1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    8
    19-05-2019

    The beauty of Islam

    Assalaam Aleikom

    Helaas kan ik nog niet slapen en word mijn nieuwsgierigheid wakker.

    Wat ik van jullie vraag is om te beschrijven wat je het mooiste vindt aan de Islam.

    Dit kan kort zijn of uitgebreid beide maakt niet uit.
    Truth lifts the heart like water refreshes the thirst

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    44
    25-05-2018

    Het zorgt ervoor dat men met existentiële problemen kan omgaan en hierdoor beter in zijn vel zit. Die existentiële angsten worden weggenomen. Het probleem met de islam is wel dat het nogal wat vereist van een persoon. Als je bijvoorbeeld geboren bent in een islamitisch gezin dan begint het al van jonge leeftijd: besnijdenis, naar de moskee gaan om de koran te leren reciteren, later komt er nog de salaat bij en het vasten met de ramadan en nog meer eisen.

    En ik ben bang dat het simpelweg niet kan voldoen aan haar beloften van een eeuwige hiernamaals (deze bestaat waarschijnlijk niet).

  3. #3
    Mommy of N.

    Reacties
    2.047
    16-12-2009

    Islam is voor iedereen en dat vind ik juist zo mooi. Het maakt niet uit waar je vandaan komt of wie je bent, Islam staat open voor iedereen. Moge Allah ons allen leiden.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    8
    19-05-2019

    Citaat Geplaatst door FransSprekende Bekijk reactie
    Islam is voor iedereen en dat vind ik juist zo mooi. Het maakt niet uit waar je vandaan komt of wie je bent, Islam staat open voor iedereen. Moge Allah ons allen leiden.
    Dat is een sterke punt. Islam zal nooit iemand buitensluiten.
    Truth lifts the heart like water refreshes the thirst

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    8
    19-05-2019

    Citaat Geplaatst door Theramintrees Bekijk reactie
    Het zorgt ervoor dat men met existentiële problemen kan omgaan en hierdoor beter in zijn vel zit. Die existentiële angsten worden weggenomen. Het probleem met de islam is wel dat het nogal wat vereist van een persoon. Als je bijvoorbeeld geboren bent in een islamitisch gezin dan begint het al van jonge leeftijd: besnijdenis, naar de moskee gaan om de koran te leren reciteren, later komt er nog de salaat bij en het vasten met de ramadan en nog meer eisen.

    En ik ben bang dat het simpelweg niet kan voldoen aan haar beloften van een eeuwige hiernamaals (deze bestaat waarschijnlijk niet).

    Ik ben het met je eens met de eerste deel van je tekst. Maar de manier waarop jij je woorden overbrengt klinkt net alsof het een last is voor Moslims dat er zoveel van ons word vereist.
    Bijvoorbeeld het vasten van de Ramadan zien wij als een gezegende maand en niet als iets dat wordt verplicht aangezien wij dankbaar zijn dat we eens kans krijgen om vergeven te worden van onze zondes en al het mooie dat zich plaatsvind tijdens deze gezegende maand...
    Ik begrijp dat je dit van een andere perspectief bekijkt maar velen zullen alles wat je opgenoemd hebt nooit als last zien, klein of oud.

    Mag ik vragen waar je in gelooft?
    Truth lifts the heart like water refreshes the thirst

Tags voor deze discussie