1. #16
    Ourzazate!

    Reacties
    1.713
    16-06-2007

    Vaak zetten ze mensen pas echt uit als je niet bereidwillig bent. Dus als je geen enkele aantalte maakt om te betalen. Zodra iemand een regeling treft en aantoont erg bereidwillig te zijn dan zal de rechter je echt niet laten uitzetten. Maar de vraag is dus hoe erg ben jij bereid of diegene om je problemen om te lossen.
    Free PALESTINA

  2. #17

    Reacties
    2.486
    24-03-2007

    Citaat Geplaatst door Honnete Bekijk reactie
    Wat en wartaal. Sorry.
    Er zit wel een kern van waarheid in. Dus ik snap niet dat je het wartaal noemt?

    Naast het hebben van volledige vertrouwen in Allah dien je uiteraard sebab te verrichten. Dat is hij vergeten bij te vertellen. Maar om het wartaal te noemen ga ik me echt zorgen maken wat er allemaal afspeelt in jouw hart...

  3. #18

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door nieuwsgierig_ Bekijk reactie
    Er zit wel een kern van waarheid in. Dus ik snap niet dat je het wartaal noemt?

    Naast het hebben van volledige vertrouwen in Allah dien je uiteraard sebab te verrichten. Dat is hij vergeten bij te vertellen. Maar om het wartaal te noemen ga ik me echt zorgen maken wat er allemaal afspeelt in jouw hart...
    Niemand is gebaat bij een betichting dat je geen vertrouwen hebt in Allaah of dat je doet alsof Allaah Zijn woorden niet na kan komen. Mensen zijn te snel geneigd om aannames te doen terwijl ze de vraag van een vraagsteller amper begrijpen. Net zoals jouw “zorgen” over mijn hart n.a.v. mijn reactie. Dat ik de reactie niet zinnig vind, betekent niet dat ik vind dat je niet op Allaah moet vertrouwen. Dat is iets wat jij voor het gemak aanneemt, maar ongefundeerde aannames doe jij wel vaker.

    Naast het feit dat je op Allaah moet vertrouwen, worden wij in dit leven ook beproefd en is het niet altijd even gemakkelijk. Voor je rizk moet je zoals je zelf al aangeeft ook je asbaab verrichten. Niksen en wachten op rizk van Allaah levert niks op. Dus als iemand een praktische vraagt heeft, is het beter om een praktisch antwoord te bieden waar iemand bij gebaat is. Je kan iemand geruststellen door iemand te herinneren aan het vertrouwen in Allaah. Maar een hulpvraag neem je serieus i.p.v. het probleem te wijten aan het gebrek aan vertrouwen.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    96
    06-06-2019

    [QUOTE=Honnete;134124726]Niemand is gebaat bij een betichting dat je geen vertrouwen hebt in Allaah of dat je doet alsof Allaah Zijn woorden niet na kan komen. Mensen zijn te snel geneigd om aannames te doen terwijl ze de vraag van een vraagsteller amper begrijpen. Net zoals jouw “zorgen” over mijn hart n.a.v. mijn reactie. Dat ik de reactie niet zinnig vind, betekent niet dat ik vind dat je niet op Allaah moet vertrouwen. Dat is iets wat jij voor het gemak aanneemt, maar ongefundeerde aannames doen doe jij wel vaker.

    Naast het feit dat je op Allaah moet vertrouwen, worden wij in dit leven ook beproefd en is het niet altijd even gemakkelijk. Voor je rizk moet je zoals je zelf al aangeeft ook je asbaab verrichten. Niksen en wachten op rizk van Allaah levert niks op. Dus als iemand een praktische vraagt heeft, is het beter om een praktisch antwoord te bieden waar iemand bij gebaat is. Je kan iemand geruststellen door iemand te herinneren aan het vertrouwen in Allaah. Maar een hulpvraag neem je serieus i.p.v. het probleem te wijten aan het gebrek aan vertrouwen.[/QUOTE)er zijn mensen die vertrouwen op allah en toch overkomt ze dingen.je moet idd sebab doen dus niet achterover leunen en dan zeggen allah regelt het wel.nou zullen we wedden dan dat je op straat staat

  5. #20
    spaart profielbezoek

    Reacties
    996
    22-06-2011

    je kan via kamernet.nl een betaalbare kamer vinden en tijdelijk op kamers wonen totdat je wat beters kan betalen
    Gun mij profielbezoek, beter voor jou!

  6. #21

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door Mevrouw00 Bekijk reactie
    er zijn mensen die vertrouwen op allah en toch overkomt ze dingen.je moet idd sebab doen dus niet achterover leunen en dan zeggen allah regelt het wel.nou zullen we wedden dan dat je op straat staat
    Heb je bijzondere bijstand aangevraagd bij je gemeente?

  7. #22
    Shut up

    Reacties
    5.102
    16-08-2011

    Kun je misschien van iemand geld lenen om een deel van de huurachterstand te betalen?

    Probeer een regeling te treffen, zodat je iig daar kan blijven wonen en zoek naar een baan(als dat mogelijk is uiteraard, ken je situatie verder niet).

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    96
    06-06-2019

    Citaat Geplaatst door goldstone Bekijk reactie
    Je hoeft mij geen sorry te zeggen hoor.
    Citaat Geplaatst door Honnete Bekijk reactie
    Heb je bijzondere bijstand aangevraagd bij je gemeente?
    nee waarvoor en je krijgt maar eenmalig volgens mij

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    96
    06-06-2019

    Citaat Geplaatst door goldstone Bekijk reactie
    Je hoeft mij geen sorry te zeggen hoor.
    Citaat Geplaatst door ismailtje2 Bekijk reactie
    je kan via kamernet.nl een betaalbare kamer vinden en tijdelijk op kamers wonen totdat je wat beters kan betalen
    met een kind op kamers?

  10. #25

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door Mevrouw00 Bekijk reactie
    nee waarvoor en je krijgt maar eenmalig volgens mij
    Voor het betalen van je huurachterstand zodat je niet uit je woning wordt gezet. Normaal gesproken verstrekken gemeentes geen bijzondere bijstand voor schulden, maar in schrijnende situaties met kinderen willen ze nog weleens over hun hart strijken. Bezoek de website van je gemeente, zoek op “bijzondere bijstand” en vraag het aan.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    312
    09-01-2015

    Woon je in Rotterdam?
    Andere gebruiker.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    96
    06-06-2019

    Nee niet rotterdam

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    10
    15-04-2018

    Hey meid

    Dat kan zeker als je in een stad woont kan je contact zoeken met een wijkteam van de gemeente die je zal helpen je kan Via hun bij de noodfonds terecht en die betalen een deel en zullen je dan helpen met de rest van de schuld zo dat je huis niet uit hoeft


    Gr

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    684
    16-05-2010

    Waarom zoek je geen maatschappelijk werk(st) er op?

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    416
    22-10-2013

    Citaat Geplaatst door Mevrouw00 Bekijk reactie
    dus als ik verteouwen in allah heb dan is 0 per maand genoeg
    Als jij, je kameel verlaat, bind de kameel vast aan een boom en vertrouw op Allah.

    Als je de kameel niet met een touw aan een boom vast maakt, dan hoef je niet op Allah te vertrouwen.
    Je vraagt om problemen.

    In nederland is het onmogelijk om 0 euro inkomen te hebben. Dus voordat je naar Allah gaat kijken, kijk eerst naar je zelf... wat is mijn aandeel geweest waardoor ik in deze situatie ben gekomen.
    En het gebeurt niet vaak op deze site. Maar jij hebt hier genoeg goede tips gekregen. Voornamelijk van de gene die zegt dat als je wilt betalen stuurt de rechter jou niet het huis uit.
    Ps.
    Goldstone spreekt idd geen wartaal uit.