1. #1
    ^_^

    Reacties
    498
    29-01-2009

    Je toekomstige leren kennen.

    Dus stel je hebt een afspraak ingepland.
    De jongeman neemt zijn zusje mee, en jij jouw broer. Deze zitten er alleen bij en zeggen eigenlijk niks.

    Je wilt eerst bepaalde vragen en interesses vragen aan elkaar. Alleen WAT kan je ongeveer vragen.

    Diegene wilt niet direct beginnen over bruiloft, verdeling kosten, geld e.d.

    Iemand tips? Asking for a friend (thanks voor de duas ook)
    Alhamdolilah 3alla kolli 7al.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    10
    15-04-2019

    Over van alles en nog wat.

    Interesses, hobbies, wat hij over bepaalde onderwerpen denkt, reizen, eten, ... keuzes zat.

    Allah y kemel bhir Khair In Sha Allah

  3. #3
    ^_^

    Reacties
    498
    29-01-2009

    Up
    Alhamdolilah 3alla kolli 7al.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Ik ben meer van toezicht vanuit een bepaalde afstand, dat is wat lastiger als de ene met een broer komt en ander met een zus, want ze kunnen dan niet met elkaar zitten. Lijkt me gewoon wat minder awkward dan letterlijk met zn allen bij elkaar zitten. De rest komt vanzelf wel als je de tijd ervoor neemt. Praten over alles en nog wat.
    If you 'don't know', Allah knows.

  5. #5
    ^_^

    Reacties
    498
    29-01-2009

    Up
    Alhamdolilah 3alla kolli 7al.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.056
    03-01-2019

    Je hebt het Recht om alles te vragen wat je dwarszit.

    Daarom heet ook Kennismakings gesprek.

    Bijv mijn nichtje vroeg aan hem Rook je. Hij zij ja. Ze stond op en ze liep weg. Ze wilt geen man die rookt.


    Vraag alles wat je wilt.

  7. #7
    Bijna Lid

    Reacties
    4.193
    20-10-2015

    "Hoe denk jij dat Game of Thrones zal eindigen?"

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Ligt eraan hoe hij kijkt, als hij saai overkomt dan vraag ik helemaal niks.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Gewoon alles wat je wil weten en waar je toch min of meer hetzelfde moet over denken om samen te kunnen leven.

    Basis:
    Rook je, drink je, ga uit, heb je al samengewoond, werk je of studeer je, heb je al een (lange) relatie gehad.

    Diepere vragen:
    Wil je dat je vrouw werkt, welke stad wil je wonen, wil je snel kinderen na de bruiloft, hoe sta je tegenover bepaalde contacten: vriendinnen, collega's,...

    Maar is wel raar als zij echt bij jullie zitten en misschien zal hij niet de waarheid zeggen op bepaalde vragen omdat hij niet wil dat zijn broer/zusje het antwoord weet.
    Zij kunnen beter beetje verder zitten, ofwel een koptelefoon opdoen
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  10. #10

    Reacties
    2.486
    24-03-2007

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Gewoon alles wat je wil weten en waar je toch min of meer hetzelfde moet over denken om samen te kunnen leven.

    Basis:
    Rook je, drink je, ga uit, heb je al samengewoond, werk je of studeer je, heb je al een (lange) relatie gehad.

    Diepere vragen:
    Wil je dat je vrouw werkt, welke stad wil je wonen, wil je snel kinderen na de bruiloft, hoe sta je tegenover bepaalde contacten: vriendinnen, collega's,...

    Maar is wel raar als zij echt bij jullie zitten en misschien zal hij niet de waarheid zeggen op bepaalde vragen omdat hij niet wil dat zijn broer/zusje het antwoord weet.
    Zij kunnen beter beetje verder zitten, ofwel een koptelefoon opdoen
    Mag je eigenlijk wel naar iemands zondes vragen?

  11. #11
    Bijna Lid

    Reacties
    8.798
    11-11-2011

    Citaat Geplaatst door nieuwsgierig_ Bekijk reactie
    Mag je eigenlijk wel naar iemands zondes vragen?
    Als hij het nog steeds doet, dan heb je daar alle recht op. Als het tot zijn verleden behoord, dan kan hij het alsnog beantwoorden met 'nee', omdat het niet is wat hij nog steeds doet.

    Dus geen, heb je gerookt? > verleden tijd. Maar, rook je? > tegenwoordige tijd. Voorbeeld.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Heb je schulden ?

    Dat moet tegenwoordig elk meisje vragen.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    286
    21-01-2018

    Waarom hoor ik vaak om me heen dat meiden eerst los leven en met negers en turken gaan en als ze uitgespeeld zijn dan gaan ze ineens als hadjia doen en zehma niet meer afspreken, geen dates zonder mahraam. Terwijl geschieden is meer is dan pamela anderson en kim holland bij elkaar

  14. #14

    Reacties
    2.486
    24-03-2007

    Citaat Geplaatst door Sarcasm Bekijk reactie
    Als hij het nog steeds doet, dan heb je daar alle recht op. Als het tot zijn verleden behoord, dan kan hij het alsnog beantwoorden met 'nee', omdat het niet is wat hij nog steeds doet.

    Dus geen, heb je gerookt? > verleden tijd. Maar, rook je? > tegenwoordige tijd. Voorbeeld.
    Bedankt voor je toelichting.

  15. #15
    Exit

    Reacties
    5.335
    11-11-2018

    Citaat Geplaatst door nieuwsgierig_ Bekijk reactie
    Bedankt voor je toelichting.
    Ben je nog boos op mij?