ouwe rot in het vak

Reacties
    12.176
    25-12-2001

Route du soleil<3

Barca is idd mooiste route, nadeel toen ik eenmaal costa brava zag wilde ik niet meer verder.

Ben al 11 jaar niet meer met de auto geweest, dus er zal vast wat veranderd zijn.
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers!

ouwe rot in het vak

Reacties
    12.176
    25-12-2001

Onze ouders gingen idd zonder tom tom of wat dan ook, maar oh oh wat konden we ook verdwalen vooral als we van snelweg af moesten om ergens in een dorpje tussenstop te doen. Je moest t dan niet wagen om tegen mn vader te praten pffff (trauma boerenwegen spanje)

nooit geweest

Reacties
    25.086
    22-06-2003

Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Wel grappig dat deze generatie om info vraagt terwijl hun ouders jarenlang naar marokko heen en terug zijn gereden, zonder navigatie niks.

Maar ik bemoei niet.

Criminelen zijn er altijd al geweest. Hebben wij vaak genoeg mee te dealen gehad toen we met onze ouders gingen.
    Oudjes zeggen toch ook bnedem djel debba djel blastic.[emoji2960][emoji4]

Wij gingen niet met de auto. Ken die nostalgie dan ook niet. Ben later paar keer geweest en haat het. Laat staan met gezin.
    Weet nog steeds niet of ik naar Marokko ga, want ook Marokko is Marokko niet meer.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

-- Kahlil Gibran

ouwe rot in het vak

Reacties
    12.176
    25-12-2001

Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie

Wij gingen niet met de auto. Ken die nostalgie dan ook niet. Ben later paar keer geweest en haat het. Laat staan met gezin.
    Weet nog steeds niet of ik naar Marokko ga, want ook Marokko is Marokko niet meer.
    Mijn vader heeft ooit tom tom uit raam gegooid! Haha tt was hele tijd aan t veranderen en gps verbinding bla bla. Hij zei hier is mn tt en wees naar zn hoofd. Eerlijk ik kan ook liever zoeken dan zo’n stom ding volgen en dan klopt t weer niet. Ik kijk thuis wel altijd hoe de route is en zet m altijd voor de laatste stukje aan op tel.

Vond t altijd geweldig, vooral t stukje peseta’s uitgeven en al die munten weer verzamelen voor jaar erop. Je betaalde met briefje en kreeg handvol munten pfff

ouwe rot in het vak

Reacties
    12.176
    25-12-2001

Triq salama voor iedereen die gaat, er staan heel veel goede tips.
    Mocht je willen overnachten in hotel, F1 hotels zijn wel goed maar snel vol dus bepaal van te voren waar je overnacht en boeken.

Mijn vader plande altijd zo met Fadjr vertrekken en overnachten vlak voor of na de grens Spanje.

MVC Lid

Reacties
    4.530
    06-10-2017

Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Mooiste route blijft barca hoe je het ook wend of keert maar ja kost wel een vermogen wel mooi dat uitzicht vorig jaar 2 keer met auto gegaan dit jaar twijfelen we nog.. haha het is al juni
    Maar is dat ook handig als je op tanger vaart of alleen richting nador/lhoceima?
    Don't wish for it, work for it

MVC Lid

Reacties
    4.530
    06-10-2017

Heen sliepen we in Frankrijk in een f1 hotel in Frankrijk, was niks anders meer, was verschrikkelijk echt zo'n truckersmotel idee. Maar hamdolilah hadden we een bed. Douches waren op de gang, zo'n man liep in zn strakke onderbroekje met dikke buik door de gang naar de douche terwijl mn schoonmoeder daar liep hahaha ga nog steeds stuk. Spanje heeft top hotels, lekker ontbijt en goedkoop. We hadden in Spanje echt een leuk hotel in Merida, grote familiekamer met 2 aparte slaapkamers en zo aan de tuin (begane grond)

MVC Lid

Reacties
    2.837
    11-03-2010

Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Maar is dat ook handig als je op tanger vaart of alleen richting nador/lhoceima?
    Ik ga nooit via tanger 1 x met mijn pa toen was het drie dagen wachten op een boottochten. Vorig jaar zijn wij via Madrid (gelijk langs real Madrid stadion haha) en via Almería naar Nador in de zomer zijn we via motril naar hocima gegaan Almería was niet normaal. Allemaal mensen op de grond aan t wachten slapen en ik kon niet wachten was ook 5 maanden zwanger haha.

Volgens mij kan t wel via Almería naar tanger maar dan ben je langer met de boot onderweg.

MVC Lid

Reacties
    2.837
    11-03-2010

Wil dit haar gaan wij twijfelen zomer of oktober, kunnen wij onze zoontj daar laten besnijden. Schoonfamilie heb ik ook grotendeels daar heb hier 1 schoonzus en schoonzus in België en schoonbroer

山羊

Reacties
    11.860
    07-05-2014

Die oudjes, smehli niemand kan tegen ze op vind ik, ik behda hoe ouder ik word des te meer respect ik voor ze krijg.
    Ze deden het maar allemaal he. Ah jammer dat je die ervaring niet hebt, ik zou graag eens zelf met de kids willen gaan met de auto. Om hun dat ook te laten ervaren.

Why not, Marokko blijft Marokko, je gaat meer voor je cultuur en roots eigenlijk.

‎( رَبِّ ٱجۡعَلۡنِى مُقِيمَ ٱلصَّلَوٰةِ وَمِن* ذُرِّيَّتِى*ۚ رَبَّنَا وَتَقَبَّلۡ دُعَآءِ (٤٠

山羊

Reacties
    11.860
    07-05-2014

Citaat Geplaatst door roumaisa Bekijk reactie
    Mijn vader heeft ooit tom tom uit raam gegooid! Haha tt was hele tijd aan t veranderen en gps verbinding bla bla. Hij zei hier is mn tt en wees naar zn hoofd. Eerlijk ik kan ook liever zoeken dan zo’n stom ding volgen en dan klopt t weer niet. Ik kijk thuis wel altijd hoe de route is en zet m altijd voor de laatste stukje aan op tel.

Vond t altijd geweldig, vooral t stukje peseta’s uitgeven en al die munten weer verzamelen voor jaar erop. Je betaalde met briefje en kreeg handvol munten pfff
    Haha meskine, mijn vader was rijdende tomtom, nooit verdwaald en altijd binnen 48 uur in marokko. Weet nog dat we-ik en broer,zus- eens eerder terugreden naar Nl. In Parijs was het raak, discussie ruzie, want verdwaald.
    Ik zei wel drie keer bel mn vader dan, nee wilden ze niet, zehma we kunnen het zelf wel. Na dik twee uur ronddolen toch maar gebeld en we zaten gelijk weer op de goede weg.

Ik ben al zeker 15 jaar niet meer geweest met de auto.

‎( رَبِّ ٱجۡعَلۡنِى مُقِيمَ ٱلصَّلَوٰةِ وَمِن* ذُرِّيَّتِى*ۚ رَبَّنَا وَتَقَبَّلۡ دُعَآءِ (٤٠

nooit geweest

Reacties
    25.086
    22-06-2003

Die oudjes, smehli niemand kan tegen ze op vind ik, ik behda hoe ouder ik word des te meer respect ik voor ze krijg.
    Ze deden het maar allemaal he. Ah jammer dat je die ervaring niet hebt, ik zou graag eens zelf met de kids willen gaan met de auto. Om hun dat ook te laten ervaren.

Why not, Marokko blijft Marokko, je gaat meer voor je cultuur en roots eigenlijk.
    Echt he....als ik die vrouwen ook zie uit groeten uit holland, dan is wat er nu aankomt toch zero vergeleken. [emoji2960][emoji4]

Cultuur en roots en grote streep door familie. Geen oma meer, Allahr7amha, ik vind het niks meer. Voel geen kriebels geen niks. Misschien naar een gedeelte wat we nog niet kennen. Maar tanger in de zomer is veel en veel te druk. En rif/rkempoe vind ik horror, al helemaal met kinderen.

Even na deze week eens beslissen wat jet deze zomer gaat worden.
    Maar definitely not met de auto.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

-- Kahlil Gibran

MVC Lid

Reacties
    4.530
    06-10-2017

Ik vond het ook een hele leuke ervaring maar niet dat ik denk nou elk jaar vond de autoreis wel heel leuk, vooral heen, terug is toch altijd minder haha. Maar ik vond het ook erg druk + erg heet. Kan gewoon niet wennen aan dat ritme, overdag de hele dag niks doen omdat het te heet is en 's avonds laat op pad te gaan met de kids.. Ik ben geen persoon om niks te doen haha. In het dorp (Bouhlou, tussen Taza en Fes) was het zooo heet, daar heb je zo'n warme wind riyaha ofzo pff niet uit te houden gewoon. Schoonzus en kids bleven echt tot 2 uur in de nacht weg ofzo en sliepen dan tot een uur of 12, nou na 11/12u kan je mij opgeven want ik slaap nooit laat en laat staan de kids..en die slapen dus echt niet uit vond Saidia het leukst, gewoon relax zwembad/strand etc. En Chefchouen ook heel erg leuk en Ifrane. Maar dus dorp en Oujda..mwah.. een volgende x inshaAllah buiten de zomer, is voor mij veel beter

Mijn tips nog: neem toiletpapier mee en van die hygiëne doekjes vond de tolbadge ook zeker een aanrader, je kon zo doorrijden. En voor de boot, geen tickets op voorhand halen maar gewoon op 1 van de tankstations op de weg..dat was uiteindelijk goedkoper dna wat wij al hadden, dit was wel via Algericas-Tanger

山羊

Reacties
    11.860
    07-05-2014

Echt he....als ik die vrouwen ook zie uit groeten uit holland, dan is wat er nu aankomt toch zero vergeleken. [emoji2960][emoji4]

Cultuur en roots en grote streep door familie. Geen oma meer, Allahr7amha, ik vind het niks meer. Voel geen kriebels geen niks. Misschien naar een gedeelte wat we nog niet kennen. Maar tanger in de zomer is veel en veel te druk. En rif/rkempoe vind ik horror, al helemaal met kinderen.

Even na deze week eens beslissen wat jet deze zomer gaat worden.
    Maar definitely not met de auto.
    Zero fi zero, totaal andere generatie gewoon.
    Allah r7amha, wollah vind het oprecht erg voor je dat je er niet zo van kunt genieten. Marokko is voor mij echt tot rust komen, juist even hoofd leeg van alles.
    Heb je weleens nagedacht over huisje ergens in een andere stad/gebied, dus wat verder af van de plekken waar je zo'n vibe bij hebt?
    Tanger, van wat ik hoor is gewoon 1 grote trekpleister voor bepaalde lui, durf te wedden dat de locals daar ook niet happy mee zijn.

Ben benieuwd, InshaAllah.

nooit geweest

Reacties
    25.086
    22-06-2003

Zero fi zero, totaal andere generatie gewoon.
    Allah r7amha, wollah vind het oprecht erg voor je dat je er niet zo van kunt genieten. Marokko is voor mij echt tot rust komen, juist even hoofd leeg van alles.
    Heb je weleens nagedacht over huisje ergens in een andere stad/gebied, dus wat verder af van de plekken waar je zo'n vibe bij hebt?
    Tanger, van wat ik hoor is gewoon 1 grote trekpleister voor bepaalde lui, durf te wedden dat de locals daar ook niet happy mee zijn.

Ben benieuwd, InshaAllah.
    Nope zijn de locals niet blij mee, maar die houden zich dan ook niet op bij de hippe plekken to be als cappuccino en andere *oer*tent**. En al die lui uit mo. Was aan het wandelen bij playa...twee meiden zo half naast ons....l7ela djelhoem t3tiek gbar...twee jongens achter mij...baraka med 7ammaq rassek...ila ma hdarti blghaliziya ma diwha fiek...lag ter plekke in een deuk.

Agadir heb je idd al een hele andere sfeer. Richting rabat...Asilah vind ik ook fijn. Dus meer naar zuiden...[emoji16]

-- Kahlil Gibran