1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    815
    21-04-2009

    Ruzie om niks?

    Salaam Ladies,

    wat vinden jullie?

    Is het onbeschoft als je met je man aan het eten bent thuis, hij klaar is, hij opstaat en jou laat zitten aan tafel.

    Meneer gaat vervolgens op de bank youtube/facebook kijken.

    Ik heb aangegeven dat ik dit een beetje respectloos vind, en hij best kan wachten tot ik ook klaar ben met eten.
    hij zegt dat dat wat ik vind niet altijd juist is en hij geen klein kind meer is en hij zijn tijd beter kan benutten dan op mij zitten wachten met eten.
    (idd, facebook en youtube zijn belangrijker dan dat ik ben?)

    Overdrijf ik?
    Broblem?

  2. #2
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Ik weet niet meestal zitten we toch samen en ben ik de eerste die opstaat. Ik zou t niet erg vinden hoor. Wel als hij niet mee zou helpen met opruimen, dat wel.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    815
    21-04-2009

    Citaat Geplaatst door _Hidaya Bekijk reactie
    Ik weet niet meestal zitten we toch samen en ben ik de eerste die opstaat. Ik zou t niet erg vinden hoor. Wel als hij niet mee zou helpen met opruimen, dat wel.
    Hmm nee doet hij ook niet, als ik het eten klaar heb komt hij, als hij het op heeft gaat hij op de bank zitten.

    Dat hij niet mee helpt vind minder erg dan dat hij liever op de bank op zijn tel zit dan met mij aan tafel...
    Broblem?

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    278
    20-07-2011

    Man hoort mee te helpen met afruimen.
    En als het kan meehelpen met afdrogen indien er geen vaatwasser is.

    Maar je kan geen ruzie daarom maken. Gewoon praten en uitleggen.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    815
    21-04-2009

    Citaat Geplaatst door -xixi- Bekijk reactie
    Ik vind dat je gelijk hebt maar vind ook dat dit geen ruzie waard is. Wel een gesprek. Je hoort aan tafel te blijven tot je samen klaar bent. Hij hoort je ook te helpen met afruimen etc. Daarna zet je samen thee/koffie op en kan je tv kijken, lezen of op internet.
    Ja vind ik ook...

    En ik vind het ook helemaal geen ruzie waard, zeker niet tijdens de ramadan.
    Maar ik ben gewoon wel diep gewetst dat hij zegt/vindt dat zijn tijd kostbaar is en die liever op FB YT doorbrengt dan bij mij aan tafel

    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Draai het om ga jij vanavond een keer eerder van tafel laat je hem alleen eten hahaha
    Ik ben zo ie so een trage eter hahaha mijn man heeft bijna bij wijze van kip op ben ik nog met soep bezig maar goed s geen ruzie waard. Als jullie daarna gezellig samen koffie leuten of thee.
    we hebben sinds gisteren niet meer gepraat...
    Broblem?

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    815
    21-04-2009

    Citaat Geplaatst door goldstone Bekijk reactie
    Man hoort mee te helpen met afruimen.
    En als het kan meehelpen met afdrogen indien er geen vaatwasser is.

    Maar je kan geen ruzie daarom maken. Gewoon praten en uitleggen.
    We gingen praten, maar toen hij aangaf dat zijn tijd kostbaar is en dat hij die liever op de bank spendeerd op YT en FB dan bij mij aan tafel was ik uitgepraat..
    I mean, dan is het duidelijk toch. het was zeker niet de eerste keer.
    Broblem?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Ik vind dit een ruzie om niks..
    Wat wil je dan dat hij doet, dat hij blijft zitten en kijkt hoe jij eet?

    Wij eten in de salon dus zou niet weten hoe het is, maar denk niet dat ik het erg zou vinden hoor.
    Wel vind ik het dat het een rotte opmerking is dat zijn tijd kostbaar is. Dat had niet gehoeven.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    5.700
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door goldstone Bekijk reactie
    Dat was erg fout van hem om dat te zeggen en daarvoor hoort hij ook excuses aan te bieden.

    Maar voor jullie is het nu beter om toch tegen elkaar te praten voordat Maghreb aangebroken is. Bel hem en vraag hem of hij trek heeft in iets speciaals/lekkers vanavond met iftar.
    .

    Moet ze hem nog gaan pleasen door zijn favo maaltijd te maken. Ze kan hem ook bellen en vragen of hij even wil praten echt werkelijk waar

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Citaat Geplaatst door sefriwia Bekijk reactie
    Salaam Ladies,

    wat vinden jullie?

    Is het onbeschoft als je met je man aan het eten bent thuis, hij klaar is, hij opstaat en jou laat zitten aan tafel.

    Meneer gaat vervolgens op de bank youtube/facebook kijken.

    Ik heb aangegeven dat ik dit een beetje respectloos vind, en hij best kan wachten tot ik ook klaar ben met eten.
    hij zegt dat dat wat ik vind niet altijd juist is en hij geen klein kind meer is en hij zijn tijd beter kan benutten dan op mij zitten wachten met eten.
    (idd, facebook en youtube zijn belangrijker dan dat ik ben?)

    Overdrijf ik?
    Een getrouwde man met facebook hahahahaha
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    815
    21-04-2009

    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    .

    Moet ze hem nog gaan pleasen door zijn favo maaltijd te maken. Ze kan hem ook bellen en vragen of hij even wil praten echt werkelijk waar
    Thank you,

    Ik was idd niet van plan om nog uitegbreid voor hem te gaan staan koken.

    Ik zie hem inshaallah straks thuis wel...
    Broblem?

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    5.700
    11-03-2010

    Uuh mijn man heeft ook Facebook. Ik vertrouw hem zoek er ook niks achter dat jij wellicht andere dingen in je hoofd haalt is jouw probleem.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Uuh mijn man heeft ook Facebook. Ik vertrouw hem zoek er ook niks achter dat jij wellicht andere dingen in je hoofd haalt is jouw probleem.
    Ik haal niks in mijn hoofd.....facebook hahaha

    Domste wat ze ooit hebben bedacht, vooral als je getrouwd bent !
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    815
    21-04-2009

    Citaat Geplaatst door -xixi- Bekijk reactie
    Het is fout om niet voor je man te koken om dir soort dingen. Maak dingen niet erger dan het is en bewaar rust en vrede.
    Tijdens de ramadan kook ik voor 2 dagen, ik hoef het alleen maar op te warmen...

    wat ik bedoelde met uitgebreid voor hem gaan koken is dat ik niet hem ga vragen "lieverd waar heb je zin in" in de keuken te gaan staan terwijl hij toch liever op zijn tel zit.

    Ik moet zelf ook eten..
    Broblem?

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    5.700
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door -xixi- Bekijk reactie
    Het is fout om niet voor je man te koken om dir soort dingen. Maak dingen niet erger dan het is en bewaar rust en vrede.
    Waar staat niet koken? Het ging om hem bellen en zijn favo gerecht maken of waar hij zin in had, terwijl hij een rotopmerking naar haar maakt internet gaat voor haar. Dat is fout. kan op een volwassen manier worden uitgepraat

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    815
    21-04-2009

    Citaat Geplaatst door -xixi- Bekijk reactie
    Hahaha, goedzo. Wees de betere en maak het gewoon goed door een gesprek aan te gaan. Het is kinderachtig om elkaar te negeren. Misschien heeft hij niet door hoe erg je gekwetst bent?
    Ik hoop voor hem dat hij wel door heeft dat hij mij met zijn woorden heef gekwetst...
    Als hij het normaal vindt wat hij heeft gezegd dan is het weer een ander verhaal ben ik bang
    Broblem?