1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    het wordt tijd dat hij volwassen wordt en gedraagt als een echte man.....!
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    418
    18-09-2004

    Ik reageer niet zo vaak maar mss is deze tip wel de moeite waard. Wij eten altijd aan tafel, maar in de ramadan slapen kids en ga ik de tafel in de woonkamer dekken waar de tv staat. Dan verbreken we samen vasten, bidden we en daarna eten we. Als we praten dan praten we zo niet, gaat hij soms op zijn telefoon maar dan ga ik zappen tv kijken..saudia aan,of 2m, of anders op mijn tel wanneer ik uitgegeten ben. Mannen eten snel mijn man is al bijna klaar terwijl ik net begin..ik zou aanpak veranderen en mss helpt dat. Maar hem verplichten te zitten tot wanneer jij klaar bent( had ik namelijk ook last van) krijg je zo gedwongen man die naar je kijkt totdat je eens eindelijk klaar bent. Daar worst de sfeer niet leuker op

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    5.700
    11-03-2010

    Die van mij staat op als hij klaar is en ik hou hem nie tegen vermaak me prima met het eten

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Wat is het probleem?moet ie jou aanstaren hoe je als een klein kind het eten naar binnen werkt ..of je begeleiden en helpen met voeden?

    Ik zou ook verhuizen richting de bank zodra ik klaar ben.

  5. #20
    Exit

    Reacties
    5.326
    11-11-2018

    Citaat Geplaatst door -xixi- Bekijk reactie
    Het lijkt erop dat het ontbreekt aan tafelmanieren als het op de heren aankomt. Je hoort altijd op te staan als iedereen klaar is. Erg ongezellig om de ander aan tafel te laten terwijl je zelf andere dingen gaat doen. Het draait niet alleen om eten maar ook tijd doorbrengen en eventueel praten etc

    Je gaat ook niet van tafel als je buiten aan het eten bent met iemand. Dat is onbeschoft. Maar het lijkt erop dat sommige niet beter weten. Het is nooit te laat om te leren.
    Zo echt he.

  6. #21
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Vind het onzin om te zeggrn dat het onbeschoft is. Jij VINDT dat blijkbaar maar dat betekent niet dat dat zo is. Nou 9 vd 10 keer sta ik als eerst op en ga de keuken opruimen en is mn man nog bezig met zn eten. Hij is zelf dan ook bijna klaar en we hebben dan ook sws genoeg gekletst. Vaak blijf ik na t eten even kletsen met m maar ja genoeg is genoeg. Voor ons werkt dit prima, had hier dus totaal nooit over nagedacht.

    Man van ts heeft wel lelijk gereageerd, dat wel. En hij hoort ook mee op te ruimen. Dat is weer iets waar ik ruzie om zou zoeken .

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  7. #22
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Denk dat je iets teveel tilt aan dat van tafel gaan tijdens het eten ts. Niet de moeite waard joh.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door sefriwia Bekijk reactie
    Salaam Ladies,

    wat vinden jullie?

    Is het onbeschoft als je met je man aan het eten bent thuis, hij klaar is, hij opstaat en jou laat zitten aan tafel.

    Meneer gaat vervolgens op de bank youtube/facebook kijken.

    Ik heb aangegeven dat ik dit een beetje respectloos vind, en hij best kan wachten tot ik ook klaar ben met eten.
    hij zegt dat dat wat ik vind niet altijd juist is en hij geen klein kind meer is en hij zijn tijd beter kan benutten dan op mij zitten wachten met eten.
    (idd, facebook en youtube zijn belangrijker dan dat ik ben?)

    Overdrijf ik?
    Vind het persoonlijk niet erg, maar het is denk ik ook de manier waarop je het vervolgens zegt.. meer als een aanval, ipv gelijk op het moment vragen of hij even met jou aan tafel wil blijven zitten..

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    6.605
    27-02-2008

    Dat hij eerder van tafel gaat is geen probleem. Maar de uitspraak "tijd is kostbaar" vind ik een kwalijke zaak.

    Hij kan op z'n minst als hij toch eerder van tafel gaat. Alvast beginnen met het afruimen van de tafel.

    Bij mij in huis gaan alle heren na het eten mee helpen. Eerlijke taakverdeling!
    Mijn 4 lieve prinsjes, mamma houdt zoveel van jullie.


    mijn lieve pappa, je blijft voor eeuwig een plaats in mijn hart hebben.... Ik hou zoveel van jou...allah irahmak...

  10. #25
    Verbannen

    Reacties
    278
    20-07-2011

    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    .

    Moet ze hem nog gaan pleasen door zijn favo maaltijd te maken. Ze kan hem ook bellen en vragen of hij even wil praten echt werkelijk waar
    Was maar een tip om het goed te maken. En daarna kan je het uitpraten.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door -xixi- Bekijk reactie
    Dit is niet correct
    Voor dit soort situaties kan je niet spreken over correct/incorrect ..
    Is een persoonlijke kwestie met ieder zn standpunten waarover je kan discussiëren.
    Zou haar willen adviseren naast hem op de bank verder te eten aangezien je hem niet verplicht aan tafel kan houden.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    6.605
    27-02-2008

    Beetje omgekeerde wereld om daarna plaats naast hem op de bank te nemen om verder te eten.
    Mijn 4 lieve prinsjes, mamma houdt zoveel van jullie.


    mijn lieve pappa, je blijft voor eeuwig een plaats in mijn hart hebben.... Ik hou zoveel van jou...allah irahmak...

  13. #28
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Vraag geeoon wat hij bedoelt met ik kan mn tijd beter benutten dan met jou.
    Bespreek jullie tafelmanieren en maak daar afspraken over. Gewoon praten.
    Kan op een volwassen manier.

    Het is ramadan, shaytan is vastgeketend, maar man o man...onze ego's.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  14. #29
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Ik stel voor dat jullie gewoon samen op de bank eten...dan zitten jullie samen en heeft hij geen excuus om op te staan.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  15. #30
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie
    Ik stel voor dat jullie gewoon samen op de bank eten...dan zitten jullie samen en heeft hij geen excuus om op te staan.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dat is t probleem niet, als hij klaar gaat wss ergens anders zitten om zn kostbare tijd te besteden.
    Ik vind fb ook een van de grootste fitna die er is samen met vele andere sm (ik bedoel iedereen ziet er ineens geweldig uit met filter en maar elkaar blijven platgooien met foto’s en profiels)
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.