1. #61
    Verbannen

    Reacties
    187
    30-05-2019

    Citaat Geplaatst door Sterrenkunde. Bekijk reactie
    Ze geeft serieus antwoord en kijk hoe jij reageert.
    Ik mag haar, daarom reageer ik leuk naar haar. Wij begrijpen elkaar zoals jij dat niet in kan zien, omdat je verrot van binnen bent.

  2. #62
    Exit

    Reacties
    5.335
    11-11-2018

    Citaat Geplaatst door Redouan_88 Bekijk reactie
    Ik mag haar, daarom reageer ik leuk naar haar. Wij begrijpen elkaar zoals jij dat niet in kan zien, omdat je verrot van binnen bent.
    Ik ga nu een potje janken omdat een man van 31 niet leuk op mij reageert

  3. #63
    Verbannen

    Reacties
    187
    30-05-2019

    Citaat Geplaatst door Tranquille_04 Bekijk reactie
    Hahahah, je begreep me gewoon verkeerd. Jij dacht dat ik de liefde van romeo en Juliet bedoelde etc. Als ik echte liefde beschrijf, dan neem ik de profeet Salla Allahoe alaihi wasallam als voorbeeld. De liefde die hij voelde voor zijn vrouw Khadija radiya Allahoe anha en na haar voor Aisha radiya Allahoe anha. Als je dat leest, dan valt alles in het niet.
    Mooi gezegd! Dat is liefde. Omdat bij hun en onze ouders en voorouders niet draait om liefde, maar genegenheid en respect voor elkaar. Goed voor elkaar zorgen en voor elkaar gaan en weten wat je aan elkaar hebt ook in moeilijke tijden. Dat simpele is tegenwoordig ver gezocht. Gelukkig zit het wel in mijn hart alhamdoelilah en ik merk dat het bij jou ook goed zit alhamdoelilah. Jij zult een pracht vrouw zijn, daar ben ik van overtuigd.
    Hahha ja klopt dat dacht ik dus.

  4. #64
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Tranquille_04 Bekijk reactie
    Theoretisch klinkt alles simpel, het echte werk begint in real life. Echte liefde is hard knokken.

    Echte liefde gaat juist vanzelfsprekend. Als je moet knokken dan is of 1 van de 2 of beiden niet zichzelf in de relatie. Oftewel, een facade.

  5. #65
    Verbannen

    Reacties
    187
    30-05-2019

    Citaat Geplaatst door bloemia Bekijk reactie
    Liefde bestaat niet anno 2019. Liefde is vandaag de dag=lust
    Zo kun je het ook in een korte versie uitleggen

  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    64
    23-04-2019

    Liefde gaat door de maag.

  7. #67
    Verbannen

    Reacties
    312
    27-01-2014

    Citaat Geplaatst door Peni Bekijk reactie
    Liefde gaat door de maag.
    Het is maar waar je de ingang ziet van de liefde?

  8. #68
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door Redouan_88 Bekijk reactie
    Een onderwerp waar jaren al over gediscuseerd wordt en elk stoffelijke wezen op aarde zijn eigen kijk op heeft. Wat liefde is hoeven we niet te omschrijven, want dat weten we nu onderhand allemaal. Een chemise bovennatuurlijk gevoel, wat van binnen zich verder ontwikkeld in een proces waaruit een gevoel ontstaat wat als aangenaam wordt bevonden.

    Maar is liefde nu iets wat ons overkomt of is het iets wat wij er zelf van maken?

    Ik ben van mening dat liefde fictief is en gewekt wordt op basis van een ideale verschijning en wensen die wij zelf creeeren.


    Want zeg nou zelf!?
    We kiezen zelf onze partner; we hebben een voorkeur en vallen niet op elke persoon. De een wilt een donker persoon en de ander houdt van blank. Daarnaast hebben we een kader aan wensen en eisen denk hierbij aan hij moet langer zijn, zelfde relegie hebben etc etc
    Daarnaast vallen we niet op elke man of vrouw. Het moet je wel aantrekken.

    Conclusie:
    Het is allemaal geforceerd. Want pas als iemand onze type is en past binnen het ideale plaatje, dan pas krijgt hij of zij een kans. Is dat nou echte liefde? Liefde zou spontaan moeten ontstaan vanuit het niets. Maar in werkelijkheid is dat een utopie. En mijn conclusie is dus liefde is een geforceerde activiteit dat ontstaat, wanneer alles klopt.

    Hoe denken jullie hierover?

  9. #69
    Verbannen

    Reacties
    187
    30-05-2019

    Laat mij toch geen beletselen verzinnen
    Voor ware liefde; liefde houdt geen stand
    Als zij verandert bij veranderingen,
    Als zij bij elke kleine schipbreuk strandt.

    O nee, zij is een baken, eeuwig licht,
    Dat men zelfs in de zwaarste stormen ziet;
    Een ster, waarnaar elk dwalend schip zich richt:
    Men meet haar hoogte, maar haar waarde niet.

    Zij is geen Nar des Tijds, al zal het rood
    Van wang en lip ooit voor zijn zeis verbleken;
    De liefde blijft bestaan tot aan de dood,
    Zij taalt niet naar zijn uur en telt geen weken.

    Als men hiertegen ooit bewijslast vindt,
    Dan schreef ik nooit en werd geen mens bemind.

  10. #70
    MVC Lid

    Reacties
    11
    21-03-2013

    Hier ben ik t mee eens. Niets aan toe te voegen