1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    2.678
    12-01-2015

    Citaat Geplaatst door Muwahid- Bekijk reactie
    Wel respect voor jou! Als je eenmaal die diploma in je handen hebt en je terug kijkt naar je zware traject, voel je je dubbel zo trots. Om je motivatie on point te houden, denk aan je kinderen, met die diploma kan jij ze laten zien hoe hard jij hebt gewerkt om je doelen te verwezenlijken. Misschien een persoonlijke vraag, maar ben je een alleenstaande moeder? Zo nee, probeer zoveel mogelijk je wederhelft te betrekken in dit traject.
    Nee ben geen alleenstaande. Zal ik zeker doen

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    45
    10-01-2018

    Mijn tips om te studeren;

    1) Vertrek uit de leerdoelen als je die hebt. Aan de start van een thema of hoofdstuk kan het zijn dat er staat welke onderwerpen allemaal behandeld zullen worden in dat deel.
    Ga die doel per doel af en zoek naar het bijhorende antwoord in jouw cursus. Uit deze doelen komen meestal ook de vragen. Als je die niet in je boek of cursus vindt, dan kan je deze ook online op het schoolplatform vinden.
    Normaal gezien, zou dit gedeeld moeten worden door de docent ofwel op de website van universiteit of school die je volgt. (Hier is dat toch zo...)

    2) Tijdens het studeren kan je alvast op zoek gaan naar verbanden tussen delen. Je wilt in een basisschool aan de slag dus ik denk dat de ontwikkeling van het jonge kind ook aan bod komt in jouw cursus.
    Een verband zou kunnen gaan over de verschillende theorieën van 2 wetenschappers bv. te verklaren. Dit kan je ook al voorbereiden.

    3) Let op de structuur van het boek/thema/onderwerp. In de inleiding staat meestal een vraag die zal beantwoord worden in het onderdeel, probeer om deze onderzoeksvraag eruit te halen.

    4) Herhalen, herhalen en herhalen is de boodschap. Ik werkte vroeger met mindmaps om mijn leerstof door te nemen na het studeren.
    Misschien kan dat je ook helpen.

    5) Neem voldoende pauze! Wij kunnen ons niet heel lang goed concentreren. Ik raad altijd aan om per 50 minuten te studeren en dan 10 minuten naar buiten gaan
    voor een korte adempauze. Studeer in een ruimte met zo weinig mogelijk elektronica want daardoor geraak je ook afgeleid.

    6) Een samenvatting maken is goed en het helpt je zeker met het verwerken van de leerstof. Gebruik hiervoor kleur, fluostiften, e.d.
    Voordat je start aan de samenvatting, lees je best eens het hoofdstuk zodat je weet wat erin staat. Dit zal je helpen om diepgaander
    te verwerken.

    Bij mij hielp het altijd om 's ochtends, als ik wakker werd om onmiddellijk te herhalen want dan zijn je hersenen uitgerust. Ik nam dan
    sneller de leerstof op. Ga op zoek naar jouw moment in de dag, waarop jouw leerrendement het hoogst ligt en maak hiervan gebruik.
    En tot slot, zorg dat je genoeg slaap hebt 's nachts. Jouw slaap helpt ook om de leerstof te verwerken en als je droomt over jouw leerstof weet
    je dat je héél goed en hard gewerkt hebt

    In sha Allah slaag je voor al jouw examens! Veel succes!

  3. #18
    spaart profielbezoek

    Reacties
    996
    22-06-2011

    grappig, ik hoor meeste mensen zeggen herhalen, herhalen & nog eens herhalen

    Gun mij profielbezoek, beter voor jou!

  4. #19
    Exit

    Reacties
    5.326
    11-11-2018

    Citaat Geplaatst door ismailtje2 Bekijk reactie
    grappig, ik hoor meeste mensen zeggen herhalen, herhalen & nog eens herhalen

    Pff iedereen leert anders. Dit zijn gewoon tips je bepaalt zelf wat wel voor je werkt.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    2.678
    12-01-2015

    Citaat Geplaatst door Lkr Bekijk reactie
    Mijn tips om te studeren;

    1) Vertrek uit de leerdoelen als je die hebt. Aan de start van een thema of hoofdstuk kan het zijn dat er staat welke onderwerpen allemaal behandeld zullen worden in dat deel.
    Ga die doel per doel af en zoek naar het bijhorende antwoord in jouw cursus. Uit deze doelen komen meestal ook de vragen. Als je die niet in je boek of cursus vindt, dan kan je deze ook online op het schoolplatform vinden.
    Normaal gezien, zou dit gedeeld moeten worden door de docent ofwel op de website van universiteit of school die je volgt. (Hier is dat toch zo...)

    2) Tijdens het studeren kan je alvast op zoek gaan naar verbanden tussen delen. Je wilt in een basisschool aan de slag dus ik denk dat de ontwikkeling van het jonge kind ook aan bod komt in jouw cursus.
    Een verband zou kunnen gaan over de verschillende theorieën van 2 wetenschappers bv. te verklaren. Dit kan je ook al voorbereiden.

    3) Let op de structuur van het boek/thema/onderwerp. In de inleiding staat meestal een vraag die zal beantwoord worden in het onderdeel, probeer om deze onderzoeksvraag eruit te halen.

    4) Herhalen, herhalen en herhalen is de boodschap. Ik werkte vroeger met mindmaps om mijn leerstof door te nemen na het studeren.
    Misschien kan dat je ook helpen.

    5) Neem voldoende pauze! Wij kunnen ons niet heel lang goed concentreren. Ik raad altijd aan om per 50 minuten te studeren en dan 10 minuten naar buiten gaan
    voor een korte adempauze. Studeer in een ruimte met zo weinig mogelijk elektronica want daardoor geraak je ook afgeleid.

    6) Een samenvatting maken is goed en het helpt je zeker met het verwerken van de leerstof. Gebruik hiervoor kleur, fluostiften, e.d.
    Voordat je start aan de samenvatting, lees je best eens het hoofdstuk zodat je weet wat erin staat. Dit zal je helpen om diepgaander
    te verwerken.

    Bij mij hielp het altijd om 's ochtends, als ik wakker werd om onmiddellijk te herhalen want dan zijn je hersenen uitgerust. Ik nam dan
    sneller de leerstof op. Ga op zoek naar jouw moment in de dag, waarop jouw leerrendement het hoogst ligt en maak hiervan gebruik.
    En tot slot, zorg dat je genoeg slaap hebt 's nachts. Jouw slaap helpt ook om de leerstof te verwerken en als je droomt over jouw leerstof weet
    je dat je héél goed en hard gewerkt hebt

    In sha Allah slaag je voor al jouw examens! Veel succes!
    Ik ben nu bezig met de samenvattingen te maken. Inderdaad alles met een nieuw onderwerp geef ik kleur.

    Dank je wel voor je uitgebreide uitleg.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    2.678
    12-01-2015

    Op het internet las ik dat met hardop lezen je ook beter lesstof onthoudt.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    2.678
    12-01-2015

    En in de ochtend onthoudt je ook beter. Wat lid Lkr aangaf.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    155
    19-12-2018

    Citaat Geplaatst door ismailtje2 Bekijk reactie
    grappig, ik hoor meeste mensen zeggen herhalen, herhalen & nog eens herhalen

    Is dat een boek?

  9. #24
    spaart profielbezoek

    Reacties
    996
    22-06-2011

    Citaat Geplaatst door Ninja1 Bekijk reactie
    Is dat een boek?
    Yes. Het heet 'a mind for numbers'

    https://www.bol.com/nl/p/a-mind-for-...00000021703500

    Het gaat niet perse over wiskunde en wetenschap, het gaat over hoe je efficient kan leren en werken.
    Wiskunde en wetenschap zijn abstracte onderwerpen en zijn moeilijk om te leren, ze hebben het ook daarover en hoe je het makkelijker kan maken.
    Gun mij profielbezoek, beter voor jou!

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    29
    02-09-2018

    Citaat Geplaatst door ismailtje2 Bekijk reactie
    grappig, ik hoor meeste mensen zeggen herhalen, herhalen & nog eens herhalen

    Bv als je een hafiz Al Koran bent, dan is herhalen en herhalen het enige wat werkt. Als je een week of 2 niks herhaalt, dan raak je een groot deel van hetgeen wat je hebt geleerd kwijt.

    Gelukkig heb je het voor een tentamen/toets na een examen je stof niet meer nodig.