1. #91
    MVC Lid

    Reacties
    156
    19-12-2018

    Citaat Geplaatst door kajol4life Bekijk reactie
    Dit is wel het meest reële antwoord moet ik zeggen. Heel nuchter.

    Maar op zich, weet je dat niet al een beetje voor de bruiloft al?
    Haha dankje.

    Jawel, maar niet genoeg. Je leert elkaar pas echt leren kennen tijdens het huwelijk. Voor mij is het belangrijk om te weten hoe mijn vrouw reageert op tegenslagen, dat is hoe ik haar echt leer kennen.

  2. #92

    Reacties
    2.486
    24-03-2007

    Citaat Geplaatst door Tranquille_04 Bekijk reactie
    روعة ما شاء الله، اخلاق لا مثيل لها. الإمام أحمد ابن حنبل من أحب العلماء الي في أخلاقه وعلمه وادبه، رحمة الله عليه
    ‏الإمام أحمد كان ‏صاحب سنة ‏وكانوا ‏يمتحن بعضهم بعض ‏ويقولون ما رأيكم في الإمام احمد؟ ‏ ‏إذا كان يحب الإمام احمد فيقولون هو صاحب السنة . ‏لانا الإمام احمد هو امام ‏أهل السنة والجماعة وهو كان يدافع عن السنة. ‏فرحمه الله رحمة الواسعه ‏وجزاه الله خيرا

  3. #93

    Reacties
    2.486
    24-03-2007

    Citaat Geplaatst door Tranquille_04 Bekijk reactie
    اللهم امين، رحمة الله عليه
    Eindelijk weer iets in het Arabisch geschreven na z’n lange tijd

    Hoeveel spelfouten heb je eruit gevist?

  4. #94

    Reacties
    2.486
    24-03-2007

    Citaat Geplaatst door Tranquille_04 Bekijk reactie
    Hahaha je hebt 3 fouten gemaakt.
    Welke? Dan kan ik daar van leren.
    Trouwens de bio van shaykh al islam Ibn Taymiyyah is ook

    Kijk deze korte audio:
    https://m.youtube.com/watch?v=4exejrq3eic

    Telkens als ik deze luister krijg ik gewoon kippenvel...

  5. #95
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door nieuwsgierig_ Bekijk reactie
    Welke? Dan kan ik daar van leren.
    Trouwens de bio van shaykh al islam Ibn Taymiyyah is ook

    Kijk deze korte audio:
    https://m.youtube.com/watch?v=4exejrq3eic

    Telkens als ik deze luister krijg ik gewoon kippenvel...
    Er is wel een issue met deze Ibn Taymiyyah رحمه الله als het waar is tenminste. Namelijk het foute geloof in hulool (الحلول) wat inhoud dat je geloofd dat Allah zich in de schepping kan manifesteren. Je hebt ook nog erger dan dit, wat wahdatul wujood (وحدة الوجود immanentie) is en dat houdt in dat alles wat je ziet Allah is, maar dat ter zijde. Met name tovenaars hebben baat bij dit foute geloof waarmee de Verhevenheid van Allah de Allerhoogste ontkent wordt.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  6. #96
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    Oh no, mijn topic is gekaapt door Arabisch sprekende piraten!
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.

  7. #97
    EST.1913

    Reacties
    524
    29-05-2019

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Ik zou persoonlijk alles met haar delen, van mijn diepste gedachten tot aan de simpelste glimlach. Een echtgenote is ook je soulmate en meer. Het doel is uiteindelijk om samen met haar het paradijs te betreden. Dat hoort je dan juist enthousiast(er) te maken om alles met haar te delen. Je bent uiteindelijk 2 pilaren met elkaar, onze deen en liefde als fundament.

    Wat kan een persoon dan materialisme schelen als jij jezelf praktisch 'weggeeft' als persoon (je onvoorwaardelijke loyaliteit, liefde, vertrouwen en meer) en zij jouw kinderen gaat baren.
    .

    .

  8. #98
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    Oke, ik schenk mijn topic aan jullie. Enjoy!
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.

  9. #99

    Reacties
    2.486
    24-03-2007

    Citaat Geplaatst door khattabi_bilal Bekijk reactie
    Er is wel een issue met deze Ibn Taymiyyah رحمه الله als het waar is tenminste. Namelijk het foute geloof in hulool (الحلول) wat inhoud dat je geloofd dat Allah zich in de schepping kan manifesteren. Je hebt ook nog erger dan dit, wat wahdatul wujood (وحدة الوجود immanentie) is en dat houdt in dat alles wat je ziet Allah is, maar dat ter zijde. Met name tovenaars hebben baat bij dit foute geloof waarmee de Verhevenheid van Allah de Allerhoogste ontkent wordt.
    Wat is jouw bewijs en heb jij wel eens ‏العقيدة الواسطية was shaykh al islam Ibn Taymiyyah gelezen met sharh van een van de grote geleerden?

    Degene die wahdatul wajood in zijn boeken vermeld is sayid qutb.

  10. #100
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door nieuwsgierig_ Bekijk reactie
    Wat is jouw bewijs en heb jij wel eens ‏العقيدة الواسطية was shaykh al islam Ibn Taymiyyah gelezen met sharh van een van de grote geleerden?

    Degene die wahdatul wajood in zijn boeken vermeld is sayid qutb.
    Ja gelezen zonder sharh en wat je over Qutb zegt kan ik ook bevestigen. Verder kan ik het niet citeren waar dat voorkomt, maar het is wel opvallend dat één van zijn studenten — imam al-Dhahabi — het nodig vond om een heel boek aan dit onderwerp te wijden, namelijk: al-3uluw (العلو) vol met ahadith hierover.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  11. #101
    MVC Lid

    Reacties
    109
    21-10-2018

    Citaat Geplaatst door Tranquille_04 Bekijk reactie
    Ahahahah.
    إغْدَاقُ العَطَاءِ : إعْطَاؤُهُ بِكَثْرَةٍ

    غدق او اغداق betekent in deze context overspoelen of in overvloed zijn.
    ماء غدق betekent water in overvloed. Dus ساغدقك betekent je wordt daardoor overspoeld of je zal er veel van krijgen.
    Lesje Arabisch.

    كلما طالت دردشتي معك إلا وازداد معها انبهاري وإعجابي بإتقانك للغة الضاد

    من جديد تشكرين على ما أفضت به من كلام وعلى ما أفدتيني به من جديد


  12. #102
    MVC Lid

    Reacties
    109
    21-10-2018

    Citaat Geplaatst door nieuwsgierig_ Bekijk reactie
    ‏الإمام أحمد كان ‏صاحب سنة ‏وكانوا ‏يمتحن بعضهم بعض ‏ويقولون ما رأيكم في الإمام احمد؟ ‏ ‏إذا كان يحب الإمام احمد فيقولون هو صاحب السنة . ‏لانا الإمام احمد هو امام ‏أهل السنة والجماعة وهو كان يدافع عن السنة. ‏فرحمه الله رحمة الواسعه ‏وجزاه الله خيرا
    مع المحبرة إلى المقبرة

  13. #103
    MVC Lid

    Reacties
    109
    21-10-2018

    Citaat Geplaatst door Saba7_ Bekijk reactie


    Nee, nog niet gezien volgens mij. Ik ga even kijken.
    https://forums.marokko.nl/showthread...#post134166344

  14. #104
    MVC Lid

    Reacties
    156
    19-12-2018

    Citaat Geplaatst door Tranquille_04 Bekijk reactie
    شكرا جزيلا يا اخي. اظن انني تلكمت معك باللغة العربية قبل سنة أو سنتين، ولكن كان لديك اسم آخر.. لأنني اتذكر الكتابات المكتوبة في إطار كالتي كتبتها فوق.
    Maa shaa Allah. Waar heb jij arabisch leren spreken als ik vragen mag?

  15. #105
    MVC Lid

    Reacties
    156
    19-12-2018

    Citaat Geplaatst door Tranquille_04 Bekijk reactie
    Baraka Allahoe fik. In Nederland op de Arabische school.
    Wa feeki baaraka Allah. Dat heb je goed gedaan. Heb jij misschien tips voor mij om snel arabisch te leren? Ik kan wel lezen en schrijven, maar hele gesprekken voeren vind ik nog een beetje lastig.