1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    684
    25-04-2016

    Gasfontijn in de buurt van Nador

    Gas uit de grond. Misschien door de vulkaan, misschien de Algerijnse pijplijn of hopelijk een gasbron?

    Bron: 2M
    https://m.youtube.com/watch?v=CIVmwz4KKdY

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    De enige gas die maghariba produceren is in hun darmen die ze onder hoge druk loslaten in drukke ruimtes.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    684
    25-04-2016

    Citaat Geplaatst door Seymour Bekijk reactie
    De enige gas die maghariba produceren is in hun darmen die ze onder hoge druk loslaten in drukke ruimtes.
    Lol.

    Maar Marokko heeft sowieso gas bij de Algerijnse grens o.a.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Citaat Geplaatst door mnl1 Bekijk reactie
    Lol.

    Maar Marokko heeft sowieso gas bij de Algerijnse grens o.a.
    tendrera??

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    684
    25-04-2016

    Citaat Geplaatst door Seymour Bekijk reactie
    tendrera??
    Ja. Volgens mij waren ze ook bezig in Qnitra

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Citaat Geplaatst door mnl1 Bekijk reactie
    Ja. Volgens mij waren ze ook bezig in Qnitra
    Het moet ons gegund worden ya akhi...

    Geloof het of niet.

    Ik denk dat Marokko flinke gas en olie voorraden heeft. Of het geo politiek gegund wordt is een ander verhaal.

    Nog meer aanbod en vondsten leidt tot lagere prijzen. Daar hebben de oliepiraten geen zin in.

    Venezuela en Iran zijn daar een voorbeeld van.. sancties op sancties alleen maar om de aanbod af te knijpen.

    Shell, Chevron, BP gaan recordwinsten draaien.

  7. #7
    Nadoras

    Reacties
    2.669
    27-12-2009

    Ik hoop het insha Allah.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    684
    25-04-2016

    Citaat Geplaatst door Seymour Bekijk reactie
    Het moet ons gegund worden ya akhi...

    Geloof het of niet.

    Ik denk dat Marokko flinke gas en olie voorraden heeft. Of het geo politiek gegund wordt is een ander verhaal.

    Nog meer aanbod en vondsten leidt tot lagere prijzen. Daar hebben de oliepiraten geen zin in.

    Venezuela en Iran zijn daar een voorbeeld van.. sancties op sancties alleen maar om de aanbod af te knijpen.

    Shell, Chevron, BP gaan recordwinsten draaien.
    Mee eens. Maar laten we eerlijk zijn hoe groot is de kans dat het geld door de bevolking wordt gezien/terug geinvesteerd?

    Ik heb even nagekeken en Marokko blijkt sowieso gas te hebben gevonden in essaouira, lala maymouna, tendrara en qnitra.

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Citaat Geplaatst door mnl1 Bekijk reactie
    Mee eens. Maar laten we eerlijk zijn hoe groot is de kans dat het geld door de bevolking wordt gezien/terug geinvesteerd?

    Ik heb even nagekeken en Marokko blijkt sowieso gas te hebben gevonden in essaouira, lala maymouna, tendrara en qnitra.
    Daar moet een heel transparante staatsfonds voor georganiseerd worden. Het volk moet dat afdwingen. Gelden die eruit voortvloeien enkel voor duurzame investeringen.

    Qatar doet dat goed, vind ik.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    2.056
    03-01-2019

    Marokkaanse kust zit vol met gas.