1. #91
    MVC Lid

    Reacties
    155
    19-12-2018

    Zolang hij goed voor je is, jou en je kinderen respecteert, jullie onderhoud, dan zou ik bij hem blijven al is het alleen voor je kinderen. Blijf met hem praten hierover en probeer te kijken naar zijn positieve en mooie eigenschappen. Denk eraan, als jij nu scheid dan zul je leven zonder een man die jou aandacht schenkt en je helpt bij de opvoeding van je kinderen. Maar als je nu gewoon bij hem blijft dan heb je alhamdoelilah een man die jou en je kinderen onderhoud en er is een grote kans dat jullie meer van elkaar zullen houden in de toekomst in sha Allah. Maar je moet dan wel positief blijven en je hart openen voor hem. Heb geduld omwille van Allah. Ik heb hier nergens gelezen dat hij jou slecht heeft behandeld of iets dergelijks, het enige wat ik lees is dat jullie een broer zus relatie hebben en daar kunnen jullie samen aan werken. Vergeet niet om dua te doen en samen kennis te vergaren over het huwelijk.
    Moge Allah jullie samen een mooie huwelijk schenken, ameen.
    Hoi

  2. #92
    MVC Lid

    Reacties
    5.700
    11-03-2010

    Ja want meneer is zo heilig en doet niets fout he blablablabla have a Nice day. Mijn man, daar kom jij niet eens in de buurt. Waar mensen zich druk om maken echt Marokkanen achterlijk volk. Vergeten wat ze zelf doen en altijd wijzen naar een ander. Kots i ma out of here.

  3. #93
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Sorry hoor, maar mijn ouders wilden dat ik dus een verstandshuwelijk aanging met mijn neef en dat was dus al jaren besproken tussen mijn vader en zijn broer en ik hoorde dat al vanaf mijn 16e aan. Dacht zal wel. Mijn vader zei op mijn 19e ja je gaat trouwen ,, was net klaar met mijn mbo had een jaar waarin ik dus werk zocht en ging werken, was echt down dat jaar, dat jaar erop heb ik tegen zijn zin mij ingeschreven voor hbo rechten en ben ik de studie gaan doen. Had daarom echt dikke discussies en ruzies , helaas zag hij het nut van studeren niet in. Na ja was liever buiten dan thuis die 4 jaaar.weekenden werken ook de zondag om maar het gezeur niet te hoeven horen.

    Nou je raad het al in de tussentijd leerde ik mijn huidige man kennen. Toen ik klaar was met mijn studie weigerde ik nog steeds die beef, zag het niet zitten om met iemand te trouwen waar ik totaal niets voor voelde en alleen maar omdat hun dat wilde en hadden afgesproken. Na ja toen ben ik werk gaan zoeken en eigen auto Etc. Dat jaar erop kwam mijn man dus hand vragen en je raadt het al, mijn vader moest niets van hem weten. Ik zo nou dan trouw ik zonder dat je het wil. Mijn tantes weet ik het allemaal met hem praten. Geen resultaat, ik wist mij geen raad meer. Toen ben ik zonder dat hij het wist met mijn ma als getuige voor de Nederlandse wet getrouwd. Heb ik voor auto en de vakantie naar Marokko geregeld, eenmaal ik Marokko weigerde hij dus om mij te helpen de bruiloft te organiseren. Ben ik dus zelf alles daar gaan regelen, uiteindelijk zei die trouw maar met hem...

    Vorig jaar waren ze dus goede vrienden samen op vakantie geweest haha, naar het is mij er echt niet makkelijk op gemaakt. Heel verhaal, maar keuzes heb je wel degelijk in je eigen hand. Mijn oom was not amused maar is uiteindelijk wel jaar de bruiloft gekomen en mijn tante dus vrouw van oom had mij ook het liefst als schoonzus maar ja trouw niet met iemand waar ik gwn niets mee heb.

    Echt goed van je dat je toch hebt volgehouden.. zou ook never kunnen trouwen met iemand die je niet wilt.

    Maar wauw was je vader niet woedend op je moeder? Denk dat dit wel de scheiding van mijn ouders geweest zou zijn .
    Mn vader Allah ierhmoe was heel relaxt, maar met zoiets moet je bij hem niet aankomen
    Happiness is an inside job


  4. #94
    MVC Lid

    Reacties
    47
    12-04-2019

    Citaat Geplaatst door layali37 Bekijk reactie
    Hallo mensen,ik zit in een hele grote dillema,waardoor ik zwaar depressief ben geworden.ik zit in een verstandshuwelijk en heb nooit kunnen scheiden,omdat ik strenge familie heb heb ik nooit kunnen scheiden,er werd alijd bemiddelt zodat we bij elkaar bleven,en ja ik ben dan zo dom om elke x het een kans tegeven.ik ben nu 37 en ben nu op het punt van me leven dat ik denk wat ga ik doen met mn leven.wat zouden jullie doen voor altid blijven bij iemand die je niet wilt of scheiden en dan voor altijd alleen blijven.ik ben al oud en heb 3 kinderen dus opnieuw trouwen zit er niet.
    meid, denk niet dat je hier wijzer wordt met reactie van leden. Uiteindelijk voel jij het alleen en is daarom ook lastig te adviseren. Volg je hart en blijf sterk en Ins'Allah komt het goed.

  5. #95
    Wandering Soul

    Reacties
    432
    20-01-2017

    Ik snap je volledig want ik zat in juist dezelfde situatie. Mensen die dit niet hebben meegemaakt kunnen dit niet begrijpen. Het is erg gemakkelijk om te zeggen "blaas je huwelijk terug leven in en blijf voor de kids", maar als je geen huwelijk hebt maar eerder een soort bij elkaar bent om bij elkaar te zijn, als er geen enkele vorm van intimiteit is, als elke dag aanvoelt alsof je tegen golven moeten opboksen,...je overleeft in plaats van echt te leven.

    En de kids voelen dat ook heel goed aan dat er geen liefde is tussen mama en papa.

    Ik kan alleen zeggen dat ik je COMPLEET begrijp.
    Ik hoop dat je een beslissing kan nemen waar je gelukkig van wordt.
    Don't fall in love with words.

  6. #96
    MVC Lid

    Reacties
    5.700
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Echt goed van je dat je toch hebt volgehouden.. zou ook never kunnen trouwen met iemand die je niet wilt.

    Maar wauw was je vader niet woedend op je moeder? Denk dat dit wel de scheiding van mijn ouders geweest zou zijn .
    Mn vader Allah ierhmoe was heel relaxt, maar met zoiets moet je bij hem niet aankomen
    Nee, mijn ma zei van laat haar trouwen met wie zij wil. Ga niet trouwen met iemand waar ik niets van moet of mee heb. En wat de redt van de wereld vindt veeg ik de vloer mee.

  7. #97
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Nee, mijn ma zei van laat haar trouwen met wie zij wil. Ga niet trouwen met iemand waar ik niets van moet of mee heb. En wat de redt van de wereld vindt veeg ik de vloer mee.
    Zit het je zo dwars dat je toch nog wat moest zeggen, even hier het mannetje zijn zoals je thuis ook bent
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  8. #98
    MVC Lid

    Reacties
    2.837
    06-07-2014

    Citaat Geplaatst door layali37 Bekijk reactie
    Je hebt het over vonken,welke vonken er zijn nooit vonken geweest
    Heb je ooit geBBQ'd? Soms is het lastig om iets aan te steken. Je blijft vechten voor dat ene vonkje die de BBQ zal verhitten en dan is het een feest :

  9. #99
    MVC Lid

    Reacties
    2.837
    06-07-2014

    Citaat Geplaatst door CoveredSecrets Bekijk reactie
    Ik snap je volledig want ik zat in juist dezelfde situatie. Mensen die dit niet hebben meegemaakt kunnen dit niet begrijpen. Het is erg gemakkelijk om te zeggen "blaas je huwelijk terug leven in en blijf voor de kids", maar als je geen huwelijk hebt maar eerder een soort bij elkaar bent om bij elkaar te zijn, als er geen enkele vorm van intimiteit is, als elke dag aanvoelt alsof je tegen golven moeten opboksen,...je overleeft in plaats van echt te leven.

    En de kids voelen dat ook heel goed aan dat er geen liefde is tussen mama en papa.

    Ik kan alleen zeggen dat ik je COMPLEET begrijp.
    Ik hoop dat je een beslissing kan nemen waar je gelukkig van wordt.
    Ben even naar je blog gegaan. Je kunt ons niet vergelijken met jou meid. Zoek hulp.

  10. #100
    MVC Lid

    Reacties
    6.605
    27-02-2008

    37 jaar en al oud? . Die strenge familie van je daar moet je lak aan hebben! Mijn geluk laat ik niet aan de kant staan voor mijn familie. Wat niet gaat, gaat niet! Je geeft zelf aan dat er vaak bemiddelt is tussen jullie. Waarschijnlijk gaat het toch keer op keer fout. Kies voor je rust en geluk. Ongelukkig door het leven gaan lijkt me ook geen pretje!
    Mijn 4 lieve prinsjes, mamma houdt zoveel van jullie.


    mijn lieve pappa, je blijft voor eeuwig een plaats in mijn hart hebben.... Ik hou zoveel van jou...allah irahmak...

  11. #101
    MVC Lid

    Reacties
    2.837
    06-07-2014

    Citaat Geplaatst door san_rayane Bekijk reactie
    37 jaar en al oud? . Die strenge familie van je daar moet je lak aan hebben! Mijn geluk laat ik niet aan de kant staan voor mijn familie. Wat niet gaat, gaat niet! Je geeft zelf aan dat er vaak bemiddelt is tussen jullie. Waarschijnlijk gaat het toch keer op keer fout. Kies voor je rust en geluk. Ongelukkig door het leven gaan lijkt me ook geen pretje!
    “An idea is like a virus. Resilient. Highly contagious. The smallest seed of an idea can grow. It can grow to define...or destroy you.”

    Iblees (moge Allaah hem vervloeken) heeft een belofte tegen de mens gedaan... dat hij ze van alle fronten zal aanvallen. Links, rechts, boven, onder. Het idee wat ze in haar hoofd heeft zal alleen maar groeien en toenemen. Mensen zoals jij helpen hier aan mee.

    Allaah geeft ons allen beproevingen in het leven om ons te bewijzen. Bij de een is het een slechte man, ziekte, hoge schuld en bij haar is het dit. Als ze bij hem blijft omdat ze het antwoord heeft gevonden in de quran of de sunnah dan zal er weer een andere uitdaging zijn (Allaah u a3lem), maar ze zal er wel beloond voor worden in dunya en el Aghiraah.

  12. #102
    Ars Amandi

    Reacties
    224
    20-08-2015

    Kies voor je geluk meid. Beter laat dan nooit.

    Amicus certus in re incerta cernitur.


    "The mind is an ocean of ideas I love to swim in"


  13. #103
    Verbannen

    Reacties
    7.631
    24-05-2017

    Cataleya, n3al babak

  14. #104
    Verbannen

    Reacties
    7.631
    24-05-2017

    Best grappig wnnr een gekwetste gek tegen haar eigen spreekt

  15. #105
    MVC Lid

    Reacties
    3.474
    01-06-2018

    Citaat Geplaatst door layali37 Bekijk reactie
    Ja altijd al,ik heb het in begin van me huwelijk gewoon een echt kans gegeven om de liefde te laten groeien.maar eigenlijk had ik toen al meteen moeten scheiden.
    Of je had in eerste instantie niet moeten trouwen als je geen potentie naar “houden van” zag. Als je iemand ontmoet word je ergens verliefd op ga je dingen waarderen die hij doet ga je hem op bepaalde redenen leuk vinden naarmate je hem beter leert kennen etc etc. Je moet wel iets zien waardoor je de keus maakt om je leven met iemand te delen met de intentie voor altijd bij elkaar te blijven.

    Ik kan je ook niet adviseren, omdat je verhaal nogal vaag is, zoals een ander lid ook al heeft aangegeven.

    Daarom wens ik je heel veel sterkte toe!