1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    93
    30-04-2019

    Vraag over de mensen die geld vragen voor de moskee

    Salam alaikom lieve mensen

    Ik zie met dit mooie maand veel islamitische mannen voor winkels geld inzamelen voor de moskee alhamdoulilah.

    Maar mijn vraag en waar ik benieuwd naar ben waar wordt het geld voor gebruikt ( dan heb ik het over de mensen die niet inzamelen voor de nieuwe bouw van een moskee want die geven het ook echt aan waarvoor het is)

    En is zoiets vanuit de islam toegestaan geld te vragen aan mensen.


    Ghaire in sha allah hopelijk is hier iemand die mn vragen kan beantwoorden.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    7.554
    31-12-2014

    Salaam alaykum

    Ik denk bv aan interieur , aan boeken ,personeel ect.

    Wallahu aglam

    Fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    9
    30-11-2017

    Aan wie moet je dan geld vragen hahaha..

    Sommige moskeeën komen geld te kort bv water en licht of iets dat verbouwd moet worden.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    7.554
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door Laila_tje Bekijk reactie
    Aan wie moet je dan geld vragen hahaha..

    Sommige moskeeën komen geld te kort bv water en licht of iets dat verbouwd moet worden.
    Salaam alaykum

    Ik zou het niet weten ,misschien inzamelings acties houden ?

    Fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    62
    19-06-2019

    Citaat Geplaatst door Hartenzieltje Bekijk reactie
    Salam alaikom lieve mensen

    Ik zie met dit mooie maand veel islamitische mannen voor winkels geld inzamelen voor de moskee alhamdoulilah.

    Maar mijn vraag en waar ik benieuwd naar ben waar wordt het geld voor gebruikt ( dan heb ik het over de mensen die niet inzamelen voor de nieuwe bouw van een moskee want die geven het ook echt aan waarvoor het is)

    En is zoiets vanuit de islam toegestaan geld te vragen aan mensen.


    Ghaire in sha allah hopelijk is hier iemand die mn vragen kan beantwoorden.
    9 van de 10 stopt geld in eigen zak. Net als al die zogenaamde stichtingen op facebook die je voorbij ziet komen met hun bewerkte plaatjes. Mag het vuur goed branden voor hun.

    Ga beter naar een islamitische ANBI stichting dan weet je dat het geld goed terecht komt.

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    62
    19-06-2019

    BTW moskeeën zitten loaded in het drugsgeld.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    140
    21-05-2019

    Aan hun villas in marokko
    Levensgenieter❤️

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    140
    21-05-2019

    Citaat Geplaatst door Laila_tje Bekijk reactie
    Aan wie moet je dan geld vragen hahaha..

    Sommige moskeeën komen geld te kort bv water en licht of iets dat verbouwd moet worden.
    Aan die islamitische sheiks die live komen en geld vragen
    Levensgenieter❤️

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Huur, verzekering tegen brand e.d. (duurder dan je denkt), onderpand tegen calamiteiten, elektriciteit, water, verbouwingen om het makkelijker en toegankelijker te maken voor de bezoekers etc.

    Als bestuurslid van een moskee kan ik je vertellen dat er één runnen en onderhouden prijziger en ingewikkelder is dan de meeste mensen denken. Het is hard werken en de kleinste bedragen hebben al impact. De oude garde heeft er 20-30 jaar over gedaan om één simpele moskee te bouwen.

    Er zijn natuurlijk incidenten geweest bij bepaalde moskeeën waarin er geld werd verdoezeld, maar die representeren absoluut niet de meerderheid. De meeste doen hun best om een plek te creëren waar moslims samen komen en waaronder ook jongeren zich thuis voelen i.p.v op straat.