1. #76
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door sagar-barigela Bekijk reactie
    Zo te zien wordt er nog een stevig op basis van religie gediscrimineerd hier!
    Citaat Geplaatst door sagar-barigela Bekijk reactie
    Iemand vervloeken, iemand aanbidden, ergens in geloven.

    Dat is allemaal sprookjes materiaal.
    .

  2. #77
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Wederom een heleboel aannames en geen bewijs.
    Je lijkt ook te denken dat ik niet weet waar i het politieke spectrum die coalitiepartijen zich bevinden.

    Ook grappig dat je de rechtse lijn per definitie als rationeel lijkt te zien.
    En als een regering zegt dat ze geen is figuren en hun kinderen daar weg gaan halen, lijkt me dat te betekenen dat ze die gezinnen niet terug gaan halen.
    Dat is hier ook niet aan de hand.

    Als de Nederlandse regering wel terroristen terug gaat halen, heb ik ook bedenkingen, maar ook Frankrijk als voorbeeld erbij halen dat ze daar schijnbaar het anders aanpakken is geen bewijs dat Nederland dat ook gaat doen.
    Het gaat vooralsnog om 2 weespeuters, niets meer niets minder.
    Ik denk zeker niet dat jij niet bekend bent met de samenstelling van de coalitie.
    Maar het is wel van belang in deze discussie - in casu het zo voorzichtig manoeuvreren van de regering aangaan de ISIS terroristen en hun kinderen! - hoe het verschil in levensvisie/politieke mening dat veroorzaakt.
    CDA/VVD staan voor een rationeel standpunt. De ISIS leden hebben hun geboorteland de rug toegekeerd, omdat zij niet willen leven in het dar al-harb.
    Zij verachten ons, en wijzen onze - in hun ogen - gedegenereerde cultuur af, zoals deze zich manifesteerd in wetten, grondrechten.
    Zij willen strikt leven zoals 1400 jaar geleden in hun heilige boek en ahadith - voor eeuwig! - is vastgelegd.
    Wat dat inhoudt hebben zij in het kalifaat, Irak/Syrie gedemonstreerd.

    Dus ja, VVD/CDA volgen de rationele lijn, deze mensen zijn zelf geëmigreerd, horen niet thuis in de 21e eeuw in ons land.
    Hun levensvisie is niet alleen middeleeuws - overigens gaan heel veel van die regels nog veel verder terug - maar ook gevaarlijk, zeker gezien hun fanatisme, en geloof in de Jihad, het streven naar de gehele aarde en haar bevolking onder het gezag van hun geloof brengen.
    Gezien het feit dat het kalifaat net zo'n indoctrinatie staat was als Nazi-Duitsland, scholen, Hitlerjugend!, en Noord-Korea nu, is het duidelijk dat ook de kinderen volledig zijn geindoctrineerd.
    Wat zij gezien hebben aan wreedheden normaal zijn gaan vinden.

    D66/CU denken daar anders over stellen het belang van die kinderen boven de veiligheid van de NL bevolking.

    Moet ik bewijs leveren voor het cruciale verschil in levensvisie/opvattingen van links en rechts in het algemeen, zoals een ieder dat al tientallen jaren heeft kunnen waarnemen op alle gebieden?

  3. #78
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Pippizeurkous Bekijk reactie
    Frankrijk is onlangs op de vingers getikt door HRW dat ze juist hun terroristen door laten sturen naar Irak om ze daar te berechten voor terreurdaden..lidmaatschap van isis.
    Lijkt me raar dat ze ze nu opeens ophalen.
    Van de 12 opgehaalde Franse kinderen waren er 11 wees en van de 12e heeft de moeder..vader heeft doodstraf gekregen van Iraakse rechter.. een afstandverklaring ondertekend zij zit nog gewoon in al hol kamp.
    Is m.i. logisch dat die ISIS Jihadi worden berecht in de landen, door de volken waar ze zoveel geweld hebben gebruikt, zoveel onrecht hebben teweeggebracht.
    Maar A.I. en HRW is mordicus tegen de doodstraf, dus staan ze ineens weer aan de kant van de terroristen.
    Opmerkelijk omdat de doodstraf in het kalifaat regelmatig werd uitgevoerd.

    Zoals ik al schreef, natuurlijk omzeil je door weeskinderen wel op te halen dat die afschuwelijke moeders die net zo fanatieke ISers zijn ook meekomen.
    Want reken maar dat als je ze daar laat zitten, dat de familie hier onmiddellijk advocaten beroep laat doen op het recht van gezinsleven, dat dan hier moet plaatsvinden.

  4. #79
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Citaat Geplaatst door sagar-barigela Bekijk reactie
    Zo te zien wordt er nog een stevig op basis van religie gediscrimineerd hier!
    Tja: Dit is een forum voor Marokkaanse jongeren die hun verbale 'oefenmunitie' afschieten op NLers.
    Dus pas op Uw tellen!

  5. #80
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Citaat Geplaatst door Wijzedwaas Bekijk reactie
    Ik ben vervloekt
    Dat je het weet!
    Door wie en hoe weet je dat?

  6. #81
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Bekend is dat die vrouwen met die kinderen in dat kamp (Al Hol) op het allerlaatste moment uit wat er nog over was van het kalifaat zijn gevlucht.
    Tot hun laatste snik, en nog steeds fanatiek achter ISIS en de islam zoals die door de eerste 4 generaties moslims is geleefd staan.
    Dus ook al zijn zij uit het ingestorte kalifaat, de indoctrinatie gaat gewoon door. En zoals je weet, kinderen zijn trouw aan de ouders, die zijn hun wereld, grote voorbeeld die zij willen navolgen.

    Het gaat mij overigens niet per se over deze 2 kinderen. Maar worden nu al in gezet, als precedent voor alle andere kinderen en hun moeders die daar zitten.

    https://nos.nl/artikel/2276859-werke...-te-geven.html

    "De situatie in het kamp is slecht, meer dan honderd kinderen zijn volgens de VN omgekomen aan de gevolgen van ondervoeding, longontsteking en diarree. "Het is voor het eerst in 15 jaar dat ik een plek bezoek waar de nood enorm hoog is, maar waar mijn gevoel twijfelt over het geven van hulp."

    Ceelen zegt niet te weten hoeveel IS-sympathisanten er zijn. "Maar ik zag veel fundamentalistische moslimvrouwen. De mensen die nu recent het kamp binnenkomen, zijn duidelijk mensen die IS ondersteund hebben. En ze zijn fel aanhanger van IS. Deze dames roepen luidkeels dat ze de 'vrouwen van IS zijn' en leggen hun wil op aan andere bewoners in het kamp. Ze bepalen steeds meer de sfeer, die grimmiger wordt. Daardoor wordt het werk voor hulpverleners steeds ingewikkelder."

    En

    "Later hoorde ze van dezelfde hulpverleners dat de vrouwen met wie ze gepraat had, waren aangesproken door conservatieve vrouwen uit het kamp. "Ze werden aangesproken op de manier waarop ze gekleed waren. Dat als ze zich niet fatsoenlijk zouden kleden, ze wel eens hun keel zouden doorsnijden. Die sfeer zie je steeds meer in het kamp. Je ziet met je eigen ogen dat de kinderen heel hard hulp nodig hebben. Het wordt erger, het fundamentalisme. De mensen zijn orthodoxer, strenger in de leer."

    het kalifaat is militair verwijderd, maar de gedachte die er achter zit, die leefregels totaal niet!
    Het idee dat grof geweld mag, moet worden gebruikt tegen iedereen die niet die leefregels volgens ook niet.

    Je hoort ook van de mensen die ze naar NL willen halen, ze moeten berecht worden.
    Zeker maar wel daar waar zij hun geweld en misdaden hebben bedreven, niet hier!
    Allemaal veroorzaakt door Abraham!

  7. #82
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Citaat Geplaatst door sagar-barigela Bekijk reactie
    Iemand vervloeken, iemand aanbidden, ergens in geloven.

    Dat is allemaal sprookjes materiaal.
    Hoe weet je wat een sprookje is en wanneer weet je het niet?
    That's the question!

  8. #83
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Paskwil Bekijk reactie
    Allemaal veroorzaakt door Abraham!
    Welke Abraham?

  9. #84
    Verbannen

    Reacties
    331
    05-04-2019

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Is m.i. logisch dat die ISIS Jihadi worden berecht in de landen, door de volken waar ze zoveel geweld hebben gebruikt, zoveel onrecht hebben teweeggebracht.
    Maar A.I. en HRW is mordicus tegen de doodstraf, dus staan ze ineens weer aan de kant van de terroristen.
    Opmerkelijk omdat de doodstraf in het kalifaat regelmatig werd uitgevoerd.

    Zoals ik al schreef, natuurlijk omzeil je door weeskinderen wel op te halen dat die afschuwelijke moeders die net zo fanatieke ISers zijn ook meekomen.
    Want reken maar dat als je ze daar laat zitten, dat de familie hier onmiddellijk advocaten beroep laat doen op het recht van gezinsleven, dat dan hier moet plaatsvinden.
    Daar ging het niet over het gung over dat jij zegt Frankrijk haalt kinderen en ouders op..dat doen ze dus niet ze leveren actief uit aan om daar berecht te worden..niks mis mee inderdaad want ieder Europees land loopt tegen het zelfde aan vanuit hier zeer moeilijk bewijslast te verkrijgen.
    Terwijl de jezidi's..de grootste groep slachtoffers..ze daar willen berechten.
    Dat is prima dus.

    Waarom niet doen zoals Frankrijk..wil jij be kids naar Europa gerepatrieerd hebben voor betere omstandigheden dan ( wel graag waterdicht aftimmeren) afstandsverklaring/ uit ouderlijke macht plastsen en kinderen in pleeggezinnen plaatsen..lijkt me meest eerlijke oplossing.

  10. #85
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Gemeen is ze he.
    En notabene jou uitzoeken boven iedereen.
    Religie: Een duivelse uitvinding!
    Een een middel dat zelfvernietiging uitlokt op de zelfde manier als nu in sommige landen en onder het motto: L'histoire se répète.
    Misschien binnenkort weer zien waar het uiteindelijk om gaat.
    En dat is de strijd tussen goed en slecht.
    Op wereldniveau is dat zo'n beetje waar het om gaat.
    Ik vind macht verwerpelijk en macht over mensen weerzinwekkend!
    Macht maakt iedereen corrupt!

  11. #86
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Paskwil Bekijk reactie
    Religie: Een duivelse uitvinding!
    Een een middel dat zelfvernietiging uitlokt op de zelfde manier als nu in sommige landen en onder het motto: L'histoire se répète.
    Misschien binnenkort weer zien waar het uiteindelijk om gaat.
    En dat is de strijd tussen goed en slecht.
    Op wereldniveau is dat zo'n beetje waar het om gaat.
    Ik vind macht verwerpelijk en macht over mensen weerzinwekkend!
    Macht maakt iedereen corrupt!
    En wat nu wanneer een duivel zo goed bezig is in het verwarren dat hij op een gegeven moment een Engel kan worden?

    Je schijnt namelijk djinn te hebben die geen Engelen willen worden, omdat ze zich dan beet genomen voelen.

    Kijk alleen al naar de boekdrukkunst. Het lijkt me sterk dat het een menselijk uitvinding is, maar eerder een Duivelse uitvinding.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  12. #87
    MVC Lid

    Reacties
    1.570
    21-04-2019

    Citaat Geplaatst door khattabi_bilal Bekijk reactie
    En wat nu wanneer een duivel zo goed bezig is in het verwarren dat hij op een gegeven moment een Engel kan worden?

    Je schijnt namelijk djinn te hebben die geen Engelen willen worden, omdat ze zich dan beet genomen voelen.

    Kijk alleen al naar de boekdrukkunst. Het lijkt me sterk dat het een menselijk uitvinding is, maar eerder een Duivelse uitvinding.
    "Kijk alleen al naar de boekdrukkunst. Het lijkt me sterk dat het een menselijk uitvinding is, maar eerder een Duivelse uitvinding."

    Dat vond iedere religeuze leider vroeger ook.

    Zonder massa productie van die heilige boeken van hen,
    konden de mensen amper lezen. Dus waren ze veel gemakkelijker
    in bedwang te houden.

    Wat is het volgende wat je terug wilt draaien?
    Stromend water in huis? Elektriciteit in ieder huis wellicht?

  13. #88
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Citaat Geplaatst door khattabi_bilal Bekijk reactie
    En wat nu wanneer een duivel zo goed bezig is in het verwarren dat hij op een gegeven moment een Engel kan worden?

    Je schijnt namelijk djinn te hebben die geen Engelen willen worden, omdat ze zich dan beet genomen voelen.

    Kijk alleen al naar de boekdrukkunst. Het lijkt me sterk dat het een menselijk uitvinding is, maar eerder een Duivelse uitvinding.
    De duivel is ook een Engel! (Lucifer).
    Hij wilde op het opnemen tegen G'd en werd daarom door Gabriel de toegang tot de Hemel ontzegd.
    Onder Engelen kun je van alles tegenkomen, maar het is toch iets dat dichter bij mensen ligt dan bij G.d.

  14. #89
    MVC Lid

    Reacties
    1.570
    21-04-2019

    Citaat Geplaatst door Paskwil Bekijk reactie
    Tja: Dit is een forum voor Marokkaanse jongeren die hun verbale 'oefenmunitie' afschieten op NLers.
    Dus pas op Uw tellen!
    Vele klagen terecht hier over discriminatie en racisme.

    Echter zijn ze blind voor discriminatie en racisme binnen hun religie.
    Daar binnen verdedigen ze het zelfs.

    Onderdrukking van vrouwen, andere geaarden, anders denkende.
    En laten we maar niet beginnen over mensen met een ander of
    geen geloof. Die moeten het helemaal ontzien.

  15. #90
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Paskwil Bekijk reactie
    De duivel is ook een Engel! (Lucifer).
    Hij wilde op het opnemen tegen G'd en werd daarom door Gabriel de toegang tot de Hemel ontzegd.
    Onder Engelen kun je van alles tegenkomen, maar het is toch iets dat dichter bij mensen ligt dan bij G.d.
    Je haalt zaken door elkaar, bewust dan wel onbewust. Wanneer een Engel Duivels is, dan wil dat zeggen dat deze Engel de mens (kinderen van Adam ' alayhi salam) onvoldoende vertrouwd verstandig genoeg te zijn om als Moslim te leven.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664