inna Allaha AAaleemun khabeerun

    34.
    It is He Who sends down
    Rain, and He Who knows
    What is in the wombs.
    Nor does any one know
    What it is that he will
    Earn on the morrow:
    Nor does any one know
    In what land he is
    To die. Verily with God
    Is full knowledge and He
    Is acquainted (with all things)
    Only dead fish go with the flow.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    1.896
    03-04-2007

    Ziet gij niet hoe Allah de gelijkenis van een goed woord geeft?

    Het is als een goede boom, waarvan de wortel hecht is en zijn takken reiken tot in de hemel.

    Deze brengt door het gebod van zijn Heer zijn vrucht voort in ieder jaargetijde. En Allah geeft de gelijkenissen voor de mensen, opdat zij lering mogen trekken.

    En een slecht woord is als een slechte boom die ontworteld ter aarde ligt en geen vaste grond meer heeft.

    Sura: Ibrahiem 24/25/26

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    508
    05-03-2015

    Dare to Be

    When a new day begins, dare to smile gratefully.

    When there is darkness, dare to be the first to shine a light.

    When there is injustice, dare to be the first to condemn it.

    When something seems difficult, dare to do it anyway.

    When life seems to beat you down, dare to fight back.

    When there seems to be no hope, dare to find some.

    When you’re feeling tired, dare to keep going.

    When times are tough, dare to be tougher.

    When love hurts you, dare to love again.

    When someone is hurting, dare to help them heal.

    When another is lost, dare to help them find the way.

    When a friend falls, dare to be the first to extend a hand.

    When you cross paths with another, dare to make them smile.

    When you feel great, dare to help someone else feel great too.

    When the day has ended, dare to feel as you’ve done your best.

    Dare to be the best you can –

    At all times, Dare to be, fi amaani laah.
    Only dead fish go with the flow.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    1.896
    03-04-2007

    Citaat Geplaatst door Tranquille_04 Bekijk reactie
    Kan je dat vertalen?

    Bij voorbaat dank.





    Ik heb nog nooit golven gezien die zich overgeven, ook daarom hou ik van de zee.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    508
    05-03-2015

    Citaat Geplaatst door Tranquille_04 Bekijk reactie
    Aber natürlich.
    Ik zie het verdriet in haar ogen elke ochtend wanneer ze wakker wordt, ik zie de teleurstelling.
    De vragen en de pijn.. Er was een tijd dat ik haar kende. Maar nu is ze een vreemde die voor me staat. Maar het ergste van alles.. Zij is mij.
    Prachtig.

    Moge Allaah je vergemakkelijking schenken, moge Allaah je borst verruimen voor de zorgen van deze dunyah. Vecht, want de oude jij bestaat nog altijd!

    Veel liefs.
    Only dead fish go with the flow.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    1.896
    03-04-2007

    Citaat Geplaatst door Tranquille_04 Bekijk reactie
    Aber natürlich.
    Ik zie het verdriet in haar ogen elke ochtend wanneer ze wakker wordt, ik zie de teleurstelling.
    De vragen en de pijn.. Er was een tijd dat ik haar kende. Maar nu is ze een vreemde die voor me staat. Maar het ergste van alles.. Zij is mij.
    Very nice,

    Sokran,

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    508
    05-03-2015

    Only dead fish go with the flow.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    508
    05-03-2015

    Only dead fish go with the flow.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    508
    05-03-2015

    Only dead fish go with the flow.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    508
    05-03-2015

    Only dead fish go with the flow.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    508
    05-03-2015

    <div style="width:100%;height:0px;position:relative;pad ding-bottom:56.338%;"><iframe src="https://streamable.com/s/0z0kv/nflzuo" frameborder="0" width="100%" height="100%" allowfullscreen style="width:100%;height:100%;position:absolute;le ft:0px;top:0px;overflow:hidden;"></iframe></div>
    Only dead fish go with the flow.