1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.735
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Nederlandse moslims bidden voor Morsi

    Nederlandse moslims kunnen dinsdag in meerdere moskeeën bidden voor de afgezette Egyptische president Mohamed Morsi. Die overleed maandag en is dinsdag begraven. Het gebeurt vrijwel nooit dat het dodengebed wordt gehouden voor een afwezige overledene.





    Als het gebed wordt uitgesproken, is dat meestal bij de uitvaart van iemand uit de eigen gemeenschap. "Zo'n gebedsdienst voor een afwezige doe je als het gaat om een vooraanstaand moslimleider. Het is bij mijn weten de eerste keer in Nederland dat dit gebeurt", zegt Abdelhamid Taheri, voorzitter van de moskee as-Soennah in Den Haag.

    De As-Soennah moskee is één van de moskeeën waar het djanazah-gebed voor Morsi plaatsvindt. Dat gebeurt ook bij de Blauwe Moskee in Amsterdam en bij al-Fourqaan in Eindhoven.

    Dodengebed
    Morsi kwam in 2012 aan de macht in Egypte, na de val van president Hosni Mubarak. Morsi was de eerste democratisch verkozen leider in de geschiedenis van het land. Een jaar later werd Morsi afgezet door het leger, onder leiding van generaal Sisi, de huidige president. "De meerderheid van het Egyptische volk stond achter Morsi. Maar hij kreeg niet de kans om dat verder uit te werken", aldus Taheri. Yassin Elforkani, hoofdimam van de Blauwe Moskee, zegt: "Wat je ook van Morsi vindt, hij was democratisch gekozen. Als hij zijn werk niet goed uitvoert, moet dat democratisch bestreden worden. Maar democratie is ver te zoeken in de Arabische wereld, en met name in Egypte. Daar maken wij ons zorgen over."

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    ALLAH jerhemhoe

    deze eer verdient hij en hij is heen gegaan als martelaar vechtend voor het recht van zijn volk moge ALLAH swt zijn martelaarschap accepteren

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door touzaniabdelos Bekijk reactie
    ALLAH jerhemhoe

    deze eer verdient hij en hij is heen gegaan als martelaar vechtend voor het recht van zijn volk moge ALLAH swt zijn martelaarschap accepteren
    Het recht van zijn Egyptische volk? Heeft niets met moslims te maken, wij zijn niet allen Egyptenaren.

    Meerdere volkeren zijn uitgeroeid door Allah swt, terwijl de moslims gered werden.

    Morsi diende de shirki-grondwet van Egypte, waarin staat soevereiniteit behoort toe aan het volk i.p.v. aan Allah, en zo'n demoncraat is dan een martelaar? Laat me niet lachen.

    wat zei jij gisteren ook alweer, go go Iran, haha, jaahil!

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    86
    27-11-2018

    Egypte is een seculiere staat,daar paste iemand Morsi niet als president.Voor zover dat land ooit een echte president heeft gehad.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    47
    21-06-2018

    Fir3ouns heb je alleen in de Arabische wereld maar waneer hun komen te overlijden , zullen ze gaan lijden insha'allah

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    Het recht van zijn Egyptische volk? Heeft niets met moslims te maken, wij zijn niet allen Egyptenaren.

    Meerdere volkeren zijn uitgeroeid door Allah swt, terwijl de moslims gered werden.

    Morsi diende de shirki-grondwet van Egypte, waarin staat soevereiniteit behoort toe aan het volk i.p.v. aan Allah, en zo'n demoncraat is dan een martelaar? Laat me niet lachen.

    wat zei jij gisteren ook alweer, go go Iran, haha, jaahil!
    Met je laster en smaad ben jij nog niet eens het zweetdruppels van morsi waard

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door touzaniabdelos Bekijk reactie
    ALLAH jerhemhoe

    deze eer verdient hij en hij is heen gegaan als martelaar vechtend voor het recht van zijn volk moge ALLAH swt zijn martelaarschap accepteren
    ameen ya rab al 3alameen ya akhi. Prachtig gezegd.

    Hij weigerde het om een homo te worden. Kei harde westerse eis als je een leider wilt worden van een moslim land.

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    ameen ya rab al 3alameen ya akhi. Prachtig gezegd.

    Hij weigerde het om een homo te worden. Kei harde westerse eis als je een leider wilt worden van een moslim land.
    hij wilde wel de relaties met iran verbeteren broer iets wat jij niet wil

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door touzaniabdelos Bekijk reactie
    hij wilde wel de relaties met iran verbeteren broer iets wat jij niet wil
    Je ontkom daar ook niet aan. Uiteindelijk moeten we allemaal met ze samenwerken. Maar.. er moet wel vuist gemaakt worden tegen hun smerige activiteiten en dat moet kenbaar gemaakt worden.

    Vergelijk het met de EU/VS en hun relatie met Rusland. Het zijn geen vrienden maar ze doen zaken met elkaar tot op een bepaald niveau. Elkaar vertrouwen doen ze gewoon niet omdat daar geen basis voor is gelegd.

    Zelfde met Iran (ik zeg wel eerlijk, die PriesterPaus moet echt kapot gemaakt worden voor zijn rol in aShaam).

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    Je ontkom daar ook niet aan. Uiteindelijk moeten we allemaal met ze samenwerken. Maar.. er moet wel vuist gemaakt worden tegen hun smerige activiteiten en dat moet kenbaar gemaakt worden.

    Vergelijk het met de EU/VS en hun relatie met Rusland. Het zijn geen vrienden maar ze doen zaken met elkaar tot op een bepaald niveau. Elkaar vertrouwen doen ze gewoon niet omdat daar geen basis voor is gelegd.

    Zelfde met Iran (ik zeg wel eerlijk, die PriesterPaus moet echt kapot gemaakt worden voor zijn rol in aShaam).
    Shia maak je kapot met de koran en Sennah wat synoniem is aan de waarheid

    Meer heb je niet nodig

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door touzaniabdelos Bekijk reactie
    Shia maak je kapot met de koran en Sennah wat synoniem is aan de waarheid

    Meer heb je niet nodig
    Ik heb eerst liever een nuke op de paleis van Paus Komeinekaas.

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    Ik heb eerst liever een nuke op de paleis van Paus Komeinekaas.
    geen voordeel uit ons probleem nummer 1 probleem is dat iedere Arabisch land een verrader aan de macht heeft

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Ik zet mijn vraagtekens bij de volledige authenticiteit van de matn over de Abbessijnse leider an-Najashi.

    Al is het alleen maar omdat najash een economische jargon lading heeft zoals ik uit kitab al-Buyou3 (verboden handelstransacties) van Shaykh Saalih al-Fawzaan geleerd heb vanuit het Engels.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door touzaniabdelos Bekijk reactie
    geen voordeel uit ons probleem nummer 1 probleem is dat iedere Arabisch land een verrader aan de macht heeft
    Homofielen zijn bij ons aan de macht.

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    Homofielen zijn bij ons aan de macht.
    klopt