1. #46
    Verbannen

    Reacties
    719
    11-02-2018

    Kan iemand mij dit uitleggen.

    Als het vies en onvrouwelijk is is het bij een man dan ook vies ? Is het überhaupt vies als je je goed wast ?

    Hoezo is het onvrouwelijk als elke vrouw. Elke mens lichaamshaargroei heeft. De een alleen wat meer dan de ander. De ene vrouw soms zelfs meer dan een man.

    Het is hoe Allah Soubhana wa Ta ala de mens geschapen heeft.
    Die armharen en beenharen is geen fout.

    Heel de gedachtegang dat vrouwen alleen hoofdharen horen te hebben en voor de rest alles glad. Waar komt het vandaan dat idee ?

  2. #47
    Verbannen

    Reacties
    719
    11-02-2018

    Citaat Geplaatst door Positiviteit91 Bekijk reactie
    Assalamoe Alaikoem wa Rahamatoellahi wa Barakatoe

    Waar komt het idee vandaan dat vrouwen haarloos horen te zijn ? Enkel hoofdhaar horen te hebben en de rest weg en glad en dat dat onhygiënisch en onvrouwelijk is ?
    Plekken als de benen en armen etc ?

    De reden dat ik dit vraag en deel is dat ik zusters die ermee zitten probeer te motiveren zichzelf te accepteren zoals ze geschapen zijn en te laten weten dat er niks vies of onvrouwelijks aan is wat helaas wel zo aangeleerd wordt en dat iedereen het groeit. De een alleen wat meer dan de ander. Het is hoe men geschapen is mashaAllah

    Als voorbeeld gebruik ik vaak van waarom kunnen vrouwen in maghreb/rkempo wel met beenharen en zelfs voetharen lopen zonder enig probleem niemand die er raar van opkijkt.
    Oudere generatie vrouwen hier die er ook gewoon mee rondlopen zonder zorgen. Het is ech iets van deze tijd.

    Vanuit onze Deen zijn er duidelijke richtlijnen;

    Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeeren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).

    Soenan al-Fitrah (d.w.z., handelingen die aansluiten bij de natuurlijke aanleg van de mens). De Profeet (vrede en zegening zij met hem) heeft gezegd: "Vijf dingen zijn onderdeel van de fitrah; besnijdenis, de verwijdering van schaamhaar, het bijknippen van de snor, het knippen van de nagels en het plukken van okselhaar. (Overgeleverd in al-Bokhaari, 5441)

    Enkel deze lichaamsdelen dienen onthaard te worden. De rest. Armen benen buik rug borst voet of handhaartjes of waar dan ook is een persoonlijke keuze en dus is het niet onvrouwelijk of onhygiënisch.
    MashaAllah tbarkAllah voor hoe eenieder geschapen is

    Wa Allahu Alam
    Khair in shaa Allah
    Up

  3. #48
    Verbannen

    Reacties
    719
    11-02-2018




    Elke vrouw groeit het. De een alleen meer dan de ander. Niks vies of onvrouwelijks aan.

    Zijn er nog vrouwen die zich er goed mee voelen en het laten groeien ?

    Hoe denken jullie over lichaamshaar bij vrouwen ?

    Armharen beenharen etc. Heel de gedachtegang dat vrouwen alleen hoofdharen horen te hebben en voor de rest alles glad.
    De reden dat ik dit vraag is dat ik lichaamshaar een positiever imago probeer te geven en dames die ermee zitten een positief gevoel te geven. Helaas door die ideologie zijn er zoveel dames die denken een verkeerde foute lichaam te hebben. Of bang nooit een partner te vinden. Het is maar haar. Elk mens groeit lichaamshaar elke vrouw. De een alleen meer dan de ander.
    Sommige vrouwen zelfs meer dan mannen.

    Waarom kunnen vrouwen in sommige landen wel gewoon met volle beenharen rondlopen. Marokko en zelfs oudere maghrebia's hier in nl. En is het hier bij 1 stoppel gelijk al tfoe a3lik. Snap jullie me een beetje ?



    Als het vies en onvrouwelijk is is het bij een man dan ook vies ? Is het überhaupt vies als je je goed wast ?

    Hoezo is het onvrouwelijk als elke vrouw. Elke mens lichaamshaargroei heeft. De een alleen wat meer dan de ander. De ene vrouw soms zelfs meer dan een man

  4. #49
    Verbannen

    Reacties
    719
    11-02-2018

    Citaat Geplaatst door Positiviteit91 Bekijk reactie
    Assalamoe Alaikoem wa Rahamatoellahi wa Barakatoe

    Waar komt het idee vandaan dat vrouwen haarloos horen te zijn ? Enkel hoofdhaar horen te hebben en de rest weg en glad en dat dat onhygiënisch en onvrouwelijk is ?
    Plekken als de benen en armen etc ?

    De reden dat ik dit vraag en deel is dat ik zusters die ermee zitten probeer te motiveren zichzelf te accepteren zoals ze geschapen zijn en te laten weten dat er niks vies of onvrouwelijks aan is wat helaas wel zo aangeleerd wordt en dat iedereen het groeit. De een alleen wat meer dan de ander. Het is hoe men geschapen is mashaAllah

    Als voorbeeld gebruik ik vaak van waarom kunnen vrouwen in maghreb/rkempo wel met beenharen en zelfs voetharen lopen zonder enig probleem niemand die er raar van opkijkt.
    Oudere generatie vrouwen hier die er ook gewoon mee rondlopen zonder zorgen. Het is ech iets van deze tijd.

    Vanuit onze Deen zijn er duidelijke richtlijnen;

    Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeeren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).

    Soenan al-Fitrah (d.w.z., handelingen die aansluiten bij de natuurlijke aanleg van de mens). De Profeet (vrede en zegening zij met hem) heeft gezegd: "Vijf dingen zijn onderdeel van de fitrah; besnijdenis, de verwijdering van schaamhaar, het bijknippen van de snor, het knippen van de nagels en het plukken van okselhaar. (Overgeleverd in al-Bokhaari, 5441)

    Enkel deze lichaamsdelen dienen onthaard te worden. De rest. Armen benen buik rug borst voet of handhaartjes of waar dan ook is een persoonlijke keuze en dus is het niet onvrouwelijk of onhygiënisch.
    MashaAllah tbarkAllah voor hoe eenieder geschapen is

    Wa Allahu Alam
    Khair in shaa Allah
    Up

  5. #50
    Verbannen

    Reacties
    719
    11-02-2018

    Up

  6. #51
    Verbannen

    Reacties
    719
    11-02-2018

    Kan iemand mij dit uitleggen.

    Als het vies en onvrouwelijk is is het bij een man dan ook vies ? Is het überhaupt vies als je je goed wast ?

    Hoezo is het onvrouwelijk als elke vrouw. Elke mens lichaamshaargroei heeft. De een alleen wat meer dan de ander. De ene vrouw soms zelfs meer dan een man

  7. #52
    Verbannen

    Reacties
    719
    11-02-2018

    Beharing bij vrouwen

    Zijn er dames die hun beharing laten groeien ?
    Armen en benen etc
    Of aanleg hebben voor haargroei ?
    Of zich onzeker voelen erover ?

    Pm of snap tsan130

  8. #53
    Verbannen

    Reacties
    719
    11-02-2018

    Behaarde vrouw

    Zijn er dames die hun beharing laten groeien ?
    Armen en benen etc
    Of aanleg hebben voor haargroei ?
    Of zich onzeker voelen erover ?

    Pm of snap tsan130

  9. #54
    Verbannen

    Reacties
    212
    24-06-2019

    Je kent geen schaamte en kampt jaren met haargroei obsessie
    Zoek een leven en laat zusters met rust knulleke

  10. #55
    Verbannen

    Reacties
    719
    11-02-2018

    Citaat Geplaatst door Positiviteit91 Bekijk reactie
    Zijn er dames die hun beharing laten groeien ?
    Armen en benen etc
    Of aanleg hebben voor haargroei ?
    Of zich onzeker voelen erover ?

    Pm of snap tsan130
    Up

  11. #56
    Verbannen

    Reacties
    719
    11-02-2018

    Vrouwen met beenharen ? Armharen ? Donshaartjes op buik rug en borst handen voeten ?

    Het is niet onvrouwelijk of vies.
    Bedenk dit ; als lichaamshaar onvrouwelijk zou zijn, waarom heeft een vrouw dan überhaupt lichaamshaargroei ?
    Elke mens heeft lichaamshaar. Ene alleen meer dan de ander erfelijke aanleg...
    Hoezo is het vies ? Waarom is hoofdhaar het dan niet ? En waarom bij een man niet vies ? Logisch beredeneren is het.

    Ik vind het jammer dat dames zich onzeker voelen om hun lichaamshaargroei of denken een verkeerde lichaam te hebben etc..

    Begrijp me niet verkeerd ik zeg NIET dat vrouwen moeten stoppen met ontharen. Om verwarringen te voorkomen. Ik ben niet anti ontharen maar anti zogenaamde schoonheidsideaalbeeld.

    Dit alles is los van de plekken die van de Soenna zijn

  12. #57
    Verbannen

    Reacties
    719
    11-02-2018

    Vrouwen met beenharen ? Armharen ? Donshaartjes op buik rug en borst handen voeten ?

    Het is niet onvrouwelijk of vies.
    Bedenk dit ; als lichaamshaar onvrouwelijk zou zijn, waarom heeft een vrouw dan überhaupt lichaamshaargroei ?
    Elke mens heeft lichaamshaar. Ene alleen meer dan de ander erfelijke aanleg...
    Hoezo is het vies ? Waarom is hoofdhaar het dan niet ? En waarom bij een man niet vies ? Logisch beredeneren is het.

    Ik vind het jammer dat dames zich onzeker voelen om hun lichaamshaargroei of denken een verkeerde lichaam te hebben etc..

    Begrijp me niet verkeerd ik zeg NIET dat vrouwen moeten stoppen met ontharen. Om verwarringen te voorkomen. Ik ben niet anti ontharen maar anti zogenaamde schoonheidsideaalbeeld.

  13. #58
    Verbannen

    Reacties
    719
    11-02-2018

    Vrouwen met beenharen ? Armharen ? Donshaartjes op buik rug en borst handen voeten ?

    Het is niet onvrouwelijk of vies.
    Bedenk dit ; als lichaamshaar onvrouwelijk zou zijn, waarom heeft een vrouw dan überhaupt lichaamshaargroei ?
    Elke mens heeft lichaamshaar. Ene alleen meer dan de ander erfelijke aanleg...
    Hoezo is het vies ? Waarom is hoofdhaar het dan niet ? En waarom bij een man niet vies ? Logisch beredeneren is het.

    Ik vind het jammer dat dames zich onzeker voelen om hun lichaamshaargroei of denken een verkeerde lichaam te hebben etc..

    Begrijp me niet verkeerd ik zeg NIET dat vrouwen moeten stoppen met ontharen. Om verwarringen te voorkomen. Ik ben niet anti ontharen maar anti zogenaamde schoonheidsideaalbeeld.

  14. #59
    Send me location

    Reacties
    2.123
    22-01-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Allahul musta3an.
    يقول النبي ﷺ من لا يشكر الناس لا يشكر الله

  15. #60
    Verbannen

    Reacties
    719
    11-02-2018

    Citaat Geplaatst door Positiviteit91 Bekijk reactie
    Vrouwen met beenharen ? Armharen ? Donshaartjes op buik rug en borst handen voeten ?

    Het is niet onvrouwelijk of vies.
    Bedenk dit ; als lichaamshaar onvrouwelijk zou zijn, waarom heeft een vrouw dan überhaupt lichaamshaargroei ?
    Elke mens heeft lichaamshaar. Ene alleen meer dan de ander erfelijke aanleg...
    Hoezo is het vies ? Waarom is hoofdhaar het dan niet ? En waarom bij een man niet vies ? Logisch beredeneren is het.

    Ik vind het jammer dat dames zich onzeker voelen om hun lichaamshaargroei of denken een verkeerde lichaam te hebben etc..

    Begrijp me niet verkeerd ik zeg NIET dat vrouwen moeten stoppen met ontharen. Om verwarringen te voorkomen. Ik ben niet anti ontharen maar anti zogenaamde schoonheidsideaalbeeld.
    Up