1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Convicted Bekijk reactie
    hahahhahaha ik ga stuk, ja dat werd zelfs in Nederland gedaan. Maar dat is een cultuur kwestie heeft niks met Islam te maken. Je zult nergens een Islamitische bron vinden dat je met een wit laken vol bloed naar buiten moet rennen als je vrouw geprikt hebt hahahahah.

    Ik vroeg aan je noem iets op wat we kunnen aantonen als ongezond of onhygiënisch om het achterhaald te noemen. Kijk als we over iets anders hebben wat daarbuiten valt dan word het slechte een strijd van de opinie. Maar als iets aantoonbaar slechts is voor de lichaam dan heb je nog een sterk punt om te zeggen dit is verkeerd.

    Ik geef je een voorbeeld. Ik vind dat roken wat inmiddels een onderdeel is van onze samenleving enorm achterhaald. Het is aantoonbaar schadelijk voor jezelf, voor anderen en nog zelfs het milieu als we al die peuken op de grond gooien. De Nederlandse overheid beschadigd bewust haar volk door dit toe te staan en maakt zichzelf mede schuldig door belasting geld te verdienen op datgene wat levens verwoest.

    Dit is wat je achterhaald kunt noemen en iets wat eigenlijk niet meer hoort in deze tijd, met alle kennis die we erover hebben.

    Naar mijn weten verspreid Islam niks ongezond of onhygiënisch. Sterker nog het legt sterke nadruk op het gezond leven en hygiëne.

    Dat hand eraf hakken is inderdaad niet zo gezond maar ik weet wel zeker dat lijfstraffen er ook niet zijn om je gezonder te maken. Een lijfstraf is btw afhankelijk van het delict waar je schuldig aan bent. Als een arm man ergens een appel steelt dan zullen ze heus geen hand afhakken in vergelijking met een man dat een bank beroofd.

    Maar dit zijn kwesties die worden behandeld door rechters uiteindelijk.
    Volgens mij is de definitie van achterhaald niet dat het aantoonbaar slecht voor je is.
    Roken is niet uit de mode als zodanig, hoewel wel steeds minder mensen hier roken ja.

    Citaat Geplaatst door 918 Bekijk reactie
    Zie zijn repliek

    Dat is echt een NL trekje.. als je ze pakt gaan ze je rare antwoorden geven.
    Ik zei er nog bij dat ik niet goed had geïnterpreteerd wat hij initieel geschreven had en daarna zelfs nog dat ik van zaken wat betreft hygiëne in de koran weinig tot niets weet.
    Ik erken wel wanneer ik er naast zit hoor.

  2. #32
    Seven

    Reacties
    1.573
    25-01-2019

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Volgens mij is de definitie van achterhaald niet dat het aantoonbaar slecht voor je is.
    Roken is niet uit de mode als zodanig, hoewel wel steeds minder mensen hier roken ja.


    Ik zei er nog bij dat ik niet goed had geïnterpreteerd wat hij initieel geschreven had en daarna zelfs nog dat ik van zaken wat betreft hygiëne in de koran weinig tot niets weet.
    Ik erken wel wanneer ik er naast zit hoor.
    Defenitie van achterhaald is toch dat iets niet meer nuttig is of niet meer van deze tijd. Iets wat eerst wel als positief werd beschouwd en nu niet meer.

    Ik mag dan een 90's baby zijn maar ik heb genoeg beelden gezien hoe ze vroeger sigaretten aan het promoten waren alsof het een glas water is hhhh.

  3. #33
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door Convicted Bekijk reactie
    Defenitie van achterhaald is toch dat iets niet meer nuttig is of niet meer van deze tijd. Iets wat eerst wel als positief werd beschouwd en nu niet meer.

    Ik mag dan een 90's baby zijn maar ik heb genoeg beelden gezien hoe ze vroeger sigaretten aan het promoten waren alsof het een glas water is hhhh.


    Renteverbod in Islam
    is achterhaald ...

  4. #34
    Verbannen

    Reacties
    331
    05-04-2019

    Ga eens in afrika kijken..ook in islamitische landen .. of het Midden-Oosten naar toiletten..als vrouw schrik je al helemaal dood.
    Gewoon.open riolen door de straat un regenseizoen gaan er niet voor niks zoveel mensen daar dood aan difterie malaria er meer van dat soort ziektes.

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Convicted Bekijk reactie
    Defenitie van achterhaald is toch dat iets niet meer nuttig is of niet meer van deze tijd. Iets wat eerst wel als positief werd beschouwd en nu niet meer.

    Ik mag dan een 90's baby zijn maar ik heb genoeg beelden gezien hoe ze vroeger sigaretten aan het promoten waren alsof het een glas water is hhhh.
    Ik zie verschillende details in definities van achterhaald.
    Ik kan me trouwens niet herinneren dat men vroeger dacht dat roken goed voor je was.
    Meer dat niet helemaal duidelijk was of het slecht was en zo ja, hoe slecht.

    Als roken op zich achterhaald zou zijn, lijkt me dat je dan meer bedoelt dat het geen functie meer heeft.
    Ik weet niet of dat waar is.

  6. #36
    Seven

    Reacties
    1.573
    25-01-2019

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Ik zie verschillende details in definities van achterhaald.
    Ik kan me trouwens niet herinneren dat men vroeger dacht dat roken goed voor je was.
    Meer dat niet helemaal duidelijk was of het slecht was en zo ja, hoe slecht.

    Als roken op zich achterhaald zou zijn, lijkt me dat je dan meer bedoelt dat het geen functie meer heeft.
    Ik weet niet of dat waar is.
    Ja ik vind niet meer van deze tijd een defenitie wat alleen gebaseerd is op een subjectieve interpretatie.

  7. #37
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Ik dacht dat het bidet toch al heel lang in gebruik is, in Italie b.v..

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    993
    17-01-2013

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Veel moslims gebruiken bloed als bewijs voor het zijn van maagd toch?
    Ik zei niet dat besnijdenis onhygiënisch en ongezond is, ik zei dat het achterhaald is.
    De claim is dat het gezond is om te doen en dat was vroeger misschien el zo, maar in huidige maatschappijen gaat dat niet meer op,

    Ik had overigens niet begrepen dat je enkel ongezonde zaken bedoelde.
    Hand afhalen klinkt trouwens niet erg gezond,
    Maar verdere claims over hygiëne en de islam kan ik niet doen, omdat ik er weinig tot niets van weet.


    Je moet je aantijgingen wel hard zien te maken beste vriend, kun je me een islamitische bron geven waarin staat dat de maagdelijkheid bewezen dient te worden dmv bloed ? Je moet cultuur en religie niet door de war halen. Over handen afhakken kunnen we een hele lange discussie houden, feit is wel dat er minder dieven rondlopen in landen waar het word toegepast dan in landen waar ze er met een taakstrafje vanaf komen. We kunnen het ook over de doodstraf hebben in de VS ? Vind je dat ook achterhaald of past dat niet in jou straatje ?

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door global30 Bekijk reactie
    Je moet je aantijgingen wel hard zien te maken beste vriend, kun je me een islamitische bron geven waarin staat dat de maagdelijkheid bewezen dient te worden dmv bloed ? Je moet cultuur en religie niet door de war halen. Over handen afhakken kunnen we een hele lange discussie houden, feit is wel dat er minder dieven rondlopen in landen waar het word toegepast dan in landen waar ze er met een taakstrafje vanaf komen. We kunnen het ook over de doodstraf hebben in de VS ? Vind je dat ook achterhaald of past dat niet in jou straatje ?
    Ik vind de doodstraf achterhaald ja.
    Overal dus, ook in de VS.
    Maar daar loopt men in een aantal staten ook nog wat decennia achter.

    En ik hoef helemaal geen aantijging hard te maken.
    Kan ik wel in deze trouwens, maar het was een vraag, geen aantijging.
    Daarnaast zei ik ook niet dat het in islamitische schriften als wet staat of iets dergelijks.
    Is zover ik weet inderdaad cultuur, maar desalniettemin her en der waar of klopt dat niet?

    En je zegt dat ik dingen hard moet maken, maar maak jij dan eens hard dat er in landen waar handen afgehakt worden minder dieven zijn dan hier?
    Ik bestrijd dat trouwens niet per se maar heb er nooit cijfers over gezien.

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    993
    17-01-2013

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Ik vind de doodstraf achterhaald ja.
    Overal dus, ook in de VS.
    Maar daar loopt men in een aantal staten ook nog wat decennia achter.

    En ik hoef helemaal geen aantijging hard te maken.
    Kan ik wel in deze trouwens, maar het was een vraag, geen aantijging.
    Daarnaast zei ik ook niet dat het in islamitische schriften als wet staat of iets dergelijks.
    Is zover ik weet inderdaad cultuur, maar desalniettemin her en der waar of klopt dat niet?

    En je zegt dat ik dingen hard moet maken, maar maak jij dan eens hard dat er in landen waar handen afgehakt worden minder dieven zijn dan hier?
    Ik bestrijd dat trouwens niet per se maar heb er nooit cijfers over gezien.

    Dat er achterlijke mensen zijn die hun cultuur hoger hebben dan hun religie, ken je de islam of moslims niet de schuld van geven. In Marokko heb ik nog nooit zoiets gehoord als maagdelijkheid bewijzen. Ik geloof best dat het gebeurd in bepaalde landen, maar bij zigeuners gebeurd het ook nog dat een vrouw haar bloed moet tonen na de huwelijksnacht, dus wat wil je nu zeggen ?
    Grappig hoe een topic over kontje wassen uitloopt op een hele andere discussie vind je niet ?
    Er is geen enkel land dat de sharia volledig toepast, maar zalik het zo zeggen, de landen die de sharia gedeeltelijk toepassen zijn een stuk veiliger dan de meeste westerse landen. De criminaliteits cijfers zijn er een stuk lager, Qatar en de Verenigde Arabische Emiraten zijn de 2 veiligste landen op aarde, en hebben de laagste criminaliteits cijfers. Alhoewel ze daar geen handen afhakken als ik t goed heb, weten ze daar wel raad met misdadigers. Volgens mij gebeurd het alleen in SA, maar er hangen strenge criteria aan. Je hand word niet afgehakt voor een snoepje stelen, of als er ook maar enige kwestie van twijfel is. Als dieven zien dat hun collega’s nog maar een hand hebben zullen ze wel 10x nadenken voordat ze weer op pad zullen gaan denk je niet? Vind je dat de wet rekening moet houden met misdadigers? Waarom zou je in hemelsnaam ook maar een beetje medelijden hebben met moordenaars, verkrachters of pedofielen? Dat ze in de VS nog de doodstraf uitvoeren kan ik heel goed begrijpen gezien de criminaliteits cijfers, daar gebeuren de meest verschrikkelijke misdaden die in mijn ogen niets dan de doodstraf verdienen. Jij vind van niet, maar dat is nog altijd maar een opinie, dat het achterhaald is ga je niet met feiten hard kunnen maken, maar dat je kont afvegen met papier niet hygiënisch is word wel met feiten achterhaald.

    Top 10 veiligste landen.


    Rank
    Country
    Safety Index
    1 Qatar 88.00
    2 United Arab Emirates 84.48
    3 Japan 84.09
    4 Taiwan 83.78
    5 Hong Kong 81.90
    6 Georgia 79.82
    7 Armenia 79.22
    8 Switzerland 78.82
    9 Oman 78.45
    10 Slovenia 77.99

    https://www.numbeo.com/crime/rankings_by_country.jsp