1. #16
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Citaat Geplaatst door Thara Bekijk reactie
    ben echt van mening dat dat gewoon niet thuis hoort in het westen. Super onveilig.
    Dat is inderdaad waar: Het is geen westers kledingstuk.
    Maar het is wel westers om beperkingen qua kleding niet op te leggen tenzij …………….
    En Godzijdank is het niet aan mij om dit wel te doen.
    Iedereen mag zich kleden zoals die dat wil.

  2. #17
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    Citaat Geplaatst door Chakir93 Bekijk reactie
    Soerat al-Baqarah: 143

    Hier verbiedt de Koran gewoon extremisme. Het dragen van een boerka is in Nederland extreem en daarom verboden in de Koran. Salafisme is in strijd met de Koran.
    وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَاكُمْ أُمَّةً وَسَطًا لِّتَكُونُوا شُهَدَاءَ عَلَى النَّاسِ وَيَكُونَ الرَّسُولُ عَلَيْكُمْ شَهِيدًا ۗ وَمَا جَعَلْنَا الْقِبْلَةَ الَّتِي كُنتَ عَلَيْهَا إِلَّا لِنَعْلَمَ مَن يَتَّبِعُ الرَّسُولَ مِمَّن يَنقَلِبُ عَلَىٰ عَقِبَيْهِ ۚ وَإِن كَانَتْ لَكَبِيرَةً إِلَّا عَلَى الَّذِينَ هَدَى اللَّهُ ۗ وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيُضِيعَ إِيمَانَكُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ بِالنَّاسِ لَرَءُوفٌ رَّحِيمٌ - 2:143


    dit is aya 143 maar het staat er niet in

  3. #18
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Citaat Geplaatst door Chakir93 Bekijk reactie
    https://www.al-yaqeen.com/artikelen/...in-de-religie/

    Als iedereen die moslim beweert te zijn, daadwerkelijk de Koran zou lezen, dan zou de wereld veel beter af zijn. Alle salafisten worden gewoon door Allah zwaar gestraft na hun leven.
    De Gulden middenweg.

  4. #19
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    vertaling in het engels van al baqara 143

    And thus we have made you a just community that you will be witnesses over the people and the Messenger will be a witness over you. And We did not make the qiblah which you used to face except that We might make evident who would follow the Messenger from who would turn back on his heels. And indeed, it is difficult except for those whom Allah has guided. And never would Allah have caused you to lose your faith. Indeed Allah is, to the people, Kind and Merciful.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    108
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door le7bib Bekijk reactie
    وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَاكُمْ أُمَّةً وَسَطًا لِّتَكُونُوا شُهَدَاءَ عَلَى النَّاسِ وَيَكُونَ الرَّسُولُ عَلَيْكُمْ شَهِيدًا ۗ وَمَا جَعَلْنَا الْقِبْلَةَ الَّتِي كُنتَ عَلَيْهَا إِلَّا لِنَعْلَمَ مَن يَتَّبِعُ الرَّسُولَ مِمَّن يَنقَلِبُ عَلَىٰ عَقِبَيْهِ ۚ وَإِن كَانَتْ لَكَبِيرَةً إِلَّا عَلَى الَّذِينَ هَدَى اللَّهُ ۗ وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيُضِيعَ إِيمَانَكُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ بِالنَّاسِ لَرَءُوفٌ رَّحِيمٌ - 2:143


    dit is aya 143 maar het staat er niet in
    Probeer eens zelf te begrijpen wat er in staat in plaats van slaafs je imam te volgen. Het dragen van een boerka is haram.

  6. #21
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    Citaat Geplaatst door Chakir93 Bekijk reactie
    Probeer eens zelf te begrijpen wat er in staat in plaats van slaafs je imam te volgen. Het dragen van een boerka is haram.
    ik begrijp wat er staat, ik kan het lezen, maar het staat er echt niet in,.


    jij liegt chakir93

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    108
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door le7bib Bekijk reactie
    ik begrijp wat er staat, ik kan het lezen, maar het staat er echt niet in,.


    jij liegt chakir93
    a just community that you will be witnesses over the people and the Messenger will be a witness over you

    Daar staat dat je de eerlijke boodschap hoort door te geven, zonder daar extreem over te zijn (a just community). Een boerka dragen is daar gewoon echt mee in strijd.

  8. #23
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    ik vroeg je netjes waar het staat, en je komt gelijk slaafs iman en al die achterlijk shit die je dagelijks op deze site leest,

    je moet niet liegen wat er in de koran staat

  9. #24
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    Citaat Geplaatst door Chakir93 Bekijk reactie
    a just community that you will be witnesses over the people and the Messenger will be a witness over you

    Daar staat dat je de eerlijke boodschap hoort door te geven, zonder daar extreem over te zijn (a just community). Een boerka dragen is daar gewoon echt mee in strijd.
    we hebben het over kleeddracht boerka, niet zo achterlijk blijven doen,

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    108
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door le7bib Bekijk reactie
    we hebben het over kleeddracht boerka, niet zo achterlijk blijven doen,
    Ik leg gewoon uit wat er in de Koran staat, maar leugenaars zoals jij zijn het duidelijk niet eens met de Koran.

  11. #26
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    chakir93 , je hebt mensen op deze site die arabisch kunnen lezen, oa le7bib en 918

  12. #27
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    Citaat Geplaatst door Chakir93 Bekijk reactie
    Ik leg gewoon uit wat er in de Koran staat, maar leugenaars zoals jij zijn het duidelijk niet eens met de Koran.
    jij blijft je leugen verdedigen ,

    luister ale7mar (jij begon) het staat echt niet in de koran, klaar

    ga heen a le7mar

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    108
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door le7bib Bekijk reactie
    jij blijft je leugen verdedigen ,

    luister ale7mar (jij begon) het staat echt niet in de koran, klaar

    ga heen a le7mar
    Er staan duidelijke aanwijzingen dat het dragen van een boerka niet de bedoeling is. Je dient gematigd te zijn en dat is dit kledingstuk niet. Verder staat er nergens dat het dragen van gezichtsbedekkende kleding de bedoeling is.

    Je kunt zeggen wat je wil maar het is gewoon hartstikke haram om een boerka te dragen en alle families die dit doen zullen door Allah gestraft worden.

  14. #29
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    Citaat Geplaatst door Chakir93 Bekijk reactie
    Er staan duidelijke aanwijzingen dat het dragen van een boerka niet de bedoeling is. Je dient gematigd te zijn en dat is dit kledingstuk niet. Verder staat er nergens dat het dragen van gezichtsbedekkende kleding de bedoeling is.

    Je kunt zeggen wat je wil maar het is gewoon hartstikke haram om een boerka te dragen en alle families die dit doen zullen door Allah gestraft worden.
    ik heb nergens gezegd dat het haram of halal is, jij zei in de koran, maar het staat niet in de koran,

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    108
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door le7bib Bekijk reactie
    ik heb nergens gezegd dat het haram of halal is, jij zei in de koran, maar het staat niet in de koran,
    Niet letterlijk, net als dat het wél dragen van een boerka ook niet in de Koran staat. Wel zijn er verschillende aanwijzingen in de Koran die uitleggen dat het helemaal niet de bedoeling is om extreem te doen. Het salafisme is daarom ook haram.