1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    26
    12-06-2019

    Scheiden of blijven

    Hallo mensen,ik zit in een hele grote dillema,waardoor ik zwaar depressief ben geworden.ik zit in een verstandshuwelijk en heb nooit kunnen scheiden,omdat ik strenge familie heb heb ik nooit kunnen scheiden,er werd alijd bemiddelt zodat we bij elkaar bleven,en ja ik ben dan zo dom om elke x het een kans tegeven.ik ben nu 37 en ben nu op het punt van me leven dat ik denk wat ga ik doen met mn leven.wat zouden jullie doen voor altid blijven bij iemand die je niet wilt of scheiden en dan voor altijd alleen blijven.ik ben al oud en heb 3 kinderen dus opnieuw trouwen zit er niet.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.317
    29-01-2009

    Afhankelijk van hoe je man jou behandelt. Als hij je rechtvaardig behandelt en zijn Islamitische plichten naar jou toe nakomt en je vriendelijk en oprecht behandelt, dan zou ik in het belang van de kinderen het toch een kans geven. Misschien moet je je ervoor open staan en niet denken dat het gras elders groener is. Het was een ander verhaal als je geen kinderen had. En al helemaal een ander verhaal als je hij je mishandelt of zijn plichten naar jou toe niet nakomt.

  3. #3
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door .Vlinder. Bekijk reactie
    Allereerst je bent niet oud en stop met wanhopige talk zoals..heb drie kinderen trouwen zit er niet meer in. Dagelijks hertrouwen mensen met kinderen. Ben jij zelf met hem getrouwd uit vrije wil?
    Echt he. Ken oudere vrouwen die hertrouwd zijn. Snap niet waarom vrouwen zichzelf zo erg naar beneden moeten halen alsof ze niks voorstellen.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  4. #4
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Ts wij weten niet hoe je huwelijk is. Als het een goede man is, weet ik niet waarom je zou moeten scheiden.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    26
    12-06-2019

    Zoals vlinder zegt ik was natuurlijk wanhopig,ik had hem een keer gezien en ik twijfelde eigenlijk dus had het nooit moeten doen.maar ik dacht liefde komt nog wel.en er was wel een bepaalde druk want hij was de tweede die ik dan af zou wijzen en ja dat vonden ze niet kunnen.vlinder je moet wel toegeven dat het een stuk moeilijker word om tehertrouwen met 3 kinderen.ik heb gewoon niet zo veel keus meer,dan zou ik weer met iemand trouwen die ik niet leuk vind dan zit ik weer met dezelfde probleem

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    26
    12-06-2019

    Citaat Geplaatst door _Hidaya Bekijk reactie
    Ts wij weten niet hoe je huwelijk is. Als het een goede man is, weet ik niet waarom je zou moeten scheiden.
    Het is echt een broer-zus relatie.
    Ik ben bang dat als ik bij hem blijf dat ik vooraltijd spijt ga krijgen.

  7. #7
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door layali37 Bekijk reactie
    Hallo mensen,ik zit in een hele grote dillema,waardoor ik zwaar depressief ben geworden.ik zit in een verstandshuwelijk en heb nooit kunnen scheiden,omdat ik strenge familie heb heb ik nooit kunnen scheiden,er werd alijd bemiddelt zodat we bij elkaar bleven,en ja ik ben dan zo dom om elke x het een kans tegeven.ik ben nu 37 en ben nu op het punt van me leven dat ik denk wat ga ik doen met mn leven.wat zouden jullie doen voor altid blijven bij iemand die je niet wilt of scheiden en dan voor altijd alleen blijven.ik ben al oud en heb 3 kinderen dus opnieuw trouwen zit er niet.
    je bent niet dom..!

    je bent sterk!!..

    Je hebt 3 kinderen een kans gegeven als Moeder..!

    Jouw liefde is allang ergens anders..!!

    welke punt?...

    kunst is je eigen wegcijferen en weten dat je best hebt gedaan...

    Je bent niet jong..noch oud..!!

    Je bent een Mama en herbeleef alles wat je wilt via je kids..

    Maak je meer druk later hoe die over je gaat denken dan hertrouwen en Mannen..

    Op het einde van de rit ga die dat weten..

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    26
    12-06-2019

    Citaat Geplaatst door Groene_Kreeft Bekijk reactie
    Afhankelijk van hoe je man jou behandelt. Als hij je rechtvaardig behandelt en zijn Islamitische plichten naar jou toe nakomt en je vriendelijk en oprecht behandelt, dan zou ik in het belang van de kinderen het toch een kans geven. Misschien moet je je ervoor open staan en niet denken dat het gras elders groener is. Het was een ander verhaal als je geen kinderen had. En al helemaal een ander verhaal als je hij je mishandelt of zijn plichten naar jou toe niet nakomt.
    Dat is het hem nou ik heb het tig kansen gegeven ik ken niemand die dat doet in mijn situatie

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    278
    20-07-2011

    Blijven! En oplossen.
    Koste wat kost.

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    278
    20-07-2011

    Communiceren en praten over hoe jij je voelt en denkt over alles.

    Vergeef het verleden (niet alleen kansen geven) echt vergeven en zeggen vanaf nu niet meer deze fouten herhalen.
    Dus praat met hem in plaats van met ons.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    26
    12-06-2019

    Citaat Geplaatst door .Vlinder. Bekijk reactie
    Heb je huwelijk altijd ervaren als broer en zus?
    Ja altijd al,ik heb het in begin van me huwelijk gewoon een echt kans gegeven om de liefde te laten groeien.maar eigenlijk had ik toen al meteen moeten scheiden.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    26
    12-06-2019

    Citaat Geplaatst door goldstone Bekijk reactie
    Communiceren en praten over hoe jij je voelt en denkt over alles.

    Vergeef het verleden (niet alleen kansen geven) echt vergeven en zeggen vanaf nu niet meer deze fouten herhalen.
    Dus praat met hem in plaats van met ons.
    wat moet ik hem vergeven?en welke fouten?ik snap het niet echt.en praten hebben we genoeg gedaan.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    521
    03-02-2005

    Beetje vaag allemaal... je bent heel onduidelijk..
    Er zijn je een aantal vragen gesteld maar daar reageer je niet op? Hoe wil je dat mensen je gaan adviseren op basis van een halve vaag verhaal vanuit jou kant ( je man heeft namelijk ook zijn verhaal).

    Is hij goed voor je?
    Komt ie zijn (islamitische) verplichtingen na?
    Hoe is zijn imaan?
    Is hij een goede vader etc...

    Aan de hand van jou eerlijke antwoorden hierop kunnen leden je adviseren .

    Mag Allah soebhanahoewata3ala het voor je vergemakkelijken!
    Laatst gewijzigd door lovely26: 13-06-2019 om 17:16 Reden: Taalfout

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    26
    12-06-2019

    Ja zoals iedereen hebben we zo ons problemen.maar ik weet niet of hier ook iemand is met een verstands huwelijk,ik denk als je zelf niet in zo n situatie zit dan is het wel makkelijk om te zeggen blijf maar bij je man hij is goed.want dat hebben ze ook tegen mij gezegd daardoor ben ik zo lang blijven hangen.als ik zonder liefde blijf kan ik net zo goed alleen blijven.maar ja daar moet ik dus een keuze in maken

  15. #15
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door layali37 Bekijk reactie
    Ja zoals iedereen hebben we zo ons problemen.maar ik weet niet of hier ook iemand is met een verstands huwelijk,ik denk als je zelf niet in zo n situatie zit dan is het wel makkelijk om te zeggen blijf maar bij je man hij is goed.want dat hebben ze ook tegen mij gezegd daardoor ben ik zo lang blijven hangen.als ik zonder liefde blijf kan ik net zo goed alleen blijven.maar ja daar moet ik dus een keuze in maken
    Ja zeggen van iedereen van horen van..en denken en van af vragen van..

    En een verstandshuwelijk is een huwelijk die natuurlijk alleen maar een Arabische norm is...


    Ze hebben tegen me gezegd en daardoor ben ik langer blijven hangen... en nu zit ik zonder liefde...

    Kanker effe op..

    je bent een leugenaar..en je zoekt exuses in je omgeving..!