1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.817
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    150 euro boete bij overtreden boerkaverbod

    De boete voor het dragen van een boerka of integraalhelm wordt 150 euro. Dat blijkt uit de beleidsregel van het Openbaar Ministerie (OM) die is gepubliceerd in de Staatscourant.





    Vanaf 1 augustus is het verboden om gezichtsbedekkende kleding als een boerka, nikab, integraalhelm of bivakmuts te dragen in het onderwijs, het openbaar vervoer, ziekenhuizen en overheidsgebouwen. Vertegenwoordigers van de overheid en vervoerders moeten iemand die in overtreding is daarop wijzen en vragen de gezichtsbedekkende kleding te verwijderen of het pand of vervoermiddel te verlaten. Pas als dat verzoek wordt genegeerd, kan de politie worden ingeschakeld.

    In de publicatie geeft het OM aan dat er geen taakstraf kan worden opgelegd voor de overtreding.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Lekker mensen in de schulden werken, thats the Dutch way.
    Heavy

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Dat de overheid kledingvoorschriften oplegt vind ik een verontrustende situatie!
    Het is een gevolg van een overheid die de meest groffe blunders gemaakt heeft in hun poging mensen te integreren!
    En dat gaat dus niet: Er zijn mensen die persé niet willen integreren in een samenleving die zij abject vinden.
    En ik vind dat dit het goede recht is van die mensen!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    175
    21-09-2017

    Doe niet lieve zusters. Je maakt dat je juist eruit steekt en dat je gestaar en haat vangt.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    108
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Paskwil Bekijk reactie
    Dat de overheid kledingvoorschriften oplegt vind ik een verontrustende situatie!
    Het is een gevolg van een overheid die de meest groffe blunders gemaakt heeft in hun poging mensen te integreren!
    En dat gaat dus niet: Er zijn mensen die persé niet willen integreren in een samenleving die zij abject vinden.
    En ik vind dat dit het goede recht is van die mensen!

    Nudisme (geen kleding dragen) is ook al heel lang verboden.

    En eigenlijk vind ik het wel goed dat het verboden wordt. Het dragen van een boerka is in strijd met de Koran, dragers ervan zullen problemen krijgen met Allah. Hoofdstuk 13

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.532
    31-08-2013

    ben echt van mening dat dat gewoon niet thuis hoort in het westen. Super onveilig.

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    Citaat Geplaatst door Chakir93 Bekijk reactie
    Nudisme (geen kleding dragen) is ook al heel lang verboden.

    En eigenlijk vind ik het wel goed dat het verboden wordt. Het dragen van een boerka is in strijd met de Koran, dragers ervan zullen problemen krijgen met Allah. Hoofdstuk 13
    kan je die soera en vers melden waarin het staat ???

    wat is hoofdstuk 13 ?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    108
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door le7bib Bekijk reactie
    kan je die soera en vers melden waarin het staat ???

    wat is hoofdstuk 13 ?
    https://www.al-yaqeen.com/artikelen/...in-de-religie/

    Als iedereen die moslim beweert te zijn, daadwerkelijk de Koran zou lezen, dan zou de wereld veel beter af zijn. Alle salafisten worden gewoon door Allah zwaar gestraft na hun leven.

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    Citaat Geplaatst door Chakir93 Bekijk reactie
    https://www.al-yaqeen.com/artikelen/...in-de-religie/

    Als iedereen die moslim beweert te zijn, daadwerkelijk de Koran zou lezen, dan zou de wereld veel beter af zijn. Alle salafisten worden gewoon door Allah zwaar gestraft na hun leven.
    jij zei in de koran, naar mijn weten lieg je, het staat er niet in de koran

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    108
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door le7bib Bekijk reactie
    jij zei in de koran, naar mijn weten lieg je, het staat er niet in de koran
    Soerat al-Baqarah: 143

    Hier verbiedt de Koran gewoon extremisme. Het dragen van een boerka is in Nederland extreem en daarom verboden in de Koran. Salafisme is in strijd met de Koran.

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door le7bib Bekijk reactie
    jij zei in de koran, naar mijn weten lieg je, het staat er niet in de koran
    dayouth

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Citaat Geplaatst door Chakir93 Bekijk reactie
    Nudisme (geen kleding dragen) is ook al heel lang verboden.

    En eigenlijk vind ik het wel goed dat het verboden wordt. Het dragen van een boerka is in strijd met de Koran, dragers ervan zullen problemen krijgen met Allah. Hoofdstuk 13
    Terecht want naaktloperij: Dat is onbeschaafd.
    Een boerka is een kledingstuk wat ik niet bepaald mooi vind.
    Ik vind het typisch een door mannen bedacht kledingstuk,
    En ik vind de kleur zwart onvrouwelijk.
    Maar meer belangrijk vind ik dat iemand zich moet kunnen kleden zoals die dat wil!
    Een ogenschijnlijk kleine ingreep van de overheid, maar vergis je niet!

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    dayouth
    sba7 lillah a shaytan

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    Citaat Geplaatst door Chakir93 Bekijk reactie
    https://www.al-yaqeen.com/artikelen/...in-de-religie/

    Als iedereen die moslim beweert te zijn, daadwerkelijk de Koran zou lezen, dan zou de wereld veel beter af zijn. Alle salafisten worden gewoon door Allah zwaar gestraft na hun leven.
    ook in die link die jij plaatste kan ik het niet terug vinden

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    Citaat Geplaatst door Chakir93 Bekijk reactie
    Soerat al-Baqarah: 143

    Hier verbiedt de Koran gewoon extremisme. Het dragen van een boerka is in Nederland extreem en daarom verboden in de Koran. Salafisme is in strijd met de Koran.
    jij zei in de koran, in de koran staat het niet, we hebben het hier over boerka