1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    3.427
    27-04-2015

    Doodstraf voor Marokkanen na moord op toeristen

    op twee Scandinavische toeristen, zo meldden Marokkaanse media.

    De Deense 24-jarige studente Louisa Vesterager Jespersen en haar 28-jarige Noorse vriendin Maren Ueland waren op een tocht naar de hoogste berg van het Atlasgebergte, de Toubkal. Ze werden onderweg vermoord. De daders stelden dat het een aanslag was uit naam van de terreurbeweging Islamitische Staat. Die beweging heeft echter nooit verantwoordelijkheid voor deze moorden opgeëist.
    Internationale schok

    De moord waarbij de slachtoffers de keel werd doorgesneden, schokte binnen- en buitenland. De Marokkaanse justitie verrichtte al snel arrestaties en 24 verdachten zijn voor de rechter verschenen wegens hun rol bij de moord of hun betrokkenheid bij de terroristische groep.

    De drie mannen die de doodstraf hebben gekregen, golden als de daders. Het Openbaar Ministerie had de doodstraf "tegen deze bloeddorstige monsters" geëist, ofschoon het Noord-Afrikaanse land al sinds 1993 geen doodstraffen meer voltrekt.
    Drie daders

    Het zijn de 25-jarige Abdessamad Ejjoud, de leider van de groep, de 27-jarige Younes Ouaziyad en de 33-jarige Rachid Afatti. De laatste legde de moordpartij op zijn mobiele telefoon vast en verspreidde beelden op sociale media. Ejjoud en Ouaiyad pleegden de moorden.

    De moorden werden gepleegd in de omgeving van het dorp Imlil, ongeveer 60 kilometer en zuiden van Marrakesh. De meeste beklaagden komen uit die stad. Tegen de andere 21 beklaagden zijn gevangenisstraffen geëist van tussen de 15 jaar en levenslang.


    Bron:

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    451
    10-07-2019

    Morocco baby

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Passende straf, ik zou de executie best willen uitvoeren.

    Van onschuldige mensen blijf je af.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    3.427
    27-04-2015

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    Passende straf, ik zou de executie best willen uitvoeren.

    Van onschuldige mensen blijf je af.
    Alleen jammer dat men het sinds 1993 niet meer voltrekt!

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door Aviator Bekijk reactie
    Alleen jammer dat men het sinds 1993 niet meer voltrekt!
    In Nederland zou ik ook best als beul willen functioneren, mits de STAAT mij daarvoor in functie stelt.

    Genoeg Ollanders op de darkweb die ik zou willen executeren, met toestemming van een Nederlandse rechter natuurlijk

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    834
    17-09-2012

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    In Nederland zou ik ook best als beul willen functioneren, mits de STAAT mij daarvoor in functie stelt.

    Genoeg Ollanders op de darkweb die ik zou willen executeren, met toestemming van een Nederlandse rechter natuurlijk

    Als een rechter mij toestemming geeft executeer ik jou ook wel

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door egrie Bekijk reactie
    Als een rechter mij toestemming geeft executeer ik jou ook wel
    kom maar zonder rechter varken

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    834
    17-09-2012

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    kom maar zonder rechter varken

    geen probleem mossel

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door egrie Bekijk reactie
    geen probleem mossel
    Minder praten gewoon doen, dat is het probleem van jullie dutch courage extreem rechtse homofielen.

    Net zoals WW2 zoeken jullie altijd naar een sterke partner die begint met de genocides waar jullie gemakkelijk bij mee helpen

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    834
    17-09-2012

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    Minder praten gewoon doen, dat is het probleem van jullie dutch courage extreem rechtse homofielen.

    Net zoals WW2 zoeken jullie altijd naar een sterke partner die begint met de genocides waar jullie gemakkelijk bij mee helpen


    “Het beeld van de beruchte Duitse SS (de Schutzstaffel) in de Tweede Wereldoorlog is er een van grote, blonde Ariërs, die meedogenloos te werk gingen en die doodseskaders vormden. Maar dat beeld is incompleet. Wie weet bijvoorbeeld dat de SS een multiculturele organisatie was, waarin tientallen nationaliteiten dienden, onder wie een groot aantal moslims in twee Kroatische divisies? “. Dat zegt de Nederlandse historicus Jory Brentjens.

    https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170925_03094209

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3.427
    27-04-2015

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    In Nederland zou ik ook best als beul willen functioneren, mits de STAAT mij daarvoor in functie stelt.

    Genoeg Ollanders op de darkweb die ik zou willen executeren, met toestemming van een Nederlandse rechter natuurlijk

    Wat moet jij op Darkweb???

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    In Nederland zou ik ook best als beul willen functioneren, mits de STAAT mij daarvoor in functie stelt.

    Genoeg Ollanders op de darkweb die ik zou willen executeren, met toestemming van een Nederlandse rechter natuurlijk
    Ik begrijp wat je bedoelt!


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Aviator Bekijk reactie
    op twee Scandinavische toeristen, zo meldden Marokkaanse media.

    De Deense 24-jarige studente Louisa Vesterager Jespersen en haar 28-jarige Noorse vriendin Maren Ueland waren op een tocht naar de hoogste berg van het Atlasgebergte, de Toubkal. Ze werden onderweg vermoord. De daders stelden dat het een aanslag was uit naam van de terreurbeweging Islamitische Staat. Die beweging heeft echter nooit verantwoordelijkheid voor deze moorden opgeëist.
    Internationale schok

    De moord waarbij de slachtoffers de keel werd doorgesneden, schokte binnen- en buitenland. De Marokkaanse justitie verrichtte al snel arrestaties en 24 verdachten zijn voor de rechter verschenen wegens hun rol bij de moord of hun betrokkenheid bij de terroristische groep.

    De drie mannen die de doodstraf hebben gekregen, golden als de daders. Het Openbaar Ministerie had de doodstraf "tegen deze bloeddorstige monsters" geëist, ofschoon het Noord-Afrikaanse land al sinds 1993 geen doodstraffen meer voltrekt.
    Drie daders

    Het zijn de 25-jarige Abdessamad Ejjoud, de leider van de groep, de 27-jarige Younes Ouaziyad en de 33-jarige Rachid Afatti. De laatste legde de moordpartij op zijn mobiele telefoon vast en verspreidde beelden op sociale media. Ejjoud en Ouaiyad pleegden de moorden.

    De moorden werden gepleegd in de omgeving van het dorp Imlil, ongeveer 60 kilometer en zuiden van Marrakesh. De meeste beklaagden komen uit die stad. Tegen de andere 21 beklaagden zijn gevangenisstraffen geëist van tussen de 15 jaar en levenslang.


    Bron:
    Dit noem ik pas een rechtvaardige straf. In Nederland zouden ze met de fluwelen handschoen een paar jaartjes zitten.
    Heavy

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    Passende straf, ik zou de executie best willen uitvoeren.

    Van onschuldige mensen blijf je af.
    iblis


    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    In Nederland zou ik ook best als beul willen functioneren, mits de STAAT mij daarvoor in functie stelt.

    Genoeg Ollanders op de darkweb die ik zou willen executeren, met toestemming van een Nederlandse rechter natuurlijk
    shaytaan

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    maar waarom vertrouwen jullie deze proces en steunen de doodstraf als eis, maar die van zafzafi niet, als er gesjoemeld zouden moeten worden dan was het wel deze .