1. #1
    Bijna Lid

    Reacties
    4.193
    20-10-2015

    Nee. Je moet altijd ja zeggen. Afwijzen is geen optie.

    /s

  2. #2
    Tawakul & trust.

    Reacties
    52
    26-04-2017

    Depends hoe de persoon zelf is. Is het een rechtvaardige, sterke man.. dan maakt zijn familie niet uit goed nigh slecht. Je probeert zo netjes mogelijk te blijven jegens hen.
    Ik reageer niet op prive berichten van mannen/jongens/broeders.

  3. #3
    Bijna Lid

    Reacties
    4.193
    20-10-2015

    Citaat Geplaatst door Baraad Bekijk reactie
    Oude memes zijn altijd goed.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Zijn ouders , zussen en broers vind ik wel belangrijk. Het is echt een grote minpunt als zij ongelovigen zijn of van ahlul bida, en of een andere stroming binnen de islam.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    399
    04-07-2018

    In de meeste gevallen zijn schoonfamilie oorzaak van scheidingen en niet laten doorgaan van huwelijken door absurde eisen en wat niet
    Dus een ieder zou het wel in overweging moeten nemen
    Het ligt er ook aan in hoeverre diegene z'n familie zich bemoeit mengt en beslist in zaken

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Baraad Bekijk reactie
    Ja maar als de persoon zelf er niets aan kan doen. Ik ken velen die dan zeggen. Ik schaam me voor mijn familie. Dan heb je Subhana'Allah één persoon uit heel het gezin die kei hard zijn best aan het doen is om een goede moslim te zijn. En dan is de rest van de gezin afgedwaald van het rechte pad.

    Als je kinderen wilt opvoeden, kan jij je ze dan moeilijk bij de schoonmoeder laten. Sowieso voed je alleen je kinderen op. Maar beïnvloeding van de omgeving en ander nichtjes en neven. Een moeilijke uitdaging als ouder.

    Allah yedhi djamie3 al muslimin..
    Misschien heb ik je vraag niet goed begrepen, want je zei 'los van de persoon zelf'.

  7. #7
    Tawakul & trust.

    Reacties
    52
    26-04-2017

    Citaat Geplaatst door Baraad Bekijk reactie
    Ja ik begrijp je volkomen. Je kunt ze moeilijk veranderen. Zolang ze maar niet moeien in je leven met je echtgenoot.
    Ja, precies. Schoonfamilies zijn tegenwoordig ook de oorzaak waarom huwelijken mislukken. Bemoeienissen, verwachtingen, vrouw of man voldoen niet aan de eisen die zij hanteren. Man of vrouw niet sterk genoeg om tegen zijn of haar ouders in te gaan.
    Ik reageer niet op prive berichten van mannen/jongens/broeders.

  8. #8
    Tawakul & trust.

    Reacties
    52
    26-04-2017

    Citaat Geplaatst door Baraad Bekijk reactie
    Ja, het knaagt aan ze denk ik. Jaloezie eerder van afgunst dan van liefde hoor. Moeilijkheden ervaren met het feit dat er een nieuwe vreemde persoon bij de familie zich aansluit. Het niet accepteren van misschien een andere persoon met een andere overtuiging, mentaliteit en gedrag.

    Ja, niet iedereen denkt zo. Bij sommigen is reputatie en trots belangrijker dan geluk gunnen voor je zoon of dochter.

    Echte boerenmentaliteit..
    Bekrompen, kortzichtig idd..
    Ik reageer niet op prive berichten van mannen/jongens/broeders.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    947
    23-02-2015

    salaam aleykoum,

    wat dachten jullie ervan om met iemand van buiten je comfort zone te trouwen?
    en niet nationalistiche zijn? om het even zo te verwoorden.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    947
    23-02-2015

    wat is definitie van opvoeden?

  11. #11

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Mag. Hoeft niet.

  12. #12
    Amsterdam

    Reacties
    233
    02-09-2011

    Raad het je niet aan. Persoonlijk vindt ik familie erg belangrijk.

    Succes is niet te halen door de fouten en zonden van anderen bekend te maken.
    Succes is de anderen bekend maken met jouw nobel gedrag,
    hartverwarmende woorden en lach. ''


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    977
    04-09-2019

    Citaat Geplaatst door GekkeMeisje- Bekijk reactie
    Raad het je niet aan. Persoonlijk vindt ik familie erg belangrijk.
    Ja, klopt. Familie is echt belangrijk. Zou ook erg vinden als mijn familie niet goed zou kunnen omgaan met die van hem. Aangezien wij een heel hechte gezin zijn.