1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.555
    04-02-2017

    'Verbied salafistische koranscholen, desnoods met een noodwet'

    De VVD wil net als de PvdA artikel 23 van de grondwet "moderniseren". Dat artikel gaat over de vrijheid om scholen op te richten op basis van religie. VVD-Kamerlid Wiersma heeft dat donderdag gezegd op de NPO-radio.

    Hij reageerde op eerdere berichten van Nieuwsuur en NRC over islamitische basisscholen, waar meisjes en jongens elkaar niet mogen aankijken en leren dat Allah homoseksualiteit verafschuwt.

    De regio Rijnmond telt twee moskeescholen met sterk salafistische invloeden. Een daarvan is de Essalam Moskee in Rotterdam, waar de imam tijdens lessen onder meer tegenover leerlingen verkondigde dat "Nederland niet ons land is".

    Onrustbaren

    Wiersma noemt dit soort uitlatingen "enorm onrustbarend". "Dit staat haaks op alles wat we willen", zegt hij. "We kunnen nu niet langer wachten." Hij vindt dat de vrijheid van onderwijs ondergeschikt moet worden gemaakt aan het gelijkheidsbeginsel, dat bepaalt dat iedereen in Nederland in gelijke gevallen gelijk behandeld moet worden.

    Artikel 23 gaat over de verantwoordelijkheid die de regering heeft voor het onderwijs. Er is ook in geregeld dat burgers de vrijheid hebben om een school op te richten op basis van een erkende religie of levensovertuiging. Die scholen worden bijzondere scholen genoemd en hebben volgens artikel 23 evenveel op financiering van de overheid als openbare scholen. Wel moeten ze aan kwaliteitseisen voldoen.

    De PvdA had naar aanleiding van verontrustende berichten over het islamitische Cornelis Haga Lyceum al een voorstel klaarliggen. Daarin krijgen "gelijke kansen" voor kinderen meer gewicht dan de vrijheid om een school op te richten. PvdA-leider Asscher zei toen dat scholen zich soms verschuilen achter artikel 23.
    Hij schrijft donderdag op Facebook dat hij het kindermishandeling vindt dat kinderen op islamitische basisscholen denkbeelden onderwezen krijgen die hun "beperken in hun vrije ontwikkeling".

    Gif van het salafisme

    Dinsdag meldden Nieuwsuur en NRC dat kinderen op salafistische weekendscholen leren dat mensen met een ander geloof of een andere levensovertuiging de doodstraf verdienen en dat zij zich van de Nederlandse samenleving zouden moeten afkeren. De VVD en de PvdA willen die koranscholen verbieden, "desnoods met een noodwet".
    "Het is het gif van het salafisme wat de samenleving hier wordt opgedrongen", zegt Wiersma over de buitenschoolse lessen. Maar dat ook in het reguliere onderwijs omstreden denkbeelden worden aangeleerd, vindt hij zo mogelijk nog verontrustender.

    VVD-fractieleider Dijkhoff stelde in een discussiestuk in april al dat de vrijheid van onderwijs, zoals die nu geldt in Nederland, moet worden beperkt.


    https://www.rijnmond.nl/nieuws/186022/Verbied-salafistische-koranscholen-desnoods-met-een-noodwet



  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Dat werkt huiskamer bijeenkomsten in de hand en dan ben je nog verder van huis. Gewoon geweldprediking verbieden is toch niet zo moeilijk of ligt het aan mij?
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Erg naar voor die kinderen!
    Wie moet ze uitleggen wat er precies aan de hand is?
    Dit, wat men in Saoedi Arabië aan onschuldige kinderen leert is die treurig en een verleiding naar het boze!
    Die kinderen worden vergiftigd en kennelijk staan de volwassenen er omheen en keuren dit goed.
    Ik hoop dat de stem van de minister tot Saoedi Arabië doorgalmt.
    Ik verbaas me erg hierover en ben echt verontwaardigd!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    993
    17-01-2013

    Citaat Geplaatst door Paskwil Bekijk reactie
    Erg naar voor die kinderen!
    Wie moet ze uitleggen wat er precies aan de hand is?
    Dit, wat men in Saoedi Arabië aan onschuldige kinderen leert is die treurig en een verleiding naar het boze!
    Die kinderen worden vergiftigd en kennelijk staan de volwassenen er omheen en keuren dit goed.
    Ik hoop dat de stem van de minister tot Saoedi Arabië doorgalmt.
    Ik verbaas me erg hierover en ben echt verontwaardigd!

    Waarom proberen jullie homofilie door onze strot te douwen? Ja, ik vind homo’s walgelijk. Mag dat? Kinderen leren dat homofilie normaal is, dat is pas kinderen vergiftigen in mijn ogen.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.217
    13-02-2011

    Leugens, dat is waar ze zo goed in zijn. Dat knip en plak stukje was niet in een les voor leerlingen dat was een les voor ouderen maar zij vonden het wel mooi om dit te linken aan een les voor kinderen.
    -

    Schoonheid zonder schaamte, is als een geurloze roos.


  6. #6
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    nog even en we krijgen hier de Chinese taferelen..
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  7. #7
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.592
    17-10-2016

    Begin me echt onveilig te voelen in NL. Zo begon het ook bij de joden in Duitsland.
    pas met het zeggen van Godverdomme.
    Godverdomme is een vloek die je over jezelf uit spreekt letterlijk betekent het god verdoem mij.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.380
    14-03-2019

    Citaat Geplaatst door miladboy005 Bekijk reactie
    Begin me echt onveilig te voelen in NL. Zo begon het ook bij de joden in Duitsland.
    Joodse mensen hadden destijds niet van die rare inhumane denkbeelden waarmee ze kleine kinderen opzadelden. Deze islamitische scholen leren de kinderen het slechte van het slechtse en hoe ze zich zoveel mogelijk van de Nederlandse samenleving behoren te distantiëren. Sluiten die handel.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.380
    14-03-2019


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    993
    17-01-2013

    Citaat Geplaatst door Tsiehta. Bekijk reactie
    Joodse mensen hadden destijds niet van die rare inhumane denkbeelden waarmee ze kleine kinderen opzadelden. Deze islamitische scholen leren de kinderen het slechte van het slechtse en hoe ze zich zoveel mogelijk van de Nederlandse samenleving behoren te distantiëren. Sluiten die handel.

    Daar dachten de nazis toch echt anders over. Je hebt geen enkele kennis omtrent geen ene religie, dus kom ons niet wijs maken dat het jodendom niet gewelddadig is of ik zal eens paar teksten uit het oude testament plaatsen die je omver zullen blazen.

  12. #12
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Iets eerder die dag tweet dezelfde Wildeman:

    Mocrowatcher at 1,5 meters

  13. #13
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium


    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    993
    17-01-2013

    (Numeri 31:17) Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft. Doch al de kinderen van vrouwelijk geslacht, die de bijligging des mans niet bekend hebben, laat voor ulieden leven.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    993
    17-01-2013

    Ze bedenken allerlei woordjes, salafist wahabist en noem maar op . Dit is een hele geniepige manier om de islam aan te vallen. Zogenaamd alleen de leer van bepaalde moskeeën, op die kaart stonden bijna alle moskeeën van NL. Wat een achterbakse propoganda methodes.