1. #1
    MVC Premium

    Reacties
    77.573
    19-10-2004

    MVC Premium MVC Premium

    Kookhoek van mannen die niet getrouwd zijn of gescheiden zijn maar zonder Vrouw

    Topic is voor mannen die niet getrouwd zijn of nog gaan trouwen en ook voor mannen die alleen wonen of nog bij ouders en af en toe willen koken maar nog geen prof zijn in de keuken

    Vrouwen mogen hier ook reageren ..misschien zul je hier je prins erl vinden


    Vandaag Gamba's met Knoflook

    Gamba's met Knoflook is een vluchtige recept die gewoon als een tussendoortje gegeten kan worden,in Marokko is het normaal is het gewoon een mode en vaak door wordt het door jongeren gegeten

    wat hebben wij nodig om Gamba's te maken ?

    Natuurlijk de Gamba's zelf

    wij hebben ook Olijfolie nodig

    6 stukjes knoflook teentjes

    Zout

    rood pepertje (het liefst gedroogde)

    en Peterselie



    hoe gaan wij te werk ?

    1 Ontdoe de gamba's van de schaal en de kop

    2 Verhit de olie in een Marokkaanse Tajin schaaltje en voeg de gamba's, knoflook, zout en het gedroogde pepertje toe

    3 ongeveer 3 minuten bakken

    4: Peterselie fijn snijden en garneren samen met Gamba's


    daarna gewoon in brood doen en happen maar en beetje Mayonaise erbij (zo eet ik mijn Gamba's in mijn brood)

    Gamba's moeten natuurlijk wel beetje rood bruin van kleur zijn als ze klaar zijn,zo niet dan maar een andere recept uitproberen

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Notif

  3. #3
    MVC Premium

    Reacties
    77.573
    19-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Oke dan alvast een fan

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Hooligan
    Zal ook regelmatig mijn kookkunsten plaatsen.

  5. #5
    Exit

    Reacties
    5.325
    11-11-2018

    Mag ik wel meelezen?

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Zolang het maar bij meelezen blijft..jij hebt al genoeg topics naar de klote geholpen.

  7. #7
    Exit

    Reacties
    5.325
    11-11-2018

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Zolang het maar bij meelezen blijft..jij hebt al genoeg topics naar de klote geholpen.
    Dat valt wel mee.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.904
    03-04-2007

    Citaat Geplaatst door Sterrenkunde. Bekijk reactie
    Mag ik wel meelezen?
    Regel voor mij 2 kilo lamskoteletten, dan mag je meelezen.

  9. #9
    Exit

    Reacties
    5.325
    11-11-2018

    Citaat Geplaatst door Pricefighter Bekijk reactie
    Regel voor mij 2 kilo lamskoteletten, dan mag je meelezen.
    Met jou kan ik praten.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.904
    03-04-2007

    Citaat Geplaatst door Sterrenkunde. Bekijk reactie
    Met jou kan ik praten.
    Meelezen en lamskoteletten dat was de deal, niet piraten,aaight.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door Sterrenkunde. Bekijk reactie
    Dat valt wel mee.
    Oke het voordeel van de twijfel..ik hou je in de gaten.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Goeie. No woman, no cry here.

    Lijkt op mijn Gambas al Ajillo recept.

    10 teentjes knoflook.
    250 gram verse ongepelde gamba’s.
    Halve glas olijfolie.
    Beetje zeezout.
    Beetje peper.
    Kwart lepel baking soda.
    Rode peper vlokken of nog beter; je eigen peper buiten laten drogen en dat gebruiken.
    Beetje azijn.
    Verse limoensap.
    2 eetlepels peterselie.

    1. Hak 4 teentjes knoflook fijn en zet het in een grote kom. Breek daarna 4 teentjes onder de platte kant van een mes en gooi het in een grote pan. Snijd de resterende 2 teentjes knoflook heel dun en zet het apart. Doe de gambas in een kom met de fijn gehakte knoflook. Voeg 3 eetlepels olijfolie, ¾ theelepel zeezout en ¼ eetlepel baking soda toe. Meng het en leg het apart op kamertemperatuur.

    2. Zet de gambaschalen in de pan met de gebroken stukken knoflook en voeg de pepervlokken en resterende olijfolie toe, zet het vuur op middelhoog tot laag en roer af en toe, tot dat de schelpen een robijnrode kleur krijgen, knoflook licht goudbruin gekleurd is en de olie intens aromatisch begint te ruiken, het duurt ongeveer 8 tot 10 minuten. Olie moet wel de hele tijd zachtjes borrelen. Als je klaar bent, zeef het mengsel in een kom en voeg de gambaschalen toe en druk erop om zoveel mogelijk olie eruit te extraheren. Gooi de schelpen en gebruikte knoflook weg.

    3. Leg de gearomatiseerde olie terug in de pan en verwarm het op middelhoog vuur tot het glinstert. Voeg de dun gesneden knoflook toe en blijf het voortdurend roeren, tot het licht goudbruin gekleurd is, het duurt ongeveer 1 minuut. Voeg de gepelde gamba mengsel erbij en blijf het koken, en blijf constant roeren totdat de gambas goed gaar zijn, ongeveer 3-4 minuten. Voeg de azijn, limoensap en peterselie erbij en meng het goed. Breng het op smaak met (eventueel extra) zeezout en peper. Serveer het wel onmiddellijk.

    Heb dit ff snel getypt, zal het nog evt aanpassen. Het is trouwens heerlijk met homemade zucchini pasta voor de gezondheid/fitness freaks onder ons. Als er animo is kan ik ook mijn recept plaatsen voor vikingbread (proteïne rijk brood, per snee ongeveer 20 gram eiwitten en 15 gram khd). Niets is te vergelijken met vers homemade brood. Heerlijk als pre-workout met Amlou en 'n grote beker zwarte koffie.
    Laatst gewijzigd door Cecil: 27-08-2019 om 21:41 Reden: Woops schreef garnalen ipv gambas. x)

  13. #13
    -

    Reacties
    3.585
    21-12-2011

    “Gescheiden zijn maar zonder vrouw”

    What did I just read.. Daar staat gescheiden voor toch.
    -

  14. #14
    MVC Premium

    Reacties
    77.573
    19-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door -Frappuccino Bekijk reactie
    “Gescheiden zijn maar zonder vrouw”

    What did I just read.. Daar staat gescheiden voor toch.
    Er zijn ook mannen die zeggen dat ze gescheiden zijn maar ondertussen hebben ze veel vrouwen kunnen ronselen

  15. #15
    MVC Premium

    Reacties
    77.573
    19-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    vandaag ga ik jullie leren hoe je lekkere stukjes vlees kunt klaar maken voor in de avond



    1 kilo rundvlees (puur vlees zonder vet)
    koriander
    zout
    2 middelgrote uien
    1 eetlepel paprikapoeder
    2 volle theellepels peper
    1 afgestreken eetlepel kurkuma
    zonnebloemolie

    Snij de rundvlees in lange reepjes, en doe er een scheutje zonnebloemolie erbij, dan rasp je de uien grof in een rasp en snij je de koriander erbij, dan de kruiden erbij doen en zout naar smaak toevoegen en dan laten marineren,laat hem een hele dag marineren en pas in de avond oven klaarmaken, zo kun je hem lekker grillen zonder vet, maar bakken kan ook