1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Begin je waarde te herkennen.

    Beste zuster, bedek jouw unieke schoonheid die Allah aan je heeft gegeven. Een unieke schoonheid die Hij alleen aan jou heeft gegeven, want iedereen is op elke andere manier mooi.

    Herken je waarde en laat het tot je doordringen. Laat geen enkele vreemde man met zijn hongere ogen je uitkleden.

    Bescherm je schoonheid, wees er jaloers op. Niemand hoort je na te kijken of naar je te koekeloeren. Er is maar 1 man die dat mag en dat is jouw echtgenoot.

    Vrees Allah en begin je waarde te kennen. Laat de eerste dag van bedekking niet de laatste dag zijn (de dood)!

    Geef de duivel geen kans, geef hem geen vrij spel. Laat hem niet met je hersenen spelen (influisteringen/twijfels/onzekerheid). Laat hem jou niet inpamperen met al het valse glitter en glamour. Laat je niet misleiden voor de fashion industrie en zoetmakende (bittere) woorden. Laat de duivel jouw waarde, jouw unieke schoonheid niet innemen voor iets wat tijdelijk is en geen waarde heeft.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    354
    26-03-2019

    .
    Leuke topic. Bij mij is niet zo lang geleden dat ik de hijab ben gaan dragen (niet op een jonge leeftijd), ik ben het in een keer op de correcte manier gaan dragen en daar had ik niet zo veel moeite (bijv. omdat ik zonder hijab niet zo fashionable was en al geen make-up droeg). Men vond het wel bizar dat ik niet tekenen liet zien van te voren die wezen uit naar de intentie om deze te gaan dragen. Ook dat het in een keer op de 'correcte' manier was.
    Ik heb er geen spijt, ook niet van mijn grote stap aangezien ik iemand ben die graag grote stappen maakt en als ik ergens de logica inzie dan wordt het dan. Wel is het jammer dat men nog steeds denkt dat als je zo een grote stap maakt dat het van een partner moet, terwijl dit niet zo is. Je doet het voor jezelf en voor Allah.

  3. #18
    Exit

    Reacties
    5.335
    11-11-2018

    Citaat Geplaatst door Eloquence Bekijk reactie
    .
    Allahoema barik! <3 Mooie stap!

    Ik herken mij wel in jou en vooral dat laatste is irritant.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    21
    24-10-2016

    Ik draag nog niet heel lang de 3baya. De eerste dag dat ik dit droeg voelde het heel onwennig voor me. Niet heel gemakkelijk om eerlijk tezijn, maar ik was veel te veel bezig met wat anderen van mij dachten. Dit heb ik weten los te laten en nu draag ik het met overtuiging dat dit met een lange sjaal of ghimaar de juiste bedekking is. Ik voel mij nu zoveel beter nu ik bedekt draag, ondanks dat mijn omgeving er niet allemaal achter staan. Alhamdoulilah

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    354
    26-03-2019

    Citaat Geplaatst door Sterrenkunde. Bekijk reactie
    Allahoema barik! <3 Mooie stap!

    Ik herken mij wel in jou en vooral dat laatste is irritant.
    Ameen <3.
    Inderdaad! er mooi willen uitzien en je mooi maken is een van de natuurlijke behoeftes van de vrouw. Het feit dat vele vrouwen ongeacht deze behoefte hard hun best doen om zich aan de regels te houden maakt hun hele sterke vrouwen.
    Ongeacht hoe klein of groot de stap is die elke dame maakt, moge Allah ieder van ons onze mooie intentie accepteren en beschermen.
    Don't forget that, you're super women!<3<3
    Juist, de hijab is een directe en mooie bevel van Allah naar de vrouw toe.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Salaam 'alaikom, wat een mooie reacties, dames. Fijn dat jullie je ervaringen met elkaar delen. One ummah, samen staan we sterk, bi idni Allah.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    419
    06-10-2016

    waar hebben ze mooie abayas te koop? iemand tips?

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Citaat Geplaatst door seffa Bekijk reactie
    waar hebben ze mooie abayas te koop? iemand tips?
    Op het internet zoals islamitischekleding.nl, Hajar Paleis (Utrecht, Amsterdam en Beverwijk) en eventueel op de beraderie. Moge Allah het je vergemakkelijken.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Die abayas op sefamerve webshop zijn echt mooi en goedkoop.
    Heb er 3 besteld 2 weken geleden en heb ze nu een week. Echt goede stof ook!
    Heb 3x dezelfde in een andere kleur genomen hihi.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    28
    26-08-2018

    Hoe lang zijn de abaya's ongeveer van sefamerve?

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door schattigg Bekijk reactie
    Hoe lang zijn de abaya's ongeveer van sefamerve?
    Op hun site staat 145cm
    Ikzelf ben 1m65 en heb maatje 36 maar ik neem maat 38 en ze zitten echt perfect qua lengte en wijdte. Op sefamerve neem je best een maatje groter.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door schattigg Bekijk reactie
    Ben zelf 178, denk dat ze kort zullen zijn jammer genoeg. De abaya's zijn wel echt leuk en goedkoop
    Denk het ook dan wat jammer. Dat is dan ook niet makkelijk voor je? Want meeste kledij hebben toch de zelfde lengte ongeveer.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    28
    26-08-2018

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Denk het ook dan wat jammer. Dat is dan ook niet makkelijk voor je? Want meeste kledij hebben toch de zelfde lengte ongeveer.
    Haha jaa vaak de hele grote maten zijn langer maar die zijn te breed. Heb wel paar gevonden maar online heb ik leukerder gezien. Altijd kleine gok