MVC Lid

Reacties
    17
    19-05-2013

Verschillen tussen families

Salam Aleikoum,

Voordat men wil gaan trouwen is opgemerkt dat er grote verschillen zijn tussen de families. De personen zelf verschillen weinig van mekaar, maar de families wel. Hierdoor komt het voor dat huwelijken niet doorgaan, terwijl de personen wel met elkaar door het leven willen maar door dit gebeuren de angst opwekt om meegesleurd te worden.

Daarnaast bij het houden van de bruiloft, wil de ene familie wel muziek de andere niet. De ene familie wil geen mannen aan het eind en de andere wel.

Graag wil ik weten wat jullie adviezen zijn hierover en mogelijke oplossingen?

Wa aleikoum salaam

MVC Lid

Reacties
    4
    16-05-2019

De beste oplossing hiervoor is de dame geeft haar eigen feest (henna wat uitgebreider) zij nodigt haar familie uit geeft het feest hoe zij het wil geven. /
    En jij geeft een dag of twee dagen later de bruiloft op jou manier en zij neem enkel haar dichtbije familieleden mee. Zo gaat het er in marokko ook aan toe niemand die klaagt over geld of wie er muziek doet etc.

jij komt dus enkel jou vrouw ophalen en geeft jou eigen feest, zo voorkom je al dat gezeik 'ik wil dat niet en jij wilt dat, dat accepteren wij niet'.

MVC Lid

Reacties
    17
    19-05-2013

Dat is een goed idee, maar als de vrouw wordt opgehaald en de familie komt is het ook van belang dat die dingen er niet zullen zijn, zoals muziek. Alhoewel er geen muziek wordt gedraaid, maar douf! Daarnaast zijn er familieleden die hun mobiel gebruiken tijdens de bruiloft en foto’s/filmpjes gaan maken, terwijl de vrouw en man ertegen zijn. Hoe kan dit denk je opgelost worden?

MVC Lid

Reacties
    4
    16-05-2019

Citaat Geplaatst door rafik20 Bekijk reactie
    Dat is een goed idee, maar als de vrouw wordt opgehaald en de familie komt is het ook van belang dat die dingen er niet zullen zijn, zoals muziek. Alhoewel er geen muziek wordt gedraaid, maar douf! Daarnaast zijn er familieleden die hun mobiel gebruiken tijdens de bruiloft en foto’s/filmpjes gaan maken, terwijl de vrouw en man ertegen zijn. Hoe kan dit denk je opgelost worden?
    Sorry maar met alle respect jij bent de man en sinds zman(vroeger) geeft de man het feest, mochten die familieleden het niet accepteren dan neemt zij enkel de familieleden mee die er niet zo moeilijk over doen. Als dit nog steeds het probleem is haal een imaam erbij je zult zien het gaat werken.

Wat betreft foto's door anderen wollah pas hier mee op dat is echt gevaarlijk! Maar wat ik niet begrijp zijn er nu al mensen in jullie omgeving die zeggen wij moeten ook foto's maken of ben je er gewoon bang voor?

MVC Lid

Reacties
    17
    19-05-2013

Haha was het maar zo makkelijk. Helaas loopt het toch anders dan gedacht. Tegenwoordig als de man iets zegt is de angst er dat degene ermee gaat stoppen.

Jaa het is gebruikelijk dat personen foto’s en videos maken op een bruiloft. Ik zie het gebeuren

MVC Lid

Reacties
    4
    16-05-2019

Ik zou er een imaam bijhalen!

En er is tegenwoordig een dienst waarbij 2 of 3 dames de hele zaal in de gaten houden elke dame die haar telefoon erbij oppakt om foto's te maken wordt aan gesproken ze lopen ook met van die shirts rond met een camera logo erop en een kruis erdoorheen! het helpt echt!

MVC Lid

Reacties
    434
    02-06-2014

Als jullie van elkaar houden trouw met elkaar of families het kunnen vinden of niet, ga dan wel niet in de buurt van de families wonen. Dat families het niet met elkaar kunnen vinden moet jou er niet van weerhouden om 'de liefde van je leven 'te laten gaan. Daar zit je dan terug thuis bij je familie (omdat zij het niet met elkaar kunnen vinden)?. Wat bruiloft betreft moet je tot een compromis komen, gasten die niet gefilmd worden of foto's of door mannen gezien willen worden moeten niet komen. Dan heb ik het over gasten. Familileden is een ander verhaal, dat kun je bespreken. Het is geven en nemen. rekening houden met elkaars wensen. Ik vind dat dit geen issue moet zijn en als dat wel zo is dan ma geen bruiloft.

山羊

Reacties
    11.679
    07-05-2014

Je bent nu al bang dat ze de benen neemt als je niet toegeeft. Dat wordt een leven lang aan de riem.

Ontopic, je kunt toch gerust aangeven welke dingen je wel en welke dingen je expliciet niet wilt op jullie bruiloft?
    Neem aan dat je dit ook al hebt besproken met je bruid..of niet.

‎( رَبِّ ٱجۡعَلۡنِى مُقِيمَ ٱلصَّلَوٰةِ وَمِن* ذُرِّيَّتِى*ۚ رَبَّنَا وَتَقَبَّلۡ دُعَآءِ (٤٠

.

Reacties
    12.655
    18-12-2015

Kop of munt

Reset.

Reacties
    8.805
    11-11-2011

Het zijn neem ik aan allemaal moslims? Dan kan naar voren gehaald worden dat vanuit islamitisch perspectief muziek en gemengde bruiloften niet zijn toegestaan. In plaats van hun wil willen doordringen, vanuit hun kant daar enigszins respect voor moeten hebben dat mensen dat gewoon niet willen. Willen ze het toch wel? Dan is er een optie de bruiloften gescheiden te houden.

MVC Lid

Reacties
    21
    16-04-2019

Sellam Allikum " ik Zelf Had Dit Ook Meegemaakt ....En het werdt maar steeds erger "

-

Reacties
    1.831
    16-12-2009

Citaat Geplaatst door Sarcasm Bekijk reactie
    Het zijn neem ik aan allemaal moslims? Dan kan naar voren gehaald worden dat vanuit islamitisch perspectief muziek en gemengde bruiloften niet zijn toegestaan. In plaats van hun wil willen doordringen, vanuit hun kant daar enigszins respect voor moeten hebben dat mensen dat gewoon niet willen. Willen ze het toch wel? Dan is er een optie de bruiloften gescheiden te houden.
    Dit

ondertitel?

Reacties
    18.710
    12-01-2009

Citaat Geplaatst door rafik20 Bekijk reactie
    Salam Aleikoum,

Voordat men wil gaan trouwen is opgemerkt dat er grote verschillen zijn tussen de families. De personen zelf verschillen weinig van mekaar, maar de families wel. Hierdoor komt het voor dat huwelijken niet doorgaan, terwijl de personen wel met elkaar door het leven willen maar door dit gebeuren de angst opwekt om meegesleurd te worden.

Daarnaast bij het houden van de bruiloft, wil de ene familie wel muziek de andere niet. De ene familie wil geen mannen aan het eind en de andere wel.

Graag wil ik weten wat jullie adviezen zijn hierover en mogelijke oplossingen?

Wa aleikoum salaam
    Als je je familie laat bepalen of je trouwt of niet dan is dat je keuze ongeacht of je die ander ziet zitten of niet. Door die keuze heb je dus al besloten afscheid te nemen als de familie dat wenst. Wil je dat niet, bepaal dan zelf, heel moeilijk is het allemaal niet.

Zelfde geld met familie en huwelijksfeestje, als zij bepalen kies je dus al die problemen te moeten regelen. Je kunt dan midden weg nemen, twee verschillende feesten te geven, of gewoon te doen wat je zelf wilt.
    Disclaimer: Berichten zijn geen provocatie anders dan die tot een volwassen vorm van discussie. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld. Generalisaties zijn voor communicatie gemak, niet iedereen geld dus. Er is geen sprake dat de ene mening meer waard is dan de ander, echter om discussie redenen word dit wel als zodanig voorgedragen. De schrijven verenigd zich niet altijd met de tekst.