1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2.678
    12-01-2015

    Hoe kan je het beste dingen onthouden.

    Salamalaikom,

    Ik volg sinds kort een studie. Heb in principe wel motivatie alleen soms is het zo druk met kids,werk 2 dagen en dan thuis je dingen etc. En het is ook een tijd geleden dat ik weer in mijn boeken zit.

    Hoe onthoud je het beste als je aan het studeren bent. Misschien heeft iemand een goede tip

    Soekran

  2. #2
    spaart profielbezoek

    Reacties
    996
    22-06-2011

    Je vraag is meer hoe kan ik efficient studeren haal ik hieruit.

    ik raad je deze cursus aan van een weekje:
    https://www.coursera.org/learn/learning-how-to-learn

    Is helemaal gratis en super nuttig
    Gun mij profielbezoek, beter voor jou!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.678
    12-01-2015

    Bedankt hier heb ik zeker wat aan.

  4. #4
    Ourzazate!

    Reacties
    1.713
    16-06-2007

    Ik zou alles voor je opleiding niet thuis doen maar op school zelf.
    Free PALESTINA

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    312
    09-01-2015

    Plannen, plannen en nog eens plannen. Werken, studeren, zorgen voor kinderen. Zwaar zal het hoe dan ook zijn en rust moet je alleen verwachten in enkele nachtelijke uurtjes. Je moet de juiste overwegingen maken, wil je voor die 10 gaan of wil je voor de 6 gaan. Dat laatste zal vaker het meest haalbare zijn. Dingen onthouden lijkt mij niet je prioriteit, dingen begrijpen en juist kunnen toepassen d.m.v. bijvoorbeeld het maken van een slimme samenvattingen is meer een must. De samenvatting kan je telkens doornemen als je even niks aan het doen bent. Ik heb het allemaal meegemaakt en maak het nog steeds mee, het is niet ideaal, maar haalbaar is het zeker indien je genoeg motivatie hebt en het nodige bereidt bent op te offeren.
    Andere gebruiker.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.678
    12-01-2015

    Citaat Geplaatst door Muwahid- Bekijk reactie
    Plannen, plannen en nog eens plannen. Werken, studeren, zorgen voor kinderen. Zwaar zal het hoe dan ook zijn en rust moet je alleen verwachten in enkele nachtelijke uurtjes. Je moet de juiste overwegingen maken, wil je voor die 10 gaan of wil je voor de 6 gaan. Dat laatste zal vaker het meest haalbare zijn. Dingen onthouden lijkt mij niet je prioriteit, dingen begrijpen en juist kunnen toepassen d.m.v. bijvoorbeeld het maken van een slimme samenvattingen is meer een must. De samenvatting kan je telkens doornemen als je even niks aan het doen bent. Ik heb het allemaal meegemaakt en maak het nog steeds mee, het is niet ideaal, maar haalbaar is het zeker indien je genoeg motivatie hebt en het nodige bereidt bent op te offeren.
    Klopt, ik ben nu alles aan het doornemen. Daarna neem ik ieder een thema en maak ik daar een samenvatting van. Soekran

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.678
    12-01-2015

    Citaat Geplaatst door Falastine Bekijk reactie
    Ik zou alles voor je opleiding niet thuis doen maar op school zelf.
    Ik heb een verkorte opleiding genomen van 18 maanden. Als ik echt op school zou zitten zou ik er 2 a3 jaar over moeten doen. Daar heb ik niet zoveel zin en tijd voor. Nu de kids wat groter zijn wil ik wat voor mijzelf gaan beginnen. Ik wil graag op een basisschool werken in saa Allah.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    2.678
    12-01-2015

    Citaat Geplaatst door Muwahid- Bekijk reactie
    Plannen, plannen en nog eens plannen. Werken, studeren, zorgen voor kinderen. Zwaar zal het hoe dan ook zijn en rust moet je alleen verwachten in enkele nachtelijke uurtjes. Je moet de juiste overwegingen maken, wil je voor die 10 gaan of wil je voor de 6 gaan. Dat laatste zal vaker het meest haalbare zijn. Dingen onthouden lijkt mij niet je prioriteit, dingen begrijpen en juist kunnen toepassen d.m.v. bijvoorbeeld het maken van een slimme samenvattingen is meer een must. De samenvatting kan je telkens doornemen als je even niks aan het doen bent. Ik heb het allemaal meegemaakt en maak het nog steeds mee, het is niet ideaal, maar haalbaar is het zeker indien je genoeg motivatie hebt en het nodige bereidt bent op te offeren.
    Plannen is het inderdaad. Ik bwn sinds 2 maanden begonnen en moet eerlijk bekennen dat ik het een beetje heb lopen versloffen. Maar n7 wil ik echt 100 geven . Ik loop goed op schema. Stageplek gevonden etc. Lekker vrij met de kids

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    312
    09-01-2015

    Citaat Geplaatst door ikgeloof Bekijk reactie
    Plannen is het inderdaad. Ik bwn sinds 2 maanden begonnen en moet eerlijk bekennen dat ik het een beetje heb lopen versloffen. Maar n7 wil ik echt 100 geven . Ik loop goed op schema. Stageplek gevonden etc. Lekker vrij met de kids
    Wel respect voor jou! Als je eenmaal die diploma in je handen hebt en je terug kijkt naar je zware traject, voel je je dubbel zo trots. Om je motivatie on point te houden, denk aan je kinderen, met die diploma kan jij ze laten zien hoe hard jij hebt gewerkt om je doelen te verwezenlijken. Misschien een persoonlijke vraag, maar ben je een alleenstaande moeder? Zo nee, probeer zoveel mogelijk je wederhelft te betrekken in dit traject.
    Andere gebruiker.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    156
    19-12-2018

    Citaat Geplaatst door Muwahid- Bekijk reactie
    Plannen, plannen en nog eens plannen. Werken, studeren, zorgen voor kinderen. Zwaar zal het hoe dan ook zijn en rust moet je alleen verwachten in enkele nachtelijke uurtjes. Je moet de juiste overwegingen maken, wil je voor die 10 gaan of wil je voor de 6 gaan. Dat laatste zal vaker het meest haalbare zijn. Dingen onthouden lijkt mij niet je prioriteit, dingen begrijpen en juist kunnen toepassen d.m.v. bijvoorbeeld het maken van een slimme samenvattingen is meer een must. De samenvatting kan je telkens doornemen als je even niks aan het doen bent. Ik heb het allemaal meegemaakt en maak het nog steeds mee, het is niet ideaal, maar haalbaar is het zeker indien je genoeg motivatie hebt en het nodige bereidt bent op te offeren.
    Ik heb het altijd moeilijk gehad om samenvattingen te maken, kun je misschien een voorbeeld laten zien van hoe jij je samenvattingen maakt?

  11. #11
    Exit

    Reacties
    5.335
    11-11-2018

    Samenvattingen, kaartjes maken voor begrippen. En regelmatig herhalen i.p.v. 2 uur achter elkaar studeren.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    4
    16-01-2018

    Salaam alikom zuster volg je de pabo?
    “Women are like flowers. They should be treated gently, Kindly, and with affection.” Imam Ali (AS)

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.678
    12-01-2015

    Citaat Geplaatst door Sterrenkunde. Bekijk reactie
    Samenvattingen, kaartjes maken voor begrippen. En regelmatig herhalen i.p.v. 2 uur achter elkaar studeren.
    Dat is een goede zeg! Dank je wel voir de tip!

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    2.678
    12-01-2015

    Citaat Geplaatst door Hershel Bekijk reactie
    Het brein onthoudt onder andere op deze 2 verschillende manieren: associatie en repetitie. Hoe meer je overdrijft bij associatie hoe beter het in je geheugen terecht komt. Stel iemand heet van der Bos en je wilt zijn naam onthouden. Dan visualiseer je dat die man in een bos woont en bomen eet, hij is de bosman die bomen eet. Dat repeteer je een aantal keer en het zit in je hoofd. Hoe vreemder de associatie hoe beter.

    Wil je leren onthouden tot in de perfectie dan raad ik dit boek aan:

    https://www.bol.com/nl/f/het-geheugenpaleis/30559901/
    Dankjewel weer een goede tip!

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    2.678
    12-01-2015

    Citaat Geplaatst door Ninja1 Bekijk reactie
    Ik heb het altijd moeilijk gehad om samenvattingen te maken, kun je misschien een voorbeeld laten zien van hoe jij je samenvattingen maakt?
    Ik doe ook maar wat . Ik pak ieder onderdeel/thema en maak daar een samenvatting van. Ghair in saa Allah