1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    97
    11-09-2018

    Shab casa grootste uitschot van marokko

  2. #17
    Hai

    Reacties
    265
    09-11-2018

    Ik stond keertje in de Mcdonalds van de Nador achter een Franssprekend meisje. Ze ging in het Frans bestellen (wat de medewerker btw niet verstond, hij sprak alleen darija), deed daarna een stapje achteruit en ging in darija verder praten met haar vriendinnetje.

  3. #18
    IRT

    Reacties
    5.463
    12-12-2017

    Citaat Geplaatst door FransSprekende Bekijk reactie
    Hahah pas de problem tanjawi.
    Hahaha, je dacht wss, wat gaat deze mongool roddelen?
    Citaat Geplaatst door easyK Bekijk reactie
    il faut pas 3ajaak!
    Skout svp.
    Citaat Geplaatst door Sterrenkunde. Bekijk reactie
    Soms.
    Hahahah ik wist het, maar alleen liefde, moet ik ermee stoppen?
    Citaat Geplaatst door Blossom. Bekijk reactie
    Vreselijk taal. Haat het met heel mijn hart.
    Daarom spreken wij in Chamal Spaans.
    Citaat Geplaatst door Hershel Bekijk reactie
    Bij jullie in Chamal maar ook in de Rif, Souss en Atlas zijn de mensen normaal wat dat betreft. Ze praten gewoon Darija of een Berberse taal. Maar in het Arabisch gedeelte van Marokko doen ze regelmatig high class.

    Check deze Chinees die Darija spreekt:

    Ja, klopt, maar wij spreken wel veel meer Spaans. Als ze dat doen om ze3ma HC te zijn maakt het nog erger.
    Geweldig, soort van mix tussen fos7a en Darija beetje.

    Tanjawi W Rassi 3ali
    Tanjawa Alkhawa


  4. #19
    IRT

    Reacties
    5.463
    12-12-2017

    Citaat Geplaatst door 3aash-arif Bekijk reactie
    Shab casa grootste uitschot van marokko
    Er zijn wel goeie, maar ik snap je.
    Citaat Geplaatst door Reinaa. Bekijk reactie
    Ik stond keertje in de Mcdonalds van de Nador achter een Franssprekend meisje. Ze ging in het Frans bestellen (wat de medewerker btw niet verstond, hij sprak alleen darija), deed daarna een stapje achteruit en ging in darija verder praten met haar vriendinnetje.
    Wtf, heeft ze uiteindelijk niks besteld? Dit is dus wat ik haat, alleen maar om HC te doen. Het land uitzetten!

    Tanjawi W Rassi 3ali
    Tanjawa Alkhawa


  5. #20
    Exit

    Reacties
    5.326
    11-11-2018

    Nee over casa raak je niet uitgepraat

    Ik betwijfel of de meeste überhaupt in Casa/Rabat zijn geweest. Maar toch uitspraken doen.

  6. #21
    IRT

    Reacties
    5.463
    12-12-2017

    Citaat Geplaatst door Sterrenkunde. Bekijk reactie
    Nee over casa raak je niet uitgepraat

    Ik betwijfel of de meeste überhaupt in Casa/Rabat zijn geweest. Maar toch uitspraken doen.
    Dus ik mag jou half blijven haten? Oké, tegen jou doe ik trouwens mild, je moet sporthoek checken.
    Ik ben nog niet in Casa geweest, Rabat wel. Als ik wat ouder was, ging ik deze paasvakantie naar Casa om m’n club te supporten.

    Tanjawi W Rassi 3ali
    Tanjawa Alkhawa


  7. #22
    IRT

    Reacties
    5.463
    12-12-2017

    Waarom zeggen Hollanders Morokko i.p.v. Marokko?

    Tanjawi W Rassi 3ali
    Tanjawa Alkhawa


  8. #23
    Exit

    Reacties
    5.326
    11-11-2018

    Citaat Geplaatst door Tanjawi_UH07 Bekijk reactie
    Waarom zeggen Hollanders Morokko i.p.v. Marokko?
    Weet niet.

  9. #24
    Exit

    Reacties
    5.326
    11-11-2018

    Citaat Geplaatst door Tanjawi_UH07 Bekijk reactie
    Dus ik mag jou half blijven haten? Oké, tegen jou doe ik trouwens mild, je moet sporthoek checken.
    Ik ben nog niet in Casa geweest, Rabat wel. Als ik wat ouder was, ging ik deze paasvakantie naar Casa om m’n club te supporten.
    Ze sturen honden op je af

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    818
    14-01-2017

    Citaat Geplaatst door Tanjawi_UH07 Bekijk reactie
    Dus ik mag jou half blijven haten? Oké, tegen jou doe ik trouwens mild, je moet sporthoek checken.
    Ik ben nog niet in Casa geweest, Rabat wel. Als ik wat ouder was, ging ik deze paasvakantie naar Casa om m’n club te supporten.


    Jullie zijn mietjes vergeleken met Casawa. Zet een stap in Sidi Moumen, derb sultan of hay moulay Rachid als je Shi ballen hebt. Ze onthoofden jou daar gappie. Denk maar niet dat ze in het Frans met jou zullen praten. je bent nooit in casa geweest dus gewoon bek dicht a juanito.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    818
    14-01-2017

    Citaat Geplaatst door 3aash-arif Bekijk reactie
    Shab casa grootste uitschot van marokko


    Zefzafi word elke dag in elkaar geslagen in de bajes in casa a zwimpie. Ga maar lekker kapot.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    84
    30-01-2019

    Citaat Geplaatst door 3aash-arif Bekijk reactie
    Shab casa grootste uitschot van marokko
    Heeft vnl te maken met de grootte van de stad. Hoe groter de stad hoe meer uitschot. In Amsterdam heb je ook het meeste uitschot qua Marokkanen en de meeste komen uit de Rif/Chamal. Is een statistiekenkwestie, geen afkomstkwestie.

  13. #28
    Hai

    Reacties
    265
    09-11-2018

    Citaat Geplaatst door Hershel Bekijk reactie
    Heeft vnl te maken met de grootte van de stad. Hoe groter de stad hoe meer uitschot. In Amsterdam heb je ook het meeste uitschot qua Marokkanen en de meeste komen uit de Rif/Chamal. Is een statistiekenkwestie, geen afkomstkwestie.
    Excuse me.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    84
    30-01-2019

    Citaat Geplaatst door Tanjawi_UH07 Bekijk reactie
    Ja, klopt, maar wij spreken wel veel meer Spaans. Als ze dat doen om ze3ma HC te zijn maakt het nog erger.
    Klopt. Ik vind zowel Frans en Spaans dom. Het zijn de talen van de vroegere onderdrukker/verkrachter/moordenaar.

    Als het aan mij lag zou ik beide talen verbannen bij de overheid, in het dagelijks leven, in documenten, in het bedrijfsleven en op scholen en dan van Darija de hoofdtaal maken. Als er al een universele westerse taal in Marokko zou moeten komen dan is dat het Engels.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    84
    30-01-2019

    Citaat Geplaatst door Sterrenkunde. Bekijk reactie
    Nee over casa raak je niet uitgepraat

    Ik betwijfel of de meeste überhaupt in Casa/Rabat zijn geweest. Maar toch uitspraken doen.
    Ik ben daar regelmatig geweest. Heb daar familie en vrienden wonen. Casa is echt gaar. Rabat valt nog enigszins mee.