1. #1
    Verbannen

    Reacties
    181
    17-08-2018

    islam is stervende

    eens of oneens?

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    181
    17-08-2018

    Wat zijn volgens jou de feiten en de bewijzen?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.840
    15-08-2012

    Het groeit meer dan ooit, maar onwetendheid ermee ook helaas

  4. #4
    G O N E

    Reacties
    2.303
    06-11-2009

    Oneens!!!

    'If you wait too long for the perfect moment, The perfect moment will pass you by'


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door alex-pomp Bekijk reactie
    Wat zijn volgens jou de feiten en de bewijzen?
    Elke keer wanneer een weledelgestrenge hooggeleerde vrome Shaykh in het onderwijzen van de islam deze Doenya verlaat, neemt hij zijn islamkennis mee. Zo kun je dat onderbouwen geheel in lijn met een Hadith daarover.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Ik bedoel we hebben tegenwoordig prominente blanke namen die zelfs de islam treden dus je kan daarvan maken wat je wil.

    Ik zeg groeiende en het zal niet lang duren voor dit vaak voor gaat komen tot de blank hollandse moslim een gewoner fenomeen is dan dat het momenteel is. Dat is waar de grootste veranderingen zullen komen, omdat men zn onwetendheid merendeels is gebaseerd op gebrek aan identificering(met de allochtonen). Joram van Klaveren is al een grote ijsbreker
    If you 'don't know', Allah knows.

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    181
    17-08-2018

    Citaat Geplaatst door khattabi_bilal Bekijk reactie
    Elke keer wanneer een weledelgestrenge hooggeleerde vrome Shaykh in het onderwijzen van de islam deze Doenya verlaat, neemt hij zijn islamkennis mee. Zo kun je dat onderbouwen geheel in lijn met een Hadith daarover.
    En nu nog even duidelijk vertellen wat je meent te zeggen

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    181
    17-08-2018

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Ik bedoel we hebben tegenwoordig prominente blanke namen die zelfs de islam treden dus je kan daarvan maken wat je wil.

    Ik zeg groeiende en het zal niet lang duren voor dit vaak voor gaat komen tot de blank hollandse moslim een gewoner fenomeen is dan dat het momenteel is. Dat is waar de grootste veranderingen zullen komen, omdat men zn onwetendheid merendeels gebaseerd is op gebrek aan identificering(met de allochtonen). Joram van Klaveren is al een grote ijsbreker

    Hoeveel blanke mensen of Nederlanders zijn er die islamitisch zijn? En weegt dat af tegenover de mensen die uit een islamitisch nest komen maar besluiten om islam te verlaten? Persoonlijk denk ik niet dat Joram van Klaveren veel mensen zal aanspreken. Hoeveel Nederlanders zouden zich per jaar bekeren tot islam, en hoeveel Marokkaanse Nederlanders nemen er afstand van of doen eigenlijk helemaal niets met islam?

    Dubio..

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    181
    17-08-2018

    Citaat Geplaatst door lieverdjuh93 Bekijk reactie
    Oneens!!!
    Okee. Maar mijn vraag aan jou; ben jij dat op die foto?

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door alex-pomp Bekijk reactie
    En nu nog even duidelijk vertellen wat je meent te zeggen
    In de Hadith staat er dat de islam kennis niet verdwijnt door het uit de harten te grispen maar door het heen gaan (overlijden) van de geleerdes.

    Leuke gedicht over het niet voorbereid zijn op het Hiernamaals:



    https://youtu.be/aeEdxT9gsaQ
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door alex-pomp Bekijk reactie
    Hoeveel blanke mensen of Nederlanders zijn er die islamitisch zijn? En weegt dat af tegenover de mensen die uit een islamitisch nest komen maar besluiten om islam te verlaten? Persoonlijk denk ik niet dat Joram van Klaveren veel mensen zal aanspreken. Hoeveel Nederlanders zouden zich per jaar bekeren tot islam, en hoeveel Marokkaanse Nederlanders nemen er afstand van of doen eigenlijk helemaal niets met islam?

    Dubio..
    Je vraagt statistieken aan simpele forumgangers. Alles hier zal gebaseerd zijn op anecdotes. Ik kan je vertellen dat mn broertje zn nederlandse vriend onlangs is bekeerd en daarvan de getuigenis(shahada) heeft gefilmd en gedeeld met me. Ik was er zelf door verrast en onder de indruk. Het was een mooi filmpje waarin de hele moskee hem omhelsde na het gebeuren.

    Mn broertje beschreef hem als iemand die het nut van het leven niet zag totdat hij zich bekeerde. Hij had bijna zelfmoord gepleegd.
    If you 'don't know', Allah knows.

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    181
    17-08-2018

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Je vraagt statistieken aan simpele forumgangers. Alles hier zal gebaseerd zijn op anecdotes. Ik kan je vertellen dat mn broertje zn nederlandse vriend onlangs is bekeerd en daarvan de getuigenis(shahada) heeft gefilmd en gedeelt met me. Ik was er zelf door verrast en onder de indruk. Het was een mooi filmpje waarin de hele moskee hem omhelsde na het gebeuren.

    Mn broertje beschreef hem als iemand die het nut van het leven niet zag totdat hij zich bekeerde. Hij had bijna zelfmoord gepleegd.
    Zijn er ook mensen in jouw omgeving die uit een islamitisch nest komen maar of niets doen met islam of zelfs afstand hebben genomen van islam?

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    181
    17-08-2018

    Citaat Geplaatst door khattabi_bilal Bekijk reactie
    In de Hadith staat er dat de islam kennis niet verdwijnt door het uit de harten te grispen maar door het heen gaan (overlijden) van de geleerdes.

    Leuke gedicht over het niet voorbereid zijn op het Hiernamaals:
    Okee bedankt voor de verduidelijking.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door alex-pomp Bekijk reactie
    Zijn er ook mensen in jouw omgeving die uit een islamitisch nest komen maar of niets doen met islam of zelfs afstand hebben genomen van islam?
    Even denken... Komt vooral voor bij de turken, maar bij hun is het altijd varierend geweest, dus daar ligt niemand wakker van. Iranezen met shi itische achtergrond vaak ook. Voor de rest nee
    If you 'don't know', Allah knows.

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    181
    17-08-2018

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Even denken... Komt vooral voor bij de turken, maar bij hun is het altijd varierend geweest, dus daar ligt niemand wakker van. Iranezen met shi itische achtergrond vaak ook. Voor de rest nee
    Dus alle Nederlandse Marokkanen of mensen met een (soennitische) islamitische achtergrond die jij kent gaan naar de moskee en bidden 5 keer per dag en dergelijke?