1. #1
    Account opgeheven

    Reacties
    495
    07-11-2007

    Het huwelijk ❤️

    Het huwelijk is een belangrijke stap in onze leven. Je vervult hiermee de helft van je geloof.
    Het opent voor jou een nieuwe wereld.
    Een wereld waarin je meer verantwoordelijkheden zal dragen.

    Je eigen huishouden draaiend houden. Je echtgenote onderhouden. Kinderen opvoeden. Etc

    Kies daarom wijs kies een man/vrouw die je dichterbij Allaah zal brengen. Kijk niet naar hem geld of naar haar schoonheid. Maar kijk naar haar/hem deen.

    Tegenwoordig zie je heel veel jongeren die het huwelijk onderschatten. En denken dat het altijd rozegeur en maneschijn zal zijn.
    Dat wat uiteraard niet zo is.

    Het huwelijk is vallen en op staan. Het is een band waar je altijd aan moet werken.
    Om het stabiel en sterk te houden.
    Het is iets wat van twee mensen. Dus hoor je er ook beide aan te werken.

    En er zullen periodes zijn waarin je het zwaar zult hebben. Maar geef niet op blijf eraan werken.
    In elke huwelijk is er wel een dipje.

    Maar probeer er samen uit te komen.
    Vecht voor jullie huwelijk het is te mooi om het zomaar op te geven.

    *Een aantal tips*

    "Hoe hou je je huwelijk staande.?"

    Communicatie is een van de middelen die in je voordeel zullen werken. Vele stelletjes praten niet ze laten alles in hun hart. Tot op een gegeven moment je hart zo vol is dat hij los barst.




    Geef elkaar het gevoel dat je kunt praten met elkaar. Wees niet alleen geliefdes maar ook de beste vrienden.
    Luister naar elkaar ,neem elkaar serieus, zoek samen naar een oplossing.
    Toon begrip , laat elkaar uitpraten, wees open tegenover elkaar.

    Vele getrouwde stelletjes lopen hier de mist in. Ze communiceren niet. Dus aub neem deze tip aan en gebruik em praat met elkaar.

    Respecteer elkaar door naar elkaar te luisteren, elkaar te laten uitpraten. Respecteer elkaars mening en neem elkaars gevoelens serieus.
    Laat er een wederzijdse respect zijn.
    Wanneer jij respect toont zal diegene jouw ook respecteren.

    Behandel elkaar gewoon zoals jij zelf behandeld wil worden. Jullie zijn immers geliefdes en horen elkaar met liefde te behandelen.

    Geef elkaar liefde en aandacht. Doe leuke dingen samen zoals ; Uiteten, romantische avondje , koop iets leuks voor je vrouw, kook voor je man zn favo gerecht.

    Stel Allaah en elkaar tevreden en vergroot jullie liefde. Door de islam als de basis van jullie relatie te nemen.
    Verrichten samen de gebeden, maak elkaar wakker voor het fajr gebed. Lees samen de Quraan, doe samen kennis op,onderwijs elkaar door je kennis te delen met elkaar.

    Wijs elkaar op de fouten die jullie begaan.
    Wees boos elkaar wanneer 1 van jullie zijn/haar deen verwaarloost.

    Communicatie en je geloof na leven zijn de twee belangrijkste aspecten om je huwelijk te laten slagen.

    Praat en overleg met elkaar. Stel elkaar op de hoogte, neem geen beslissing alleen neem ze samen.
    Neem elkaars mening serieus.
    Lieg niet tegen elkaar , wees eerlijk en oprecht tegenover elkaar.
    Want liegen kan zoveel kapot maken het kan vertrouwen breken.
    En wanneer je vertrouwen breekt is het heel moeilijk het weer op te bouwen.

    Streef samen naar Jannaah, vecht er samen voor,help elkaar ernaar toe.

    Wees jezelf doe je niet anders voor. Heb elkaar lief toon het ook aan. Denk niet alleen aan geld. Dat is iets dat vele mensen liet dwalen doordat ze hebberige worden en alsmaar meer willen.
    En alles en iedereen om zichheen vergeten.

    Wees dankbaar met wat je hebt. Laat Alhamdoulilaah dagelijkse je mond sieren.

    Er is 1 aspect die ik niet heb beschreven terwijl die bij 1 van de belangrijkste hoort. Maar ik heb er bewust voor gekozen het apart te nemen. Om zo meer nadruk op te geven.

    Het gaat hierom sbar/geduld. Heb geduld in je huwelijk want de geduldige worden beloont.
    Neem niet zomaar keuzes als je boos bent. Zet geen* stappen wanneer je verdrietig bent.
    Wees gewoon geduldige en vraag Allaah om hulp.
    Ga niet naar anderen om advies aan te vragen.
    Laat dat wat tussen jou en je man/vrouw gebeurd tussen jullie.

    Ruzies en menings verschillen horen erbij. Maar probeer op een juiste manier ermee om te gaan. Ga bijvoorbeeld nooit slapen met ruzie praat het uit etc.

    Kortom ;

    Leef volgens Allaah's voorschriften,kies wijs kies iemand die met jouw wil trouwen niet alleen in dunya maar ook in aghiraa.
    Vermijd haram zaken , behandeld elkaar niet alleen als geliefdes maar ook als de beste vrienden.

    Moge Allaah Subhanna wa ta'ala ons alle een vrome man/vrouw schenken.

    Ameen!

    “Writting by moi”

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    24
    16-04-2019

    machallah

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.056
    03-01-2019

    TbarkeAllah.

  4. #4
    Account opgeheven

    Reacties
    495
    07-11-2007

    Thanks !

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2
    07-10-2018

    Altijd goed om te weten!

  6. #6
    Account opgeheven

    Reacties
    495
    07-11-2007

    Wellicht hebben jullie hier ook wat aan...

    Opvoeding in de islaam
    "Ik wil mijn kinderen opvoeden volgens Allaah's voorschriften.
    Ik ga ze meer over de deen bijbrengen.
    En hun erin stimuleren om onze mooie geloof te praktiseren.
    Ik wil dat het niet alleen hun geloof is maar ook hen manier van leven. "


    Opvoeding.

    Voordat jij aan kinderen denkt. En eraan wilt beginnen. Hoor je eerst een stabiele thuis situatie te creëren.
    Want dat is de basis van het opvoeden.

    Het is heel belangrijk want dat is de omgeving waarin je kind zal opgroeien.
    Wanneer er elke dag of regelmatig een gespannen sfeer in jullie huis hangt.

    Waarin vader en moeder constant ruzie maken. En tegen mekaar schreeuwen.
    Kan dit een hele negatieve effect hebben op jullie kind.

    Want je kan je kind wel vertellen en preken wat goed en fout is. Maar jullie als ouders zijnde horen de juist voorbeeld te geven.

    Wanneer jullie constant schreeuwen gaat jullie kind denken dat dat normaal is. En zal hij/zij het meenemen in zijn ontwikkeling.

    Je moet niet zeggen wat goed en juist is. Maar het in je gedrag aantonen.
    Hoe het hoort.

    Een kind heeft liefde, aandacht en zorg nodig.
    Wanneer dit niet gebeurd kan je kind dit ergens anders gaan zoeken.
    Zoals bij verkeerd vrienden of troost zoeken in drugs etc.

    Tevens is de omgang met je partner een heel belangrijke onderdeel.
    Want vele maken hierin de fout. Als je kind ziet hoe zijn/haar moeder uitgescholden word door de vader of dat ze elkaar uitschelden. En schreeuwen tegen elkaar.

    Het is dan ook logische dat dit geen goede voorbeeld is hoe je omgang moet zijn tegenover je mede mens. Besef goed dat jij een enorm voorbeeld bent voor je kind.

    Je hebt zelfs erger gevallen zoals ouders die hen kinderen opsteken tegenover de ander ouder.
    En wanneer door alle geruzie een scheiding er boven op komt.
    Hoe denk jij dan dat je kind zich gaat voelen of wat je kind meemaakt

    Begin daarom eerst aan een gezonde thuis situatie en een stabiele relatie.

    Creer daarom een veilige omgeving voor je kind. Laat de sfeer in huis ontspannend zijn. Zodat je kind op een normale manier word grootgebracht.

    Het is ook belangrijk dat je kind buiten speelt. Maar kinderen zijn steeds vaker hele dagen alleen binnen.
    Probeer je kind zijn/haar vrije tijd op te vullen met sport/quraan lessen etc.

    Laat ook de islaam een grote rol spelen in de opvoeding van je kind.
    Betrek de islaam zoveel mogelijk mee in de dagelijkse leven van je kind.

    Ook hierin hebben ouders een grote effect op kinderen.
    Bijvoorbeeld dat je dua doet bij het eten.
    Een kind gaat met de tijd mee doen.
    Verricht je gebeden ook in de bij zijn van je kinderen.

    Breng de islaam zoveel mogelijk ter spraken.
    Vertel Islamitische verhalen, laat je kinderen islamitische filmpjes zien en of kinder Anasheed daar leren ze ook veel van.
    Probeer op een spelendwijs je kind bij te brengen over onze deen.

    Tips en leuke ideeën.

    - Laat een apart kamer voor het gebed. Maak een gebedsruimte. Laat daar alle Koran's en islamitische boeken.
    Verricht daar zoveel mogelijk gezamelijk gebed met de kinderen.
    - Lees elke avond voor het slapen gaan je kind voor uit een islamitische boek zoals : de kleine moslims.
    - Bekijk kinder Anasheed met je kinderen. Laat ze me zingen ze hebben plezier en ze leren wat bij.
    - Vertel je kinderen welke dua je zegt bij het eten ,slapen gaan etc etc je hebt van die stickers die eventueel kunt gebruiken waar de dua opstaat als de kinderen wat ouder zijn en kunnen lezen.
    - Luister veel Quraan met je kinderen. Laat het bijvoorbeeld iedere dag afspelen in huis of na het gebed even te lezen samen met de kinderen indien ze klein zijn reciteer jij voor ze.
    - Je hebt veel islamitische speelgoed zoals de koran laptop etc.

    Dit zijn een aantal tips en ideeën.

    Zorg er gewoon voor dat je relatie met je kind vriendschappelijk is en de opvoeding begeleidend.
    Zorg ook dat er harmonie heerst tussen jou en je partner.

    Onthou dat jij een grote voorbeeld van je kind bent.
    Dua toon goed gedrag vanuit jezelf.
    Zodat je kind het opvolgt.

    Moge Allaah Subhanna wa ta'ala ons hierin steunen en ons rechtgeschapen kinderen schenken

    Ameen!

    “Writting by moi”

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Assalaamu 'alaikom. Wat een prachtige en leerrijke teksten. Je mag er wel meer van plaatsen, in sha Allah. Deze teksten sla ik even voor mezelf op als je dat niet erg vind?

  8. #8
    Account opgeheven

    Reacties
    495
    07-11-2007

    Prima schat sla ze maar op als je meer van me teksten wil lezen stuur me ff pb

  9. #9
    Account opgeheven

    Reacties
    495
    07-11-2007

    Je vraagt jezelf af. Hoeveel geduld je nog hebt. Je sbar word zwaar op proef gesteld. Je voelt je hart sneller tikken.
    En je hoofd heter worden.Je weet niet hoelang je dit nog kan volhouden. Zoveel tegenslagen zoveel obstakels.Je weet niet waar je moet beginnen.Je wilt opgeven en je dromen gewoon laten lopen.Het maakt niet uit welke kant je op gaat.Iedere keer ligt er al een tegenslag klaar.om jou onderuit te halen. In hoop dat je er sterker uit gaat komen.Des te meer jij geduld toont.Hoe meer het in je gunst gaat werken.Allaah Subhanna wa ta'ala is degene die jou beproeft.Het is een test een examen.Die jij moet afleggen.
    Wees slim en laat iedere tegenslag jouw gunst worden.Door
    Alhamdoulilah te zeggen en geduld te tonen.Ook al voel jij jezelf gevloerd en kan je geen reden vinden om door te vechten.Geef niet op maar sta op.
    En vecht terug..
    Dont say why me.
    But say try me.

  10. #10
    Account opgeheven

    Reacties
    495
    07-11-2007

    Het lot.

    Alles staat geschreven.. Van wie je gaat houden. Met wie je gaat trouwen. Wie je moet loslaten al doet t zn pijn. Soms moet je de knoop doorhakken. En verder met je leven gaan en nooit meer achterom kijken.. Want sommige mensen spelen een korte rol in je leven. Ze hebben geen doel meer in je heden. Al is diegene je zo dierbaar leg je vertrouwen bij Allaah..droog je tranen hoe pijnlijke t ook is en hoe graag we ook sommige mensen in onze leven willen soms is t gewoon niet voor bestemd en moet je loslaten.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Citaat Geplaatst door Meknesz_Giiirl Bekijk reactie
    Prima schat sla ze maar op als je meer van me teksten wil lezen stuur me ff pb
    Salam 'alaikom, dankjewel lieve sis. Ja zal ik doen, in sha Allah. Djazak Allah ou ghairen.