1. #1
    Verbannen

    Reacties
    35
    25-08-2018

    Exclamation Hoe gaan jullie de Financien regelen?

    Wanneer je getrouwd bent.

    Gezamenlijke rekening? Aparte rekeningen? Wat te doen met schulden van de een (zou zelf nooit trouwen met iemand die schulden heeft, al is het studieschuld). Etc...

    Ben benieuwd!

  2. #2
    Exit

    Reacties
    5.325
    11-11-2018

    Hmmm goede vraag

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    35
    25-08-2018

    Citaat Geplaatst door Sterrenkunde. Bekijk reactie
    Hmmm goede vraag
    Dit is naast geloof een van de belangrijkste onderwerpen voor een succesvol huwelijk bi idnillah.

  4. #4
    Exit

    Reacties
    5.325
    11-11-2018

    Citaat Geplaatst door Zuckie Bekijk reactie
    Dit is naast geloof een van de belangrijkste onderwerpen voor een succesvol huwelijk bi idnillah.
    Ik wil eigenlijk liever mijn aparte rekening houden. En jij?

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    35
    25-08-2018

    Citaat Geplaatst door Sterrenkunde. Bekijk reactie
    Ik wil eigenlijk liever mijn aparte rekening houden. En jij?
    Ik ook. Ieder een aparte. Daarnaast een gezamenlijke voor de vaste lasten en een voor gezamenlijk sparen.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    6.605
    27-02-2008

    Een studieschuld kan hij/zij niets aan doen. En is makkelijk af te lossen.


    Opzich is een gezamenlijke rekening niet slecht.
    Mijn 4 lieve prinsjes, mamma houdt zoveel van jullie.


    mijn lieve pappa, je blijft voor eeuwig een plaats in mijn hart hebben.... Ik hou zoveel van jou...allah irahmak...

  7. #7
    Exit

    Reacties
    5.325
    11-11-2018

    Citaat Geplaatst door Zuckie Bekijk reactie
    Ik ook. Ieder een aparte. Daarnaast een gezamenlijke voor de vaste lasten en een voor gezamenlijk sparen.
    Waarom gezamenlijke voor vaste lasten? Moet ze ook neerleggen?

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    35
    25-08-2018

    Citaat Geplaatst door san_rayane Bekijk reactie
    Een studieschuld kan hij/zij niets aan doen. En is makkelijk af te lossen.


    Opzich is een gezamenlijke rekening niet slecht.
    Daar ben ik het niet mee eens. Een studieschuld is een keuze, vooral als je thuis blijft wonen. Je kan ook gewoon hard werken en tegelijkertijd studeren.

    Alleen een gezamenlijke of daarnaast ook aparte?

    Citaat Geplaatst door Sterrenkunde. Bekijk reactie
    Waarom gezamenlijke voor vaste lasten? Moet ze ook neerleggen?
    Zolang de vrouw werkt, wel ja.

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    35
    25-08-2018

    Citaat Geplaatst door Tranquille_04 Bekijk reactie
    Één gezamenlijke rekening en een aparte rekening en nee.. Diegene moet schuldvrij zijn.
    Zo hoort het!

  10. #10
    Exit

    Reacties
    5.325
    11-11-2018

    Dus kan ookniet werken? Is dat een keuze bij jou?

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Je moet hier niet te zwaar aan tillen bro. Geld komt en gaat en bovenal het moet “rollen”. Wat je ook doet, het komt uiteindelijk op beleefdheid neer waar je mee zal welslagen.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    35
    25-08-2018

    Citaat Geplaatst door Sterrenkunde. Bekijk reactie
    Dus kan ookniet werken? Is dat een keuze bij jou?
    Zodra er kinderen in beeld zijn, hoeft ze niet te werken. Wel wil ik dat ze vanuit thuis werkt/onderneemt. Stil blijven staan is niet slim, onnodig en saai.

  13. #13
    Exit

    Reacties
    5.325
    11-11-2018

    Citaat Geplaatst door Zuckie Bekijk reactie
    Zodra er kinderen in beeld zijn, hoeft ze niet te werken. Wel wil ik dat ze vanuit thuis werkt/onderneemt. Stil blijven staan is niet slim, onnodig en saai.
    Stel ze vindt het niet saai en vind het al lastig met kinderen en het huishouden-moet ze dan nog steeds werken? Ik bedoel jij neemt niet de opvoeding over.


    Thuiszitten lijkt mij niks voor mij. En dan bedoel ik niks ondernemen en tv kijken totdat hubby komt.

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    35
    25-08-2018

    Citaat Geplaatst door Sterrenkunde. Bekijk reactie
    Stel ze vindt het niet saai en vind het al lastig met kinderen en het huishouden-moet ze dan nog steeds werken? Ik bedoel jij neemt niet de opvoeding over.


    Thuiszitten lijkt mij niks voor mij. En dan bedoel ik niks ondernemen en tv kijken totdat hubby komt.
    Lijkt mij niet gezond om dat fulltime te doen. Dan maar een dagje crèche en vanuit huis werken of iets opbouwen. Crèche/speelzaal leren ze ook veel sneller de taal en dergelijke.

  15. #15
    Exit

    Reacties
    5.325
    11-11-2018

    Citaat Geplaatst door Zuckie Bekijk reactie
    Lijkt mij niet gezond om dat fulltime te doen. Dan maar een dagje crèche en vanuit huis werken of iets opbouwen. Crèche/speelzaal leren ze ook veel sneller de taal en dergelijke.
    Hmm oke.