1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    6
    15-05-2019

    Schoonouders willen een huis in de stad

    Hoi, ik zit met een probleem en zou graag advies willen. Mijn man is 6 maanden geleden naar Nederland gekomen. Hij heeft een baan hier en inmiddels al een een jaar contract. Ik werk ook en heb ook een 1 jaar contract bij mijn huidige werkgever. We willen nu ook heel graag aan kinderen beginnen en uiteindelijk een huis kopen. Nu wil mijn schoonfamilie die in Marokko woont een huis in de stad. Ik vind dit onzin want ze hebben een prachtig huis in ons dorp met 5 slaapkamers en veel land. Mijn man wilt hun helpen om dat huis te kopen maar ik ben het totaal niet met hem eens. Wat wij hier hebben is nog helemaal niet zeker. Ik ben de kostwinnaar thuis, ga zodra we kinderen krijgen minder werken. Aangezien kinderen best wel duur zijn hebben we hier gewoon geen geld voor. Kijk als het gaat om dingen die ze nodig hebben om te overleven vind ik het niet erg, maar dit gaat om luxe. Ik heb tegen mijn mam gezegd dat ze niet help om een huis te bouwen, dat kost ons namelijk 40000 euro dat geld hebben wij niet, we werken beide nog maar pas en ik wil al helmaal geen geld lenen om dat huis te gaan betalen. Zijn ouders denken dat wij veel geld hebben omdat wij in het buitenland wonen en het kan ze niet echt schelen hoe ik erin sta. Heb ruzie gekregen met mijn man hierover. Hij vind dat ik hem weghoud bij zijn familie en dat hij zijn familie niet laat stikken, maar dat verwacht ik niet van hem en dat wil ik ook niet. Maar ik wil ook niet investeren in iets wat ik nooit meer terug zal zien aangezien hij ook twee broers in Marokko heeft. Die gaan sowieso het huis erven. Ik weet dus niet meer zo goed wat ik moet doen en wat ik ervan moet vinden.....
    Laatst gewijzigd door Aaliyah123: 15-05-2019 om 13:35 Reden: Spelfout

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    353
    23-01-2014

    Het is onduidelijk welke vorm van advies je zoekt. Volgens de islamtische wet- en regelgeving mag een man niet over het geld van zijn vrouw beslissen en dient hij haar te onderhouden. Vanuit deze kaders is het antwoord duidelijk.

    Echter mag een huis kopen volgens die wet- en regelgeving ook niet. Dus ik zou m'n vingers niet aan deze situatie willen branden.

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    278
    20-07-2011

    Dat is de stress waarin je je leven lang gaat zitten als je rente omarmt.

    Allah en de profeet hebben een oorlogsverklaring uitgesproken tegen degene die rente neemt of geeft.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Dit is begin van de ellende ....want het blijft niet alleen bij 1 huis, wat denk je van inrichting, auto etc etc. Alles zal aan jullie gevraagd worden. Hij is met 1 doel richting buitenland gestuurd namelijk zoveel mogelijk geld naar marokko sturen.

    Ik wens je veel succes !!!!!
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Citaat Geplaatst door goldstone Bekijk reactie
    Dat is de stress waarin je je leven lang gaat zitten als je rente omarmt.

    Allah en de profeet hebben een oorlogsverklaring uitgesproken tegen degene die rente neemt of geeft.
    heeft ze gezegd dat ze een lening aangaat.....begrijpend lezen is ook al een probleem.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  6. #6
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Dit gebeurt vrijwel standaard wanneer je iemand van marokko huwt. Ze hebben een heel vertekend beeld van het leven hier en vragen dat soort dingen ook uit onwetendheid.
    Alhoewel, hoe onwetend kun je eigenlijk zijn wanneer je iets verwacht van iemand wat boven haar/zijn vermogen ligt..hmz.

    Je kunt hen proberen uit te leggen hoe de dingen hier werken, dat als je het geld had je hen zelfs een paleis zou gunnen..maar dat je nu eenmaal broke bent en net begint met het opbouwen na een huwelijk.

    Ontzettend jammer vooral, huwelijken worden zo kapot gemaakt omwille van materie en eigenbelang. Niet netjes van zijn familie.

    Jouw man zal zich altijd willen bewijzen naar de mensen die hij heeft achtergelaten, dat moet je wel in je mind houden.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    353
    23-01-2014

    Citaat Geplaatst door mohand_serieus Bekijk reactie
    heeft ze gezegd dat ze een lening aangaat.....begrijpend lezen is ook al een probleem.
    Ze zegt: "We willen nu ook heel graag aan kinderen beginnen en uiteindelijk een huis kopen".

    Een huis kopen is altijd een lening aangaan. Begrijpend lezen..

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Citaat Geplaatst door french-montana Bekijk reactie
    Ze zegt: "We willen nu ook heel graag aan kinderen beginnen en uiteindelijk een huis kopen".

    Een huis kopen is altijd een lening aangaan. Begrijpend lezen..
    staat erbij waar ze het wil kopen, hier of in marokko ?
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    6
    15-05-2019

    We willen geld sparen om uiteindelijk een huis voor ons zelf in Marokko te kopen.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    353
    23-01-2014

    Citaat Geplaatst door mohand_serieus Bekijk reactie
    staat erbij waar ze het wil kopen, hier of in marokko ?
    Zelfs in Marokko is het onmogelijk om een huis in één keer af te lossen. Rente existeert ook in Marokko.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    353
    23-01-2014

    Citaat Geplaatst door Aaliyah123 Bekijk reactie
    We willen geld sparen om uiteindelijk een huis voor ons zelf in Marokko te kopen.
    Het beste wat jij kunt doen is om gewoon een open gesprek te voeren met je man en zo transparant mogelijk zijn. Het heeft niks te maken met kiezen tussen je vrouw óf ouders. Want zoals je aangeeft het is een overbodige luxe.

    Het is belangrijker om jullie eigen leven op orde te hebben alvorens er gedacht kan worden aan een huis voor je schoonouders.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    6
    15-05-2019

    Dat klopt wel, heb ik ook gemerkt. Hijis namelijk heel lief en luistert naar me, maar zodra zijn familie iets nodig heeft dan staat hij klaar voor hun. Wat best irritant is als het gaat om dingen die je niet eens voor jezelf koopt, omdat je het te duur vindt.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    6
    15-05-2019

    Ja dat heb ik hem ook verteld, maar hij blijft volhouden dat zijn familie niet zo is. Zelfs als ik aangeef dat ze gelijk om een huis vragen terwijl hij hier nog maar net is

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    278
    20-07-2011

    Excuses voor mijn foute opvatting.
    Dacht huis hier in Nederland met rente.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Citaat Geplaatst door Aaliyah123 Bekijk reactie
    Ja dat heb ik hem ook verteld, maar hij blijft volhouden dat zijn familie niet zo is. Zelfs als ik aangeef dat ze gelijk om een huis vragen terwijl hij hier nog maar net is

    ordt lastig verhaal....je kan er nu meteen korte metten mee maken dan een een ellendige huwelijk. Met korte metten bedoel ik duidelijk maken en niet scheiden !
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info