1. #1
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Turken zijn pro-Erdogan media beu

    Turkije heeft eigenlijk nog maar twee grote nieuwszenders die sympathie hebben voor de oppositie: FOX en HalkTV. De rest is op de hand van de AK-partij van president Erdogan. Zowel de particuliere kanalen als de staatszender TRT zijn geneigd om ieder woord van Erdogans toespraken uit te zenden, inclusief de begroeting en het afscheid, terwijl toespraken van de oppositie worden genegeerd of bruut worden onderbroken om naar de reclame te gaan.

    Het gebrek aan onafhankelijke berichtgeving jaagt kijkers weg. Uit cijfers blijkt dat regeringsgezinde nieuwszenders slecht bekeken worden. De best bekeken programma’s in maart waren bijna allemaal nieuwsshows van FOX.

    Daarnaast wijkt een groeiend aantal kijkers uit naar buitenlandse media met berichtgeving in het Turks. Tot ongenoegen van de Turkse overheid, vergroten buitenlandse media hun bereik onder Turkse kijkers en lezers.

    Önderoglu ziet een „grote geloofwaardigheidscrisis” in de Turkse media. „Onze patriottische media hebben niets met echte journalistiek te maken. Kritische onderzoeksverhalen, politieke analyses en columns worden al snel gezien als het werk van buitenlandse spionnen, die Turkije in diskrediet willen brengen.”

    Önderoglu put hoop uit de recente buitenlandse initiatieven. „Het is belangrijk om te laten zien: dit is echte journalistiek. Dit hadden Turken nog nooit nodig. Maar tijdens de laatste drie verkiezingen zag je dat grote media veel problemen waar burgers mee kampen volledig negeerden, zoals de financiële crisis. Er zijn zoveel taboes voor de Turkse media. Internationale media hebben daar minder last van. Ze kunnen burgers helpen om de problemen van Turkije te begrijpen.”

    Wel vreest Önderoglu dat de regering zal proberen om de nieuwe initiatieven aan banden te leggen. Hij wijst op een vorig jaar ingevoerde wet die de Opperste Raad voor Radio en Televisie (RTÜK) de bevoegdheid geeft om een breed scala aan nieuws- en entertainmentsites te reguleren. „Dit geeft RTÜK nieuwe mogelijkheden om de toegang tot content te verbieden of hele websites te blokkeren”, zegt Önderoglu. „Ik zie de wet als een voorbereiding om de vele nieuwe online media-initiatieven te beknotten.”

    https://www.nrc.nl/nieuws/2019/05/20...a-beu-a3960859

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    1.505
    30-12-2018

    Ik snap de Turken niet.. ze claimen dat het “ goed “ gaat maar zijn bang voor de woorden van de oppositie. Wat heb je te vrezen?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door -VENOM- Bekijk reactie
    Ik snap de Turken niet.. ze claimen dat het “ goed “ gaat maar zijn bang voor de woorden van de oppositie. Wat heb je te vrezen?
    De waarheid?
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    3.427
    27-04-2015

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    De waarheid?

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    384
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door -VENOM- Bekijk reactie
    Ik snap de Turken niet.. ze claimen dat het “ goed “ gaat maar zijn bang voor de woorden van de oppositie. Wat heb je te vrezen?
    Mis!

    Erdodator claimt dat het goed gaat. Ben je het daar niet mee eens draai je de bak in!

  6. #6
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    De waarheid?
    DE waarheid bestaat niet.
    Je kunt alleen door het lezen van nieuwsbronnen,
    met een verschillende invalshoek,
    in de buurt proberen te komen ...

  7. #7
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door KubilayHan Bekijk reactie
    hansje brengt live verslag uit rechtstreeks vanuit Ankara

    hoe bevalt je nieuwe baan tok..?

    Ach, de joods-blanke lobby betaalt goed …


  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    1.505
    30-12-2018

    Citaat Geplaatst door KubilayHan Bekijk reactie
    ongetwijfeld tok ongetwijfeld..

    kijk je hebt 2 gillende meisjes als fans venom en isgs.. geef ze een mooie sticker met je handtekening eronder
    Tijd om je maagtabletje in te nemen tijdens de ramadan

  9. #9
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door KubilayHan Bekijk reactie
    ongetwijfeld tok ongetwijfeld..

    kijk je hebt 2 gillende meisjes als fans venom en isgs.. geef ze een mooie sticker met je handtekening eronder


    Alleen als jij er een lelijke foto van Erdogan met kunstgebit bij doet ...

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.427
    27-04-2015

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    Alleen als jij er een lelijke foto van Erdogan met kunstgebit bij doet ...


  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Toenemende en ernstige instabiliteit van een groot land als Turkije!
    Ik blijf hopen dat het Turkse volk de juiste beslissingen neemt!
    Ik persoonlijk moet helemaal niks van Erdogan hebben omdat het een potentaat is die steelt van het volk waarover hij de verantwoording heeft.
    Hij mag van mij een schop onder zijn kont krijgen en verdwijnen uit Turkije.
    Alhoewel ik ook respect wil hebben voor de wens van de Turken en ik hoop dat ze inzien dat Erdogan terug wil naar de middeleeuwen.

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    166
    03-02-2019

    Citaat Geplaatst door Paskwil Bekijk reactie
    Toenemende en ernstige instabiliteit van een groot land als Turkije!
    Ik blijf hopen dat het Turkse volk de juiste beslissingen neemt!
    Ik persoonlijk moet helemaal niks van Erdogan hebben omdat het een potentaat is die steelt van het volk waarover hij de verantwoording heeft.
    Hij mag van mij een schop onder zijn kont krijgen en verdwijnen uit Turkije.
    Alhoewel ik ook respect wil hebben voor de wens van de Turken en ik hoop dat ze inzien dat Erdogan terug wil naar de middeleeuwen.
    Jij bent een erg domme potentaat en mag van mij zeker een schop onder je kont krijgen.

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    166
    03-02-2019

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    Alleen als jij er een lelijke foto van Erdogan met kunstgebit bij doet ...
    Jij bent een erg lelijke hondje van geert wilders met een kunstgebit.

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    166
    03-02-2019

    Citaat Geplaatst door R.Artois Bekijk reactie
    Mis!

    Erdodator claimt dat het goed gaat. Ben je het daar niet mee eens draai je de bak in!
    Het gaat ook goed slaafje van dictator geert wilders en nu de bak in.

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    338
    02-11-2018

    Citaat Geplaatst door ISGS Bekijk reactie
    Verrader Turkije mag van mij kapot gaan zoals Syrië en Oost-Turkmenistan.
    Het boontje komt om zijn loontje.
    Jij mag van mij kapot gaan landverrader.