1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.317
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Scheidingskans neemt toe met leeftijdsverschil

    Hoe kleiner het leeftijdsverschil, hoe groter de kans dat stellen - gehuwd of ongehuwd - bij elkaar blijven. Bij een leeftijdsverschil van meer dan vijf jaar neemt de scheidingskans echter toe.



    Cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) wijzen uit dat leeftijdsverschil tussen partners medebepalend is voor de stabiliteit van de relatie. Van de stellen met een leeftijdsverschil van maximaal vijf jaar die in 2003 gingen samenwonen, was in 2015 ongeveer een kwart uit elkaar. Bij een groter leeftijdsverschil was 30 procent na twaalf jaar gescheiden. Bij grote leeftijdsverschillen is de relatie wel iets stabieler als de man ouder is.

    De leeftijd van de vrouw aan het begin van de relatie heeft ook invloed. Van de koppels waarvan de vrouw 18-20 jaar was bij het begin van de relatie, had bijna de helft na twaalf jaar al een punt achter de relatie gezet. Is de vrouw bij het begin iets ouder, 20-25 jaar, dan houdt 29 procent het niet vol.

    Hoogopgeleide partners staan vaker garant voor een duurzame relatie dan andere stellen; respectievelijk 19 en 31 procent was twaalf jaar later een eigen weg ingeslagen. Bij een mix hebben stellen met een hoogopgeleide vrouw sneller genoeg van elkaar dan koppels met een hoogopgeleide man.

    Ongehuwde stellen en koppels zonder kinderen zijn sneller op elkaar uitgekeken dan anderen. Dat geldt ook als er kinderen zijn uit een eerdere relatie en bij gemengde stellen wat betreft migratieachtergrond. Wel neemt na vier jaar samenwonen het scheidingsrisico af.

  2. #2
    ondertitel?

    Reacties
    19.142
    12-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    En gemengde huwelijken, en als er laag inkomen is, en ... nou het is best een lijstje waar je verder niet veel mee moet willen doen.
    Disclaimer: Berichten zijn geen provocatie anders dan die tot een volwassen vorm van discussie. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld. Generalisaties zijn voor communicatie gemak, niet iedereen geld dus. Er is geen sprake dat de ene mening meer waard is dan de ander, echter om discussie redenen word dit wel als zodanig voorgedragen. De schrijven verenigd zich niet altijd met de tekst.

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    535
    26-04-2018

    Zonder genade, kan men een waslijst bedenken aan mogelijke scheidings redenen.

    Dit neemt niet weg dat het in sommige gevallen scheiden de enige gezonde optie is.

  4. #4
    Married.

    Reacties
    3.054
    28-04-2019

    Als ik dit moet geloven ga ik dus binnen 12 jaar scheiden. Alles staat al geschreven voor ons.. waarom deze westerse domme uitspraken geloven en als voorbeeld meenemen. Just saying..


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #5
    Married.

    Reacties
    3.054
    28-04-2019

    Citaat Geplaatst door Yessin2019 Bekijk reactie
    Ik ga er ook vanuit ze heeft gelijk

    https://www.youtube.com/watch?v=7vFEKwIOXN8
    Dat je zulke mensen bekijkt op youtube, lol. Is ook zoiets.. ‘vloggers of bloggers’ hoe ze ook heten. Is echt tijdverspilling.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #6
    Married.

    Reacties
    3.054
    28-04-2019

    Citaat Geplaatst door Yessin2019 Bekijk reactie
    ik bekijk zulke mensen niet, ik krijg ze door zoiets heeft facebook a kehba
    Ik ga hier niet eens op in. Had het niet over JOU persoonlijk en bovendien ik maak geen gebruik van social media. Dus wat en hoe dat allemaal gebeurd i dont know i dont care.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    9
    04-08-2019

    Subbanallah Dit is onzin ! Alles staat al geschreven

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    485
    27-06-2019

    Hmm geloof ik niet. Kan het juist spannender maken.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    355
    15-01-2006

    Wat valt er niet te geloven, dit zijn cbs statistieken. Ik denk dat leeftijdsverschil zeker wel een grote invloed heeft op mentaliteit van de persoon, en dat kan dan zeer zeker botsen met elkaar. En zo zijn er natuurlijk duizend andere factoren

  10. #10
    DELETED

    Reacties
    201
    22-04-2011

    We dont care mensen trouwen tegenwoordig om getrouwd te zijn of voor de plezier binnen kortste keren scheiden ze al. Geen geduld etc.
    Deleted!

  11. #11
    ♡wahrania♡

    Reacties
    1.684
    26-02-2014

    Onzin
    "Ik heb geen talent voor ondergeschiktheid"
    ~Wie in je afwezigheid kwaad spreekt, vreest je aanwezigheid~

  12. #12
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Supergrappig om te lezen dat mensen wel/niet met de statistieken eens zijn wat voor zin heeft dat?

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.083
    28-10-2015

    Als je de cijfers ziet moet je even drie keer nadenken of je moet trouwen.

  14. #14
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Geen dien en andere levensvisies neemt kans op een scheiding toe. Andere normen en waarde.... levensdoelen etc... communicatie is belangrijk....maar ja wij zijn niet het volk van de communicatie. Eerder temprament en tunnelvisie.