1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    6
    15-05-2019

    Ja ik probeer het, maar ik wil hem ook weer niet kwetsen. Dit is zo frustrerend!!

  2. #17
    Verbannen

    Reacties
    7.631
    24-05-2017

    Hopelijk ga je geen huiskopen met rente.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    6
    15-05-2019

    Nog 2 en een half jaar. Hoezo?

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    5
    18-12-2016

    Wat had je gedacht dan? Mannen die vanuit Marokko komen, ondersteunen hun ouders op financieel vlak. En als hij jou ook kaal moet plukken daarvoor, dan doet ie dat.

    Gewoon duidelijk aangeven dat je niet met dit grapje mee doet. Heel zijn gezin gaat daar met aanhang wonen. Echt grappig dat ze denken dat wij geld plukken ipv er gewoon voor zweten.

  5. #20
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Pas 6 maanden in Nederland en maakt al plannen om zijn ouders een woning te kopen ?
    Die heeft lef, dat hij maar eerst zijn rekeningen hier betaalt ipv de rijke buitenlander uit te hangen in Marokko.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  6. #21
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Hij kan en mag zijn ouders financieel ondersteunen, bv met een maandelijks bedrag. Daar is niks op tegen en doen mannen van NL ook.
    Ze zouden dan bv wanneer ze een grotere uitgave hebben of groter willen wonen dat geld opzij kunnen zetten om daaraan te besteden.

    Dingen als onverwachte rekeningen, nood etc zijn ook normaal.

    Maar je kan van niemand verwachten even een huis te kopen uit het niets. Tenzij hij heel veel te besteden zou hebben.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Hij kan en mag zijn ouders financieel ondersteunen, bv met een maandelijks bedrag. Daar is niks op tegen en doen mannen van NL ook.
    Ze zouden dan bv wanneer ze een grotere uitgave hebben of groter willen wonen dat geld opzij kunnen zetten om daaraan te besteden.

    Dingen als onverwachte rekeningen, nood etc zijn ook normaal.

    Maar je kan van niemand verwachten even een huis te kopen uit het niets. Tenzij hij heel veel te besteden zou hebben.
    Financieel ondersteunen kan maar dat betekent niet dat je gezin eronder moet lijden. kijken wat je kwijt kan.

    Als ze zo graag een nieuw huis willen kopen verkopen ze maar een stuk land.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Ik zou mijn man laten doen wat hij wilt met zijn eigen geld. Na dat hij al zijn verplichtingen tegen over jou na komt natuurlijk.
    Dus huur, vasten lasten, kledij en voedsel/boodschappen. Wat er overblijft mag hij mee doen wat hij wilt..
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  9. #24
    Onbekende Marokkaan

    Reacties
    229
    17-07-2010

    Schoonouders willen een huis in de stad

    Los van het feit dat een man niet aan de bezittingen mag komen van een vrouw (zie onder andere sura An-Nisa) zonder haar toestemming vraag ik me serieus af hoe het kan dat mensen trouwen zonder afspraken. Of op zijn minst eerst bespreken hoe je de belangrijke zaken zoals huwelijk, kinderen, financiën etc. wilt aanpakken voordat je überhaupt instemt met een huwelijk.

    De man dient de vrouw te onderhouden en niet andersom. En daarnaast is het aan haar om te geven wat ze wil, aan wie ze wil als liefdadigheid,uit vrije wil.

    Dit is geen advies maar pure verbazing over hoe het er aan toe kan gaan bij Marokkanen.

  10. #25
    Bijna Lid

    Reacties
    1
    16-05-2019

    Hele lastige situatie zit je in meid. Moge Allah subhana wa ta'ala het heel snel voor je vergemakkelijken.

    Het enige advies wat ik je kan geven is ga eens rustig en in alle kalmte een gesprek aan met je man stel even een kostenschema op voor als er een kindje bij komt.
    En laat hem weten dat je hem steunt in alles, maar dat dit echt vragen om problemen zijn. Wellicht weet hij nog niet helemaal hoe het er hier in NL aan toe gaat als je eenmaal in de schulden zit kom je er heel moeilijk weer uit.

    Ik hoop Inscha'allah dat alles voor je zal goed komen!

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    527
    02-06-2014

    Pff heftig lijkt me dit man...pas 6 maanden in nl en begint nu al, je hebt net bismillah gezegt en begint al over geld overmaken en dan ook nog zoveel..mezian...maak hem vanaf NU al duidelijk dat dit hem niet gaat worden. Gewoon straight zijn in dit soort zaken. Dat je je ouders bijstaat is normaal, maar een huis bouwen . Btw je had dit toch stiekem wel kunnen verwachten meid met een man uit Marokko. Gair inchallah!

  12. #27
    Utopist

    Reacties
    7.907
    28-05-2010

    Fucking hebzucht!!!
    "For you see, in the end, it is between you and god. It was never between you and them anyway."