1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    112
    30-06-2019

    Citaat Geplaatst door ..Elegant.. Bekijk reactie
    Je kan heel goed genieten van het leven als moslim(a).
    Geniet van deze wereld succes mevrouw die de titel moslima draagt zonder kennis en inhoud

    Probeer een blinde niet te leiden als hij niet geleidt wil worden

    Ameen

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    112
    30-06-2019

    Citaat Geplaatst door ..Elegant.. Bekijk reactie
    Nogmaals: als moslim kun je heel goed genieten van dunya terwijl je schepper aanbidt. Het is niet zo dat we in een hel moeten leven.
    Parttime moslim kan altijd 32 uur contract

    Wist je dat als je alleen al buiten bent 1 dag hoeveel zondes je begaat zonder weet?

    Geniet vooral in deze wereld

    7asbaji Allah

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    353
    23-01-2014

    Citaat Geplaatst door Yessir2019 Bekijk reactie
    Hierop kan ik zeggen lees de Koran en alle overleveringen dan snap je wat ik bedoel

    Wist je dat er afgeraden wordt om veel te lachen? Om maar iets te noemen

    Wij worden geboren en opgevoed als moslim en denken gelijk wij zijn gearriveerd
    Elke dag behoor je kennis op te doen en je gebeden op tijd te verrichten
    Schaamte kennen en niet met vreemde mannen gesprek aangaan etc

    Laten we zeggen iedereen kan roepen dat hij moslim is zelfs de groente boer om de hoek maar een vrome is voor weinig weggelegd

    Allahihdina
    Mogen wij oordelen of iemand vroom is of niet dan? De Koran zegt niet blijf thuis en doe niks; verre van zelfs. Je moet ook het juiste voorbeeld zijn in de samenleving en maatschappij, betekenisvol bezig zijn enzovoort.

    Je pakt nu één overlevering zonder context. Ik ben het wel eens met het feit niet buitensporig te lachen; alleen begrijp ik niet waarom je van alle overleveringen juist die aankaart.

    Want Allah azza wa djal zegt ook in de Koran:

    “En het is Hij, Die laat (wie Hij wil) lachen en laat (wie Hij wil) huilen/wenen.”*
    (Soerah al-Najm: 43)

  4. #19
    Married.

    Reacties
    5.157
    29-08-2012

    Citaat Geplaatst door french-montana Bekijk reactie
    Een vaderfiguur is belangrijk voor elk individu. Hetzelfde geldt voor een moederfiguur. Dat is basispsychologie. Ouders moeten hun verantwoordelijkheid nemen en niet denken dat alleen zorgen voor brood op de plank ons een goede vader/moeder maakt.
    Ik heb nergens gezegd dat het niet zo is. Ze stelt een hele andere vraag en daar geef ik antwoord op. Omdat je zonder vader opgroeit ben je niet gelijk verdoemd hoor.

  5. #20
    Married.

    Reacties
    3.054
    28-04-2019

    Salaam, ik ben opgegroeid met gescheiden ouders en moet zeggen dat op het begin van mijn huwelijk wel een rol heeft gespeeld. Mijn moeder is geen Marokkaanse dus sprak eigenlijk niks Arabisch en niet veel meegekregen. Totdat ik zelf me ging verdiepen etc. Toen ik trouwde kreeg ik een hele andere familie erbij en leerde snel Arabisch. Ik merkte wel dat ik snel aan me man ging hangen qua afhankelijk zijn. Wou altijd zijn mening van iets horen en zocht een beetje die vaderfiguur in hem. Maar dat ging al snel weg hamdoelilah. Het ligt ook aan je man hoe die is.. die van mij heeft geduld en helpt me juist ermee.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #21
    nee

    Reacties
    2.318
    13-12-2010

    Citaat Geplaatst door french-montana Bekijk reactie
    Een vaderfiguur is belangrijk voor elk individu. Hetzelfde geldt voor een moederfiguur. Dat is basispsychologie. Ouders moeten hun verantwoordelijkheid nemen en niet denken dat alleen zorgen voor brood op de plank ons een goede vader/moeder maakt.
    ++

  7. #22
    Shut up

    Reacties
    5.102
    16-08-2011

    Citaat Geplaatst door beautynl Bekijk reactie
    Salaam alaikoem,

    Inshallah verkeren jullie in goeie en gezonde staat.

    Mijn vraag is vrouwen die zonder vader zijn opgegroeid heeft dit impact op je later als je getrouwd bent, val je dan (zoals de meeste zeggen) op de verkeerde of juist oudere mannen.
    Aleykoum salaam.

    Ik denk dat dat sowieso per situatie anders is. De manier waarop ouders uit elkaar gegaan zijn, de verdere opvoeding, contact met ouders/rest van familie, je leeftijd op moment van scheiding etc. Alles speelt een rol.

  8. #23
    -

    Reacties
    100
    14-10-2014

    Onderschat de kracht van een moeder niet.

    لا يصيبنا الا ما كتب الله لنا


  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    Citaat Geplaatst door DRUG Bekijk reactie
    Dat hoeft niet perse. Wij hebben allemaal een keuze in het leven. Jij kiest er dan gewoon voor om een verkeerde keuze te maken om vervolgens je vader de schuld te geven van je verkeerde keuze. Beetje te makkelijk. Kijk naar wat je belangrijk vindt in het leven en in een persoon. Never settle for less.
    Hier ben ik het mee eens. Geen vader of zelfs ook geen moeder meer hebben, heeft niet zo zeer impact op je partnerkeuze maar het is wel zo dat er anders naar je wordt gekeken binnen onze cultuur. Je zit dan vaak eenmaal vast aan die vooroordeel dat je dan vast niet zou sporen en losbandig bent.

  10. #25
    Verbannen

    Reacties
    1.782
    31-10-2013

    Wat je ervaringen ook mogen zijn. Ieder individu is anders en handelt en denkt anders. De beste mannen en vrouwen kunnen ook weeskinderen geweest zijn.

    Denk ff aan de profeet vrede zij met hem hij heeft zijn vader nooit gekend. Hij overleed voor zijn geboorte.

  11. #26
    Verbannen

    Reacties
    485
    27-06-2019

    Ik mis mijn vader heel erg

  12. #27
    Shut up

    Reacties
    5.102
    16-08-2011

    Citaat Geplaatst door marokkaan1 Bekijk reactie
    Een meid die zonder vader is opgegroeid of wel met een vader maar die er amper voor hun was is toch anders dan een meid die door beide ouders is opgevoed. Meid zonder vader als je daarmee trouwt is het voor haar wennen dat er een man in haar buurt komt. Ze was wat anders gewend en werd nooit op aangesproken. Hoofdpijn gelukkig niet allemaal maar de meeste wel. Zeker jammer dat zij er niks aan kan doen maar isnwel zo.
    Dit is echt onzin