1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    261
    23-06-2019

    Verblijfsvergunning

    Hoe gaat dat als je alleen een verblijfsvergunning hebt en die paar jaar verlopen is,en je bent in nederland geboren of naar nederland gekomen toen je nog klein was,ben je dan illegaal en kan je uitgezet worden?(geen strafblad)en moet er dan iemand helemaal opnieuw papier voor je doen om in nederland terugtekomen of te blijven
    Laatst gewijzigd door harlekijntjes: 23-06-2019 om 23:17 Reden: Nu

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    261
    23-06-2019

    Nobody?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    7.554
    31-12-2014

    Salaam alaykum

    Vroeger of nu is niet zo heel veel verschil denk ik.Met een verblijfsvergunning die verlopen is moet je kunnen aantonen dat je in nld was altijd en een goede reden hebben wrm je jaren je verblijfsvergunning niet op tijd verlengd hebt.Beste is om een advocaat in handen nemen,verder hoop ik dat je geen gekke strafblad hebt ofzo.

    Fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door harlekijntjes Bekijk reactie
    Hoe gaat dat als je alleen een verblijfsvergunning hebt en die paar jaar verlopen is,en je bent in nederland geboren of naar nederland gekomen toen je nog klein was,ben je dan illegaal en kan je uitgezet worden?(geen strafblad)en moet er dan iemand helemaal opnieuw papier voor je doen om in nederland terugtekomen of te blijven
    Indien je geen nationaliteit hebt, heb jij het recht op verblijf verloren. Kan je enkel hopen op een regularisatie campagne.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    261
    23-06-2019

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Indien je geen nationaliteit hebt, heb jij het recht op verblijf verloren. Kan je enkel hopen op een regularisatie campagne.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wow die woorden,zou niet weten wat dat betekent regularisatie campagne??

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door harlekijntjes Bekijk reactie
    Wow die woorden,zou niet weten wat dat betekent regularisatie campagne??
    Misschien moet jij je situatie uitleggen of althans de situatie waar het om gaat en insha Allah is er een oplossing.

    Concreet betekent het, wat jij zegt dat het helaas niet meer kan, tenzij 1 van de ouders of 1 van de kinderen (dit wordt in stijgende of dalende bloedlijn genoemd) de Nederlandse nationaliteit hebben.

    Maar als je bv. ooit als kind in Nederland hebt gewoond en nadien bent teruggekeerd al dan niet gedwongen, dan verlies je je recht op verblijf.
    Wees genadevol

  7. #7
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Misschien moet jij je situatie uitleggen of althans de situatie waar het om gaat en insha Allah is er een oplossing.

    Concreet betekent het, wat jij zegt dat het helaas niet meer kan, tenzij 1 van de ouders of 1 van de kinderen (dit wordt in stijgende of dalende bloedlijn genoemd) de Nederlandse nationaliteit hebben.

    Maar als je bv. ooit als kind in Nederland hebt gewoond en nadien bent teruggekeerd al dan niet gedwongen, dan verlies je je recht op verblijf.
    Kan dit met terugwerkende kracht? Due zoon had altijd de nlse nationaliteit via vader. Zn moeder leefde in Marokko met deze zoon.
    Zoon komt net voor of na 18e naar nl, weet niet meer precies.
    Kan hij zn moeder nog naar Nederland halen?

    Even vraag tussendoor...
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    261
    23-06-2019

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Misschien moet jij je situatie uitleggen of althans de situatie waar het om gaat en insha Allah is er een oplossing.

    Concreet betekent het, wat jij zegt dat het helaas niet meer kan, tenzij 1 van de ouders of 1 van de kinderen (dit wordt in stijgende of dalende bloedlijn genoemd) de Nederlandse nationaliteit hebben.

    Maar als je bv. ooit als kind in Nederland hebt gewoond en nadien bent teruggekeerd al dan niet gedwongen, dan verlies je je recht op verblijf.
    Het gaat niet over mij dus meer kan ik niet zeggen.de ouders hebben wel gewoon geldig verblijfsvergunning,maar dat maakt blijkbaar niets uit

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    261
    23-06-2019

    Citaat Geplaatst door harlekijntjes Bekijk reactie
    Het gaat niet over mij dus meer kan ik niet zeggen.de ouders hebben wel gewoon geldig verblijfsvergunning,maar dat maakt blijkbaar niets uit
    Degene heeft gewoon altijd in nederland gewoond,maar gewoon heel laks is geweest.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    261
    23-06-2019

    ??

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    7.554
    31-12-2014

    Salaam alaykum

    Zsm je aanvraag indienen met een advocaat onder de arm en als ze afwijzen ,dat kan,hoop het niet voor haar maar bewijstukken inleveren dat ze altijd in nl was .Bankafschriften ,uitkering gegevens ?,zorgverzekering ,rekeningen die ze betaalde bv telefoonrekening.
    Maar dat bespreekt advocaat wel met haar.Gheir in shaa Allah.


    Fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾