nooit geweest

Reacties
    25.086
    22-06-2003

Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Ik vond het ook een hele leuke ervaring maar niet dat ik denk nou elk jaar vond de autoreis wel heel leuk, vooral heen, terug is toch altijd minder haha. Maar ik vond het ook erg druk + erg heet. Kan gewoon niet wennen aan dat ritme, overdag de hele dag niks doen omdat het te heet is en 's avonds laat op pad te gaan met de kids.. Ik ben geen persoon om niks te doen haha. In het dorp (Bouhlou, tussen Taza en Fes) was het zooo heet, daar heb je zo'n warme wind riyaha ofzo pff niet uit te houden gewoon. Schoonzus en kids bleven echt tot 2 uur in de nacht weg ofzo en sliepen dan tot een uur of 12, nou na 11/12u kan je mij opgeven want ik slaap nooit laat en laat staan de kids..en die slapen dus echt niet uit vond Saidia het leukst, gewoon relax zwembad/strand etc. En Chefchouen ook heel erg leuk en Ifrane. Maar dus dorp en Oujda..mwah.. een volgende x inshaAllah buiten de zomer, is voor mij veel beter

Mijn tips nog: neem toiletpapier mee en van die hygiëne doekjes vond de tolbadge ook zeker een aanrader, je kon zo doorrijden. En voor de boot, geen tickets op voorhand halen maar gewoon op 1 van de tankstations op de weg..dat was uiteindelijk goedkoper dna wat wij al hadden, dit was wel via Algericas-Tanger
    Dat precies. Slapen tot middaguur. Ontbijten. Twee ujr later middageten. Dan alweer siësta. Dan tot laat id nacht de hort op. Met kids? No way? En nooit gedaan. Ga je vroeg id avond op pad...nee zo hoort het niet hoor...mensen gaan pas veel later uit.....uuuh boeiuh? Alsof je mee mag. [emoji2960]
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

-- Kahlil Gibran

山羊

Reacties
    11.860
    07-05-2014

Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Nope zijn de locals niet blij mee, maar die houden zich dan ook niet op bij de hippe plekken to be als cappuccino en andere *oer*tent**. En al die lui uit mo. Was aan het wandelen bij playa...twee meiden zo half naast ons....l7ela djelhoem t3tiek gbar...twee jongens achter mij...baraka med 7ammaq rassek...ila ma hdarti blghaliziya ma diwha fiek...lag ter plekke in een deuk.

Agadir heb je idd al een hele andere sfeer. Richting rabat...Asilah vind ik ook fijn. Dus meer naar zuiden...[emoji16]

Ze zouden er gewoon een verbod op moeten gooien met de zomermaanden. Volkomen halal denk ik ook. Moet er niet aan denken met een oma of andere familielid op straat daarmee geconfronteerd te worden.
    3ayko gewoon zwaar. Rabat is sowieso hele andere sfeer, echt klasse daar eerlijk is eerlijk. Asilah lijkt mij ook practig.

‎( رَبِّ ٱجۡعَلۡنِى مُقِيمَ ٱلصَّلَوٰةِ وَمِن* ذُرِّيَّتِى*ۚ رَبَّنَا وَتَقَبَّلۡ دُعَآءِ (٤٠

MVC Lid

Reacties
    1.144
    26-06-2015

Vorige zomer waren wij voor de eerste keer geweest met de auto en ook de eerste keer in de zomer, en ik vond het juist heel leuk die rit.
    Wij stopten wel super veel, was precies een roadtrip. In de heen rit was het op een bepaald moment 36 graden, toen hebben we gewoon ergens in een tankstation onder een boom gerust tot het afgekoeld was, Kids waren aant spelen dan.
    Heen route was via Madrid omdat we heen naar tanger gingen. We hebben ook een avond in Marbella gegeten dan.
    Terug route was via Barcelona. We zijn dan nog 3 dagen in Barcelona gebleven
    Dus met de auto. I love it

Maar nu de zomervakantie... Als 't aan mij lag de eerste en laatste keer. Zo n drukte, zoveel "toeristen", iedereen doe ze3ma chick terwijl ze wss in Europa niets hebben, kan ik echt niet verdragen
    Ook heel warm.. Wij ging buiten rond 16u en kwamen dan 22u ongeveer thuis. Maar ja. Entertain je kleine kids maar eens tot 16u.
    We zijn ervoor 3x buiten het seizoen geweest en was zoveel leuker.
    Je krijgt overal eerlijke prijzen, je ziet het echte Marokko met de echte Marokkanen, je kan veel meer doen omdat 't minder warm is en het is wel nog aangenaam weer zo rond de 25 graden, echt perfect.

Ik wil trouwens niet meer gaan zolang we ons eigen appartement niet hebben daar. Vind het zo lastig om daar te verblijven bij familie en dat je je moet aanpassen aan hun schema (met alle siestas erbij).
    Denk met eigen woonplaats daar dat het nog leuker zal zijn, dan doe je gewoon wat je wilt, kleed je je thuis hoe je wilt, kook je wel of niet who cares haha
    يَا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّت قَلْبِي عَلَى دِينِكَ

MVC Lid

Reacties
    439
    11-10-2018

Mijn reistip (wat ik zelf pas heb gedaan) is om tegen alle snelheid in over de grond te reizen op alle mogelijke manieren.

Te voet, te water met de boot voor de oversteek, daarvoor busjes met de metro/tram vanaf cadiz, de taxi en daarvoor nog ook zoveel mogelijk met de trein.

De trein werkt alleen niet veel mee, want ze geven je geen ticket van startpunt tot gewenste eindpunt. Misschien omdat er teveel geloop bij was door mij.

In ieder geval, mocht je heelhuids aankomen dan ben je zeker zo'n 800 euro aan reiskosten kwijt.

Zet dat bedrag af tegen de spotprijs voor een vliegticket, ewa die heb je soms al voor 50 euro een enkeltje naar Marokko.

Heeft met mensenhandel te maken, dat overgronds lang reizen in jouw voordeel is als vrije mens.

Op de terugweg werd ik begeleid door twee personen en vlogen we business class van Oujda naar Casa en van Casa naar Schiphol.

Iemand wist me te vertellen dat business class gegund wordt uit veiligheidsoverwegingen, ik zou ze3ma iets kunnen doen.

Ik had bonje gehad met de politie in Saidia en werd toen vrijwillig met een bestuurder die ook vrijwillig de ambulance bestuurde en medepatient werd in het befaamde Raazi Psychiatrisch ziekenhuis in Oujda.

Daar heb ik drie afdelingen doorgeworstelt zonder kleerscheuren en leuke contacten.

Nu ben ik uit noodzaak en wederom vrijwillig in het Antes gebied omdat ik weer medicatie neem en moet nemen en omdat ik nergens anders heen kan als dakloze.

Ewa fhem!

MVC Lid

Reacties
    439
    11-10-2018

Hier heb ik een thread geplaatst met twee memo's tijdens mijn verblijf op een berg in (A-)Rif:

https://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5695490

山羊

Reacties
    11.860
    07-05-2014

Je kunt gewoon hulp zoeken voor je issues hoor, ipv snotterend vm's op te nemen op een berg in Arif.
    Mensen zoals jij drijven hun naasten/dierbaren tot wanhoop met je ik heb 3 psychiatrische afdelingen met plezier doorlopen in Marokko, vind je t gek, blijkbaar boeit het je ook niet.

Allah zieb shifaa.

‎( رَبِّ ٱجۡعَلۡنِى مُقِيمَ ٱلصَّلَوٰةِ وَمِن* ذُرِّيَّتِى*ۚ رَبَّنَا وَتَقَبَّلۡ دُعَآءِ (٤٠

MVC Lid

Reacties
    439
    11-10-2018

Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Je kunt gewoon hulp zoeken voor je issues hoor, ipv snotterend vm's op te nemen op een berg in Arif.
    Mensen zoals jij drijven hun naasten/dierbaren tot wanhoop met je ik heb 3 psychiatrische afdelingen met plezier doorlopen in Marokko, vind je t gek, blijkbaar boeit het je ook niet.

Allah zieb shifaa.
    Wat jij zegt, de wanhoop, is gewoon een geldkwestie. Dakloosheid is meer dan een geldkwestie. Ik ben in ieder geval dankbaar voor wat ik geleerd heb via de heenweg en ook de terugweg .

山羊

Reacties
    11.860
    07-05-2014

Citaat Geplaatst door khattabi_bilal Bekijk reactie
    Wat jij zegt, de wanhoop, is gewoon een geldkwestie. Dakloosheid is meer dan een geldkwestie. Ik ben in ieder geval dankbaar voor wat ik geleerd heb via de heenweg en ook de terugweg .
    Ik heb het niet over jouw wanhoop wegens geldgebrek, maar de wanhoop van jouw naasten/omgeving.
    Denk je dat het funny is om als 'Nederlandse staatsburger' door het leven te gaan als een zwerver.

Goed voor je dat je een leerzame ervaring eraan hebt overgehouden.

MVC Lid

Reacties
    439
    11-10-2018

Ik heb het niet over jouw wanhoop wegens geldgebrek, maar de wanhoop van jouw naasten/omgeving.
    Denk je dat het funny is om als 'Nederlandse staatsburger' door het leven te gaan als een zwerver.

Goed voor je dat je een leerzame ervaring eraan hebt overgehouden.
    Dankjewel(?).

MVC Lid

Reacties
    2.837
    11-03-2010

Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Vorige zomer waren wij voor de eerste keer geweest met de auto en ook de eerste keer in de zomer, en ik vond het juist heel leuk die rit.
    Wij stopten wel super veel, was precies een roadtrip. In de heen rit was het op een bepaald moment 36 graden, toen hebben we gewoon ergens in een tankstation onder een boom gerust tot het afgekoeld was, Kids waren aant spelen dan.
    Heen route was via Madrid omdat we heen naar tanger gingen. We hebben ook een avond in Marbella gegeten dan.
    Terug route was via Barcelona. We zijn dan nog 3 dagen in Barcelona gebleven
    Dus met de auto. I love it

Maar nu de zomervakantie... Als 't aan mij lag de eerste en laatste keer. Zo n drukte, zoveel "toeristen", iedereen doe ze3ma chick terwijl ze wss in Europa niets hebben, kan ik echt niet verdragen
    Ook heel warm.. Wij ging buiten rond 16u en kwamen dan 22u ongeveer thuis. Maar ja. Entertain je kleine kids maar eens tot 16u.
    We zijn ervoor 3x buiten het seizoen geweest en was zoveel leuker.
    Je krijgt overal eerlijke prijzen, je ziet het echte Marokko met de echte Marokkanen, je kan veel meer doen omdat 't minder warm is en het is wel nog aangenaam weer zo rond de 25 graden, echt perfect.

Ik wil trouwens niet meer gaan zolang we ons eigen appartement niet hebben daar. Vind het zo lastig om daar te verblijven bij familie en dat je je moet aanpassen aan hun schema (met alle siestas erbij).
    Denk met eigen woonplaats daar dat het nog leuker zal zijn, dan doe je gewoon wat je wilt, kleed je je thuis hoe je wilt, kook je wel of niet who cares haha
    Hahaha hou ook alleen van de rit en hou van hocima maar hocima is niet meer wat het was helaas heb daar een schoonzus. Verblijf hele zomer of vakanties altijd met schoonfamilie afgelopen zomer nou ze deden shwa3 op stah7 en als t iets is waar ik heel mijn zwangerschap niet tegen kon was het echt vlees en ik zag ze hoofden braden. Mijn schoonbroer moet echt lachen om mij hahahaha heb me stuk gegeten aan fruit daar en lekkere smoothies maar offerfeest helaas geen vlees haha.

Maar goed me pa was ook mee met ons met de auto dus ging af en toe naar hem met mijn man, hij zo ja kom bij mij overnachten ik zo gezellig.

Wil Valencia nog wel eens zien

Moest bij het woord chickie doen denken aan salahdine “kom jij ook uit NL” expres nl praten met je H&M rokje ..

MVC Lid

Reacties
    1.144
    26-06-2015

Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Hahaha hou ook alleen van de rit en hou van hocima maar hocima is niet meer wat het was helaas heb daar een schoonzus. Verblijf hele zomer of vakanties altijd met schoonfamilie afgelopen zomer nou ze deden shwa3 op stah7 en als t iets is waar ik heel mijn zwangerschap niet tegen kon was het echt vlees en ik zag ze hoofden braden. Mijn schoonbroer moet echt lachen om mij hahahaha heb me stuk gegeten aan fruit daar en lekkere smoothies maar offerfeest helaas geen vlees haha.

Maar goed me pa was ook mee met ons met de auto dus ging af en toe naar hem met mijn man, hij zo ja kom bij mij overnachten ik zo gezellig.

Wil Valencia nog wel eens zien

Moest bij het woord chickie doen denken aan salahdine “kom jij ook uit NL” expres nl praten met je H&M rokje ..
    Ooh ja die smoothies en verse fruitsap alles qua eten en uiteten is daar top. Niet te vergelijken met hier vind ik.

Hahah die zwangerschapshormonen, kan het me al zo inbeelden

Meeste van mijn schoonfamilie is ook in Marokko, en ze zijn wel lief enzo met uitzondering van 1 persoon. Maar ik vind het echt lastig om niet in mijn eigen huis te slapen.

Hahah ja ik haat het als ze chickie komen doen. Of daar Mercedes huren terwijl je hier met de bus gaat. Tsssssss.

Voor mij liefst Marokko buiten het seizoen.
    يَا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّت قَلْبِي عَلَى دِينِكَ

MVC Lid

Reacties
    2.837
    11-03-2010

Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Ooh ja die smoothies en verse fruitsap alles qua eten en uiteten is daar top. Niet te vergelijken met hier vind ik.

Hahah die zwangerschapshormonen, kan het me al zo inbeelden

Meeste van mijn schoonfamilie is ook in Marokko, en ze zijn wel lief enzo met uitzondering van 1 persoon. Maar ik vind het echt lastig om niet in mijn eigen huis te slapen.

Hahah ja ik haat het als ze chickie komen doen. Of daar Mercedes huren terwijl je hier met de bus gaat. Tsssssss.

Voor mij liefst Marokko buiten het seizoen.
    Ja snap je wel heb soms ook van die momenten dat ik mij even terug trek en denk nu even niet..

Ja je herkent die mgrahba gelijk of ze van hier of daar zijn. :/

MVC Lid

Reacties
    6.532
    27-02-2008

Onze ouders gingen met meerdere personen op vakantie. Reden in de nacht niet door. Was toch anders als nu.

De route van Barcelona willen wij ook uitproberen een keer.

Ik zie niet echt een verschil qua tankstations via de route van Madrid. Alleen dat er tankstations soms buiten de snelweg zijn op de route van Salamanca.
    Mijn 4 lieve prinsjes, mamma houdt zoveel van jullie.

mijn lieve pappa, je blijft voor eeuwig een plaats in mijn hart hebben.... Ik hou zoveel van jou...allah irahmak...

山羊

Reacties
    11.860
    07-05-2014

Citaat Geplaatst door san_rayane Bekijk reactie
    Onze ouders gingen met meerdere personen op vakantie. Reden in de nacht niet door. Was toch anders als nu.

De route van Barcelona willen wij ook uitproberen een keer.

Ik zie niet echt een verschil qua tankstations via de route van Madrid. Alleen dat er tankstations soms buiten de snelweg zijn op de route van Salamanca.

Klopt dat rijden in gezelschap was toen wel meer, wij deden dat zelden omdat mijn vader moeilijk bij te houden was en graag doorreed.

Toen waren er trouwens ook veel minder voorzieningen/services als nu on the road. Tegenwoordig zie je vaker dat er langere stops worden gemaakt in verschillende landen, kan ook heel leuk zijn trouwens.

MVC Lid

Reacties
    2.837
    11-03-2010

Klopt dat rijden in gezelschap was toen wel meer, wij deden dat zelden omdat mijn vader moeilijk bij te houden was en graag doorreed.

Toen waren er trouwens ook veel minder voorzieningen/services als nu on the road. Tegenwoordig zie je vaker dat er langere stops worden gemaakt in verschillende landen, kan ook heel leuk zijn trouwens.
    Heb dat ook nog meegemaakt toen ik jong was 10 ofzo samen met nichten ooms tantes keileuk!