1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Reden van scheidingen tegenwoordig denk ik is

    Dat men en veelal vrouwen gaan voor wat ze willen ipv wat goed voor ze is. Althans de eerste weegt veel zwaarder dan de tweede. Wat denken jullie?
    If you 'don't know', Allah knows.

  2. #2
    Exit

    Reacties
    5.325
    11-11-2018

    Miscommunicatie dat is wat ik denk. Elkaar gewoon niet begrijpen of andere niet uitgesproken verwachtingen hebben van een ander.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.840
    15-08-2012

    En wat willen wij dan?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door Rwina_Koning Bekijk reactie
    En wat willen wij dan?
    Op begeertes gebaseerde partnerkeuze bedoelde ik. Wat denk jij?
    If you 'don't know', Allah knows.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door Sterrenkunde. Bekijk reactie
    Miscommunicatie dat is wat ik denk. Elkaar gewoon niet begrijpen of andere niet uitgesproken verwachtingen hebben van een ander.
    Ja klopt. Ik denk dat veel rekening houden met elkaar onderschatten. Steeds egocentrischer. Het gaat alleen om mijn gevoelens
    If you 'don't know', Allah knows.

  6. #6
    Exit

    Reacties
    5.325
    11-11-2018

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Ja klopt. Ik denk dat veel rekening houden met elkaar onderschatten. Komt ook omdat we steeds egocentrischer zijn. Mijn gevoelens blabla
    Het is juist goed om je gevoel uit te spreken en JUIST de verwachtingen. Vrouwen vinden dat vaak lastig en gaan er vanuit dat hij het wel weet.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door amxra-98 Bekijk reactie
    Veel mensen weten hun eigen islamitische rechten niet wanneer ze een huwelijk in stappen, ik denk dat dit een belangrijke factor is
    Islamitische rechten, plichten en voorkeuren. Islam vertelt ons heel duidelijk wat goed voor ons is en daar doelde ik ook op.
    If you 'don't know', Allah knows.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door Sterrenkunde. Bekijk reactie
    Het is juist goed om je gevoel uit te spreken en JUIST de verwachtingen. Vrouwen vinden dat vaak lastig en gaan er vanuit dat hij het wel weet.
    Ja. Maar het is van beide kanten ook. Zo als de ene zich meer moet uitspreken moet de ander het ook altijd serieus nemen. Vraag me wel af hoe dat is in de praktijk . Zou ik op een gegeven moment er ook geen zin in hebben? Denk nu dat het geen probleem zou zijn.
    If you 'don't know', Allah knows.

  9. #9
    Exit

    Reacties
    5.325
    11-11-2018

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Ja. Maar het is van beide kanten ook. Zo als de ene zich meer moet uitspreken moet de ander het ook altijd serieus nemen. Vraag me wel af hoe dat is in de praktijk . Zou ik op een gegeven moment er ook geen zin in hebben?
    In de praktijk is er minder hoor en wederhoor. Luisteren is echt een vak apart. De meeste mensen luisteren niet maar horen wat iemand zegt.


    Ik wilde altijd relatietherapie geven. Leek mij zo leuk- later besefte ik dat het niet zo simpel is.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door Sterrenkunde. Bekijk reactie
    In de praktijk is er minder hoor en wederhoor. Luisteren is echt een vak apart. De meeste mensen luisteren niet maar horen wat iemand zegt.


    Ik wilde altijd relatietherapie geven. Leek mij zo leuk- later besefte ik dat het niet zo simpel is.
    Dat soort dingen zul je altijd hebben maar het gaat om hoe de reactie erop is. Zijn veels te extreem tegenwoordig. Elkaar afstraffen omdat hij even lomp deed en dat blijft dan oneindig door gaan. Als je er zo bij stil staat is het idd niet zo simpel allemaal haha. Maar dat had je niet hoeven tegen te houden toch? Of was het meer dan dat
    If you 'don't know', Allah knows.

  11. #11
    Exit

    Reacties
    5.325
    11-11-2018

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Dat soort dingen zul je altijd hebben maar het gaat om hoe de reactie erop is. Zijn veels te extreem tegenwoordig. Elkaar afstraffen omdat hij even lomp deed en dat blijft dan oneindig door gaan. Als je er zo bij stil staat is het idd niet zo simpel allemaal haha. Maar dat had je niet hoeven tegen te houden toch? Of was het meer dan dat
    Ja, er gebeuren nog meer ergeren dingen om het elkaar zo zuur mogelijk te maken.

    Nee, was niet de enige reden. Ik ben een persoon die mezelf erg kwalijk kan nemen als iets niet goed komt. En dat heb je in deze situatie natuurlijk niet in de hand.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door Sterrenkunde. Bekijk reactie
    Ja, er gebeuren nog meer ergeren dingen om het elkaar zo zuur mogelijk te maken.

    Nee, was niet de enige reden. Ik ben een persoon die mezelf erg kwalijk kan nemen als iets niet goed komt. En dat heb je in deze situatie natuurlijk niet in de hand.
    Klopt. Als iemand daarmee weet om te gaan en een zure reactie ipv kwalijk nemen weet te doven dan is dat best een gafe vind ik. Heel moeilijk om een zure reactie niet kwalijk te nemen. Zou in eerste eigenlijk nooit moetrn gebeuren maar dat is eigenlijk wat ik bedoelde met de kern. Je zal iemand niet perfect kennen voor je het huwelijk met iemand treedt, maar belangrijke dingen zoals medelevend, vergevingsgezind etc zijn voor velen totaal geen aandachtspunten terwijl die dingen op de lange termijn gewoon belangrijk zijn. Dat zijn maar enkele dingen.

    Oh ja ik snap je dan wel. Lijkt me wel een zwaar wegende verantwoordelijkheid indd. Heel lastig in bepaalde situaties.
    If you 'don't know', Allah knows.

  13. #13
    Exit

    Reacties
    5.325
    11-11-2018

    Ik ben het met je eens. Bedankt voor het gesprek.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door Sterrenkunde. Bekijk reactie
    Ik ben het met je eens. Bedankt voor het gesprek.
    Jij ook. Morgen wel of niet vroeg op?
    If you 'don't know', Allah knows.

  15. #15
    Exit

    Reacties
    5.325
    11-11-2018

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Jij ook. Morgen wel of niet vroeg op?
    Wel