1. #106
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Religie kent altijd dwang om de religieuze regels te volgen.
    In Europa hebben de mensen daar ook enorm lang onder geleden.
    Pas na de tweede wereldoorlog hebben mensen in noordwest Europa zich aan die dwang onttrokken.
    En nog steeds zie dat bepaalde Europese landen waar gelovigen aan de macht zijn, men mensen zelfs het recht ontzegt om over hun eigen leven te beschikken .
    Omdat die gelovigen menen dat alleen God leven geeft en neemt.
    En dat ook al die mensen onmogelijk maakt die niet in die God gelovigen en zich dus ook niet willen houden aan die religieuze regels.

    Ik zag niet zo lang geleden een documentaire, op het platteland zo ver weg van Teheran, hoe vrouwen en meisjes westers gekleed waren.
    Zomerjurkjes, geen hoofddoek te zien!
    En hoe na dat Khomeiny de macht overnam langzaam maar zeker overal werden gedwongen zich geheel te bedekken.
    De chador in zwang kwam.
    ja het is religie die verantwoordelijk is dat miljoenen moslims in kampen zijn opgesloten door de atheistische chinezen,het is religie die verantwoordelijk is dat miljoenen moslims zijn afgeslacht onder het mom van war on terror.
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  2. #107
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door sagar-barigela Bekijk reactie
    proest, ik verslik me gewoon.

    98%... Vooral de wetten en regelgeving omtrent omzets-belasting natuurlijk...

    Je moet minder die youtube imams napraten. Zo kom je echt dom over

    Hedendaagse regelgeving en wetten vergelijken met een van 1400 jaar oud.
    Dat gaat altijd mak. Dat weet je misschien zelf ook wel.

    Ga jij ook naar een doctor of medicijn man die methodes gebruikt uit de 8ste eeuw?
    Die werkten toen ook

    En je kunt nog steeds niet uitleggen waarom je mij een pathologische leugenaar noemt.
    Is dat nog niet aanbod gekomen op die YT kanalen?
    uitleggen!!
    dat doe je zelf,daar heb je mij niet voor nodig.
    elke reactie van jou bevestigd dat jij een pathologische leugenaar bent,zo ook deze.
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  3. #108
    MVC Lid

    Reacties
    1.572
    21-04-2019

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    uitleggen!!
    dat doe je zelf,daar heb je mij niet voor nodig.
    elke reactie van jou bevestigd dat jij een pathologische leugenaar bent,zo ook deze.
    Mooie reactie!

    Demo zegt : ik vind dat je liegt. Maar ik kan niet uitleggen waarover of waarin.
    Maar ik vind dat zo!

    Op het niveau van :

    Wat je zegt ben je zelf.
    Wie het eerste ruikt heeft zijn gat gebruikt.

    En nog meer wat die kinder riedeltjes.


    Man man man toch... Wat een droevige zooi weer van je.

  4. #109
    MVC Lid

    Reacties
    9.767
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    gek he dat een land als Nederland meer dan 98% van zijn recht gelijk is aan sharia van 1400 jaar geleden..
    dat pathologische leugenaars zoals jij dat niet door hebben is ook begrijpelijk.
    Mensen die denken dat alles aan de islam of sharia slecht is zijn achterlijk en onwetend.
    Desalniettemin zijn er fundamentele onoverbrugbare verschillen tussen het Nederlands recht en de sharia, waar je het best over kunt hebben.

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    duidelijk dat jij geen antwoord hebt op mijn vraag en dat is begrijpelijk.
    maar wat de eisen van bedrijven betreft over hun normen en waarden als het gaat over hun werknemers.
    zijn het bedrijven die zich aan de overheid moeten schikken of is het toch de overheid die zich aan bedrijven moet schikken.
    Ik geef wel antwoord.
    De vraag die jij stelt is iets als, vanuit welke culturele inslag bepaal jij of 3x3 9 is.
    Ja geen dus.

    Maar laat ik het nog simpeler stellen.
    De vergelijking is: in bepaalde functies bij de overheid mag je geen religieuze kledij of symbolen dragen ten opzichte van in Iran moeten vrouwen overal in het openbaar een hoofddoek op.
    Dan is mijn vraag, op hoeveel plekken van alle plekken in Iran mag je in het openbaar als vrouw zonder hoofddoek op rondlopen?
    En in hoeveel functies mag je in dit geval in bv Nederland, van alle functies in Nederland, met religieuze kledij of symbolen werken?
    Mijn antwoord op de eerste vraag is nul (officieel want oogluikend wordt er in Iran wel degelijk meer vrijheid geboden her en der)
    Antwoord op de tweede vraag is heel veel.
    Het overgrote deel zelfs.
    Het zou alleen hetzelfde zijn als in Nederland vrouwen in geen enkele functie religieuze kledij of symbolen mogen dragen.

    Wat betreft eisen van bedrijven.
    Wat bedrijven mogen eisen wordt gekaderd door de overheid (gekozen door de mensen) en vervolgens mogen bedrijven redelijkerwijs eisen binnen dat kader.
    Datzelfde geldt voor de overheid als werkgever (op dat moment is zij geen wetgever)

  5. #110
    MVC Lid

    Reacties
    2.837
    06-07-2014

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Over welke sharia heb je het dan?

    Bovendien al vastgesteld door juristen, op fundamentele punten is de visie van de islam in strijd met de (grond)wetten/EVRM van Europese landen in deze tijd.
    Juist op die punten waar in die duizenden jaren de mensen een klein stukje hoger zijn geklommen op de ladder van beschaving.
    En het Christendom? Is de visie daarvan niet in strijd met de punten die jij opnoemt?

  6. #111
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Sulaimann Bekijk reactie
    En het Christendom? Is de visie daarvan niet in strijd met de punten die jij opnoemt?
    Zeker. Dat heb ik geschreven. Nog niet zolang geleden heeft de rechter - eindelijk! - de discriminatie naar geslacht bij de politieke partij SGP heeft verboden.
    Een fundamentalistische christelijk groep.

  7. #112
    MVC Lid

    Reacties
    9.767
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Zeker. Dat heb ik geschreven. Nog niet zolang geleden heeft de rechter - eindelijk! - de discriminatie naar geslacht bij de politieke partij SGP heeft verboden.
    Een fundamentalistische christelijk groep.
    Is ook de enige partij nog die hier een theocratie wil.

  8. #113
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Is ook de enige partij nog die hier een theocratie wil.
    Ik heb wel begrip voor hun anti homofielen standpunt. Ze komen over als hillbillies maar op bepaalde punten hebben ze gelijk.

  9. #114
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    Ik heb wel begrip voor hun anti homofielen standpunt. Ze komen over als hillbillies maar op bepaalde punten hebben ze gelijk.
    stiekeme homo, jij

  10. #115
    MVC Lid

    Reacties
    9.767
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    Ik heb wel begrip voor hun anti homofielen standpunt. Ze komen over als hillbillies maar op bepaalde punten hebben ze gelijk.
    Zij halen inspiratie uit dezelfde soort teksten ja.
    Even haatrdagend richting homo's blijkbaar.

  11. #116
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    stiekeme homo, jij
    niet plakken, 7al 3ani ya l 3ars

  12. #117
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Zij halen inspiratie uit dezelfde soort teksten ja.
    Even haatrdagend richting homo's blijkbaar.
    Volgens mij hebben ze de effecten gezien van AIDS.

  13. #118
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    7al 3ani ya l 3ars
    Welke taal is dat Google Translate, "automatisch herkennen": apentaal niet herkend

  14. #119
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    Volgens mij hebben ze de effecten gezien van AIDS.
    jij spreekt uit ervaring, of niet, fag

  15. #120
    MVC Lid

    Reacties
    9.767
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    Volgens mij hebben ze de effecten gezien van AIDS.
    Bestond dat al toen mensen die boeken schreven dan?