1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.313
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    VS vragen Nederland officieel om hulp Hormuz

    De Verenigde Staten hebben Nederland dinsdag officieel gevraagd een bijdrage te leveren aan een missie in de Straat van Hormuz.





    Het kabinet onderzoekt of Nederland die kan en wil leveren, schrijft minister Stef Blok (Buitenlandse Zaken) aan de Tweede Kamer. Het kabinet overweegt een fregat naar de cruciale zeestraat tussen Iran en het Arabische schiereiland te sturen, meldden ingewijden eerder. Samen met schepen en ander materieel van bondgenoten moet dat ervoor zorgen dat tankers vrije doorgang houden tot oliehavens in bijvoorbeeld Irak. Dat staat onder druk door de recente aanslagen op olietankers in het gebied.

    De Amerikanen deden eind juni al een algemeen beroep op de NAVO-bondgenoten. Ze hebben Nederland nu gevraagd om "met daarvoor geschikte middelen" een bijdrage te leveren, schrijft Blok.

    Wanneer het kabinet de knoop wil doorhakken, meldt Blok niet. De kwestie staat volgens premier Mark Rutte niet op de agenda van het bezoek dat hij donderdag brengt aan de Amerikaanse president Donald Trump.

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Laat ze elkaar dan afmaken

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.026
    02-05-2018

    Hoewel ik voor het ergste vrees hoop ik toch dat de Nederlanders het goede voorbeeld aan het satanistische amerika en geen domme dingen gaan doen. Ze zijn wat dat betreft een stuk verstandiger.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    229
    30-06-2019

    Genoeg plek in Europa voor nog een paar miljoen vluchtelingen.
    Irak bombarderen was niet genoeg, Syrië bombarderen was niet genoeg, Afghanistan bombarderen was niet genoeg, Mali bombarderen was niet genoeg en blijkbaar was Libië bombarderen ook niet genoeg.
    Een paar miljoen Iraniërs zal Europa goed doen denk ik.
    Varkens staan bij mij op negeer, niks persoonlijks.

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door ARD Bekijk reactie
    Genoeg plek in Europa voor nog een paar miljoen vluchtelingen.
    Irak bombarderen was niet genoeg, Syrië bombarderen was niet genoeg, Afghanistan bombarderen was niet genoeg, Mali bombarderen was niet genoeg en blijkbaar was Libië bombarderen ook niet genoeg.
    Een paar miljoen Iraniërs zal Europa goed doen denk ik.
    Hahaha tuurlijk bro. Ze pleiten om heel de islamitische wereld te onderdrukken zonodig met full scale war.

    Als daardoor vluchtelingen ontstaan die hier naar toe komen gaan ze lopen janken.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    229
    30-06-2019

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    Hahaha tuurlijk bro. Ze pleiten om heel de islamitische wereld te onderdrukken zonodig met full scale war.

    Als daardoor vluchtelingen ontstaan die hier naar toe komen gaan ze lopen janken.
    Wollah broeder deze liberalen zijn zwaar mentaal incapabel.
    Ze vermoorden je hele familie en wanneer je vlucht komen ze met stammenstrijd, Islam, cultuur en wat voor mentale kronkels dan ook.
    Het zijn charlatans.
    Varkens staan bij mij op negeer, niks persoonlijks.

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door ARD Bekijk reactie
    Wollah broeder deze liberalen zijn zwaar mentaal incapabel.
    Ze vermoorden je hele familie en wanneer je vlucht komen ze met stammenstrijd, Islam, cultuur en wat voor mentale kronkels dan ook.
    Het zijn charlatans.
    daarom vind ik dat afrikanen hun geluk in de EU mogen zoeken.

    Hun geluk is afgepakt door afpersers

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    daarom vind ik dat afrikanen hun geluk in de EU mogen zoeken.

    Hun geluk is afgepakt door afpersers
    Waaronder plus minus 1000 jaar door Arabieren.
    Daar is nog meer geld.

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Waaronder plus minus 1000 jaar door Arabieren.
    Daar is nog meer geld.
    nee

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Het is even stilte en intussen stijgt het olietekort in Syrië verder en verder.
    Je kunt er op wachten dat ze binnenkort olieleveranties uit Rusland of Venezuela kunnen verwachten!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Laat de vluchtelingen maar weer stromen eh. En laat men weer de vluchteling kwalijk nemen ipv de bommenwerpers
    If you 'don't know', Allah knows.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    nee
    Nee?
    Jij bent nog van het idee dat ze bloemetjes kwamen brengen?