1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    257
    01-05-2019

    Allerlei smoesjes tegen zakaat of als mensen hun hand ophouden voor geld i/d moskee..

    Maar je hebt WEL geld voor een bruiloft van 30.000 euro. Kom dan maar genieten van onze heerlijke voorzieningen
    in de moskee, waar jij niet aan bij hebt gedragen.
    Je kan geen geld lenen om mee te doneren aan de moskee, want dat is haram, maar je kan WEL geld lenen om geld te verspillen (lees: voor een bruiloft).

    Moge Allah ons allen leiden, ameen.

  2. #2
    .

    Reacties
    262
    05-10-2008

    Wanneer wordt er iets in verzameld voor activiteiten of andere nuttige bestedingen. Waarom moet zakaat altijd geind worden voor de bouw van een moskee. Twee minaretten ipv 1. Buurman heeft een grote moskee, wij willen dat ook.
    'I never add the divisional numbers together. The addition sum has no meaning...................................

    It's like having one hand in the freezer, and one hand in the oven, and saying: On average i feel OK'.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.840
    15-08-2012

    Ik heb helaas nooit contant bij me

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    257
    01-05-2019

    Citaat Geplaatst door Rwina_Koning Bekijk reactie
    Ik heb helaas nooit contact bij me
    contant zul je bedoelen. Wacht maar totdat je pinpas bekrast raakt.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    257
    01-05-2019

    Citaat Geplaatst door Vakkenvuller2 Bekijk reactie
    Wanneer wordt er iets in verzameld voor activiteiten of andere nuttige bestedingen. Waarom moet zakaat altijd geind worden voor de bouw van een moskee. Twee minaretten ipv 1. Buurman heeft een grote moskee, wij willen dat ook.
    Die overdreven luxe voorzieningen vind ik ook belachelijk. Daarom geef ik mijn zakaat aan islamic relief.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    257
    01-05-2019

    Oh mijn ummah, wordt wakker in chaa allah..

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Ik ben verplicht om geld te geven voor een gebedsruimte maar ik ben niet verplicht om geld te geven voor een luxe paleis.

    Dan geef ik mijn geld liever aan gezinnen die echt hulp nodig hebben in plaats van mensen die met geld strooien.
    Heavy

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    257
    01-05-2019

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Ik ben verplicht om geld te geven voor een gebedsruimte maar ik ben niet verplicht om geld te geven voor een luxe paleis.

    Dan geef ik mijn geld liever aan gezinnen die echt hulp nodig hebben in plaats van mensen die met geld strooien.
    precies

  9. #9

    Reacties
    2.486
    24-03-2007

    Citaat Geplaatst door excuusmarokkaan Bekijk reactie
    Die overdreven luxe voorzieningen vind ik ook belachelijk. Daarom geef ik mijn zakaat aan islamic relief.
    Jouw zakaat al maal moet gegeven worden in geld aan een behoeftige en niet aan een stichting die vervolgens eten mee koopt voor behoeftigen.

    Klagen over anderen maar zelf geen kennis