1. #151
    MVC Premium

    Reacties
    77.606
    19-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Leon. Bekijk reactie


    Ik verwacht dagelijkse 4-5 maaltijden ok shif LG? ty
    Nee

    Dan raakt mijn inspiratie op ..ik drop af en toe wat..soms 1 soms 5 gerechten per weekend

  2. #152
    MVC Lid

    Reacties
    300
    04-12-2007

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Goeie. No woman, no cry here.

    Lijkt op mijn Gambas al Ajillo recept.

    10 teentjes knoflook.
    250 gram verse ongepelde gamba’s.
    Halve glas olijfolie.
    Beetje zeezout.
    Beetje peper.
    Kwart lepel baking soda.
    Rode peper vlokken of nog beter; je eigen peper buiten laten drogen en dat gebruiken.
    Beetje azijn.
    Verse limoensap.
    2 eetlepels peterselie.

    1. Hak 4 teentjes knoflook fijn en zet het in een grote kom. Breek daarna 4 teentjes onder de platte kant van een mes en gooi het in een grote pan. Snijd de resterende 2 teentjes knoflook heel dun en zet het apart. Doe de gambas in een kom met de fijn gehakte knoflook. Voeg 3 eetlepels olijfolie, ¾ theelepel zeezout en ¼ eetlepel baking soda toe. Meng het en leg het apart op kamertemperatuur.

    2. Zet de gambaschalen in de pan met de gebroken stukken knoflook en voeg de pepervlokken en resterende olijfolie toe, zet het vuur op middelhoog tot laag en roer af en toe, tot dat de schelpen een robijnrode kleur krijgen, knoflook licht goudbruin gekleurd is en de olie intens aromatisch begint te ruiken, het duurt ongeveer 8 tot 10 minuten. Olie moet wel de hele tijd zachtjes borrelen. Als je klaar bent, zeef het mengsel in een kom en voeg de gambaschalen toe en druk erop om zoveel mogelijk olie eruit te extraheren. Gooi de schelpen en gebruikte knoflook weg.

    3. Leg de gearomatiseerde olie terug in de pan en verwarm het op middelhoog vuur tot het glinstert. Voeg de dun gesneden knoflook toe en blijf het voortdurend roeren, tot het licht goudbruin gekleurd is, het duurt ongeveer 1 minuut. Voeg de gepelde gamba mengsel erbij en blijf het koken, en blijf constant roeren totdat de gambas goed gaar zijn, ongeveer 3-4 minuten. Voeg de azijn, limoensap en peterselie erbij en meng het goed. Breng het op smaak met (eventueel extra) zeezout en peper. Serveer het wel onmiddellijk.

    Heb dit ff snel getypt, zal het nog evt aanpassen. Het is trouwens heerlijk met homemade zucchini pasta voor de gezondheid/fitness freaks onder ons. Als er animo is kan ik ook mijn recept plaatsen voor vikingbread (proteïne rijk brood, per snee ongeveer 20 gram eiwitten en 15 gram khd). Niets is te vergelijken met vers homemade brood. Heerlijk als pre-workout met Amlou en 'n grote beker zwarte koffie.
    Hier moet ik toch wel even op reageren, maar een halve glas olijfolie? Je wilt de cholesterol naar omhoog brengen met zoveel olie? Waarom zoveel?
    ~halfbloedje~

  3. #153
    MVC Lid

    Reacties
    213
    22-08-2022

    Citaat Geplaatst door LaasteGeruchten Bekijk reactie
    Nee

    Dan raakt mijn inspiratie op ..ik drop af en toe wat..soms 1 soms 5 gerechten per weekend
    Is goe
    〜ʕ⁠·⁠ᴥ⁠·⁠ʔ⁠〜 ~(‘.’~)

  4. #154
    MVC Premium

    Reacties
    77.606
    19-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door miss_libanees Bekijk reactie
    Hier moet ik toch wel even op reageren, maar een halve glas olijfolie? Je wilt de cholesterol naar omhoog brengen met zoveel olie? Waarom zoveel?
    Mijn topic is gericht naar gescheiden mannen en mannen die niet getrouwd zijn en niet gericht naar getrouwde mannen ..vaak eten zij veel en vettig en vaak junkfood dan hoort halve liter olijfolie ook erbij ...als ze getrouwd waren dan aten ze gras

  5. #155
    MVC Lid

    Reacties
    63
    25-01-2022

    Jammer, ik zie geen foto’s, behalve die culinaire kipnuggets foto van Leon :-)

  6. #156
    MVC Premium

    Reacties
    77.606
    19-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Ik drop zo foto van een menutje voor onze Marokkanen zonder vrouwen

  7. #157
    MVC Premium

    Reacties
    77.606
    19-10-2004

    MVC Premium MVC Premium




    Deze is voor mannen die vol met haat zijn en kunnen geen afscheid nemen van hun scheiding ..jaren later is hun eten nog steeds zelfde

    Deze heb ik vandaag gemaakt

  8. #158
    MVC Lid

    Reacties
    213
    22-08-2022

    Citaat Geplaatst door LaasteGeruchten Bekijk reactie
    [img]https://i.postimg.cc/GtBZt85S/IMG20231016143050

    [Img]https://i.postimg.cc/0yNHyJKG/IMG20231016

    Deze is voor mannen die vol met haat zijn en kunnen geen afscheid nemen van hun scheiding ..jaren later is hun eten nog steeds zelfde

    Deze heb ik vandaag gemaakt
    Waar is marqa a goya, bietji drog
    Je gaat PTSD bij ze triggeren, krijg je Yasin Bourne achter je aan
    〜ʕ⁠·⁠ᴥ⁠·⁠ʔ⁠〜 ~(‘.’~)

  9. #159
    MVC Premium

    Reacties
    77.606
    19-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Leon. Bekijk reactie
    Waar is marqa a goya, bietji drog
    Je gaat PTSD bij ze triggeren, krijg je Yasin Bourne achter je aan
    Geen Marqa omdat zij vol met haat zitten

  10. #160
    MVC Lid

    Reacties
    42
    08-02-2021

    Ik wacht nog steeds op het recept van tjamillah? Hou ervan bij kefta of vis.
    Ik kan geen foto,s zien...

  11. #161
    MVC Premium

    Reacties
    77.606
    19-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Hawwa39 Bekijk reactie
    Ik wacht nog steeds op het recept van tjamillah? Hou ervan bij kefta of vis.
    Ik kan geen foto,s zien...
    komt zaterdag

  12. #162
    MVC Lid

    Reacties
    42
    08-02-2021

    Oke, alvast shokran

  13. #163
    MVC Lid

    Reacties
    19
    18-01-2024

    Citaat Geplaatst door LaasteGeruchten Bekijk reactie




    Deze is voor mannen die vol met haat zijn en kunnen geen afscheid nemen van hun scheiding ..jaren later is hun eten nog steeds zelfde

    Deze heb ik vandaag gemaakt
    Ziet er goed uit !

  14. #164
    MVC Premium

    Reacties
    77.606
    19-10-2004

    MVC Premium MVC Premium


    Iftar bij gescheiden mannen of mannen die alleen wonen zonder iemand

  15. #165
    MVC Premium

    Reacties
    77.606
    19-10-2004

    MVC Premium MVC Premium


    Echte Marokkaanse gescheiden mannen of mannen zonder vrouwen eten dit graag want is makkelijk te maken