1. #46
    *Mocro schrijver*

    Reacties
    7.472
    05-03-2006

    Lang verhaal kort. Je zit niet lekker in je vel en voelt je ongelukkig.

    Meid. Doe wat meer leuks en kruip weg uit je negatieve dalletje. Ga shi massage doen ofzo. Klim shi berg. Schiet shi vogel neer. Gebruik shi kruiden in je eten. Verwen je zelf.

    Zodra je je lekker in je velletje voelt, gaan alle dingen vanzelf. Mensen zoeken sterke mensen op. En blijven weg van zwakke en treurige mensen.

    Leven is hard. Dus wees harder.

    Citaat Geplaatst door Teglelet Bekijk reactie
    Jij bent ontspoord.

  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    354
    26-03-2019

    Focus je in al het goede/mooie dat je bezit, waar je gezegend voor bent en niet op wat er ontbreekt. Bedenkt dat we in dit leven op alle vlaktes beproefd zullen worden en bij iedereen heeft het zijn specifieke niveau. Je zult je levenspartner vinden indien het goed voor je is, laat langdurig verdriet en negativiteit je gezondheid niet schaden. Want als je deze verliest dan zul je nergens naar verlangen, niet eens als je je droomman naast je hebt. Zie het als een beproeving, een kans om te bewijzen dat je sterker bent dan je denkt.
    Succes meid, maar neem geen gehaaste beslissing waar je later spijt van zult hebben. Geduld leidt je naar mooie wegen.

  3. #48
    MVC Lid

    Reacties
    1.896
    03-04-2007

    Hij/zij die klaagt aan gebrek aan kansen vergeet de kleine deuren die naar de grootste ruimtes leiden.

    De geleerden zeggen :Het kan zijn dat Allah swt jouw geeft maar in werkelijkheid, ontneemt hij jou, en het kan zijn dat Allah swt jouw wat ontneemt.... Maar in werkelijkheid geeft Hij jou...

    Moge je in tijd vrede vinden, en tevredenheid hebben in alles wat je doet, dat is een ware rijkdom.

  4. #49
    MVC Lid

    Reacties
    818
    28-04-2013

    Citaat Geplaatst door Imane001 Bekijk reactie
    Een vrouw hoort te zorgen voor haar gezin. Ik voel me nog steeds zo verschrikkelijk eenzaam maar ghair. Heb contact met iemand waar ik niet eens iets voor voel maar ik begin stilaan ook ouder te worden en ben de wanhoop nabij. Zo nabij dat ik misschien binnenkort met iemand trouw waar ik niets voor voel. Met iemand die me ooit gebroken heeft.

    Ben echt op en heb definitief de hoop opgegeven. Allah swt heeft me enkel deze man op mijn gestuurd en zal het misschien daarme moeten doen. Voel me alsnog ongelukkig soubhanAllah. Misschien is dit mijn lot om gewoon ongelukkig door het leven te gaan.
    Ik hoop niet dat je dit hebt doorgezet. Je gaat hier enorm spijt van krijgen. Het huwelijk zelf is al een test. Jij hebt al een valse start. Je leert pas echt de wanhoop kennen wanneer je tot de realisatie komt dat je met de verkeerde bent getrouwd. Dan ga je verlangen naar het leven van nu.
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.

  5. #50
    MVC Lid

    Reacties
    2.837
    06-07-2014

    Citaat Geplaatst door Imane001 Bekijk reactie
    Ik begrijp jullie reacties wel. Hij heeft wel zijn oprechte excuses aangeboden en het goed willen maken, zoveel mogelijk. Maar ik kan het alsnog moeilijk vergeten.
    Heb zelfs ondervonden dat ik hem daardoor onbewust niet altijd respecteer. Ik geloof ergens dat ie ook veranderd is enzo maar ik weet niet of ik er nog gelukkig mee kan worden.

    Anderzijds ben ik niet meer van de jongste. Mijn oma was vorige ramadan 3omra gaan verrichten en ze heeft heel veel dua voor me verricht opdat ik gelukkig word en zal trouwen.. Zelfs bij het graf van profeet saw.
    Maar het lijkt alsof dat de dua zijn uitgekomen en dat het misschien ergens mijn mektab is ondanks ik me nog steeds niet goed voel bij hem. Hij doet zijn uiterste best, niet daarvan maar ik kan het verleden niet loslaten.
    Maar de tijd dringt.. Ik merk ook dat die jonge energie stilaan van mijn gezicht verdwijnt. Hoe ouder ik word, hoe kleiner de kans is dat ik nog iemand zal ontmoeten. Wil ook niet te oud trouwen.

    Mijn kennis van 35j ziet er jong en supermooi uit. van zodra ze haar leeftijd weten, haken de mannen af.
    Geloven jij en je oma dat je bij het graf van de Profeet saws de dua geaccepteerd zullen worden? Mijn intuïtie zegt dat dat niet helemaal klopt.

    Als je met blijdschap door het leven wilt gaan dan moet je eraan werken. Het kunnen verschillende factoren zijn. Heb je vriendinnen waar je leuke dingen mee doet of mee kunt lachen, kletsen? Probeer eens de moskee met zusters. Probeer te vergeten wat hij je heeft aangedaan tenzij hij karaktereigenschappen heeft die je niet snel uit hem kunt krijgen, losse handjes om een voorbeeld te noemen. Belangrijk is dat je je aangetrokken voelt tot hem.

  6. #51
    MVC Lid

    Reacties
    261
    04-03-2018

    Salaam lieve mensen. Bedankt voor jullie berichten, heb ze allemaal 1 voor 1 gelezen. Ik heb de hoop allang opgegeven. Daarom horen jullie me nu minder. Saafi ik wil er niet meer aan denken. Ben de eenzaamheid gewend, vriendinnen die me alleen maar kennen als ze iets nodig hebben en ik geloof echt dat liefde niet weggelegd is voor mij. Wil niets meer over de liefde horen.

    Heb al een tijdje mijn verstand gewoon op 0 gezet en ik leef nu gewoon voor mijn werk en ouders. Laats zei mijn moeder nog van: ewa trouw gewoon, al is die man slecht , maakt niet uit dan kan je nog scheiden maar dan heb je be3da je kinderen.

    Sindsdien dacht ik neen zo wil ik ook ni eindigen tenzij het mektab is, maar ik ga niet huwen om gewoon kinderen op de wereld te zetten. Al hamdoulilah voor alles

  7. #52
    Verbannen

    Reacties
    535
    26-04-2018

    Citaat Geplaatst door Imane001 Bekijk reactie
    Salaam lieve mensen. Bedankt voor jullie berichten, heb ze allemaal 1 voor 1 gelezen. Ik heb de hoop allang opgegeven. Daarom horen jullie me nu minder. Saafi ik wil er niet meer aan denken. Ben de eenzaamheid gewend, vriendinnen die me alleen maar kennen als ze iets nodig hebben en ik geloof echt dat liefde niet weggelegd is voor mij. Wil niets meer over de liefde horen.

    Heb al een tijdje mijn verstand gewoon op 0 gezet en ik leef nu gewoon voor mijn werk en ouders. Laats zei mijn moeder nog van: ewa trouw gewoon, al is die man slecht , maakt niet uit dan kan je nog scheiden maar dan heb je be3da je kinderen.

    Sindsdien dacht ik neen zo wil ik ook ni eindigen tenzij het mektab is, maar ik ga niet huwen om gewoon kinderen op de wereld te zetten. Al hamdoulilah voor alles
    Beste Imane001,

    Het is heel normaal en menselijk om aan je toekomst te denken.

    En soms neemt men te gehaaste beslissingen puur om van al het gezeur af te komen in dit geval de familiedruk om te trouwen.

    Alhamdolilah bestaat elqadr van Allah die ons in bescherming neemt zolang we de grenzen van Allah respecteren.

    ان مع العسر يسرا

  8. #53
    MVC Lid

    Reacties
    261
    04-03-2018

    Citaat Geplaatst door AtlasLion_ Bekijk reactie
    Beste Imane001,

    Het is heel normaal en menselijk om aan je toekomst te denken.

    En soms willen we te gehaaste beslissingen nemen puur om van al het gezeur af te komen in dit geval de familiedruk om te trouwen.

    Alhamdolilah bestaat elqadr van Allah die ons in bescherming neemt zolang we de grenzen van Allah respecteren.

    ان مع العسر يسرا
    Al hamdoulilaah . Op een bepaalde leeftijd ga je inderdaad snel willen trouwen om van het gezeur af te geraken en omdat je niet alleen wil eindigen. Op een gegeven moment ben je het zat om alleen te zijn.. Maar ik denk daar niet meer aan. Dit onderwerp doet me niets meer sinds dat ik geaccepteerd heb dat niet iedereen in dit leven zal trouwen.

    Het heeft me een klein beetje rust gegeven dan zo steeds zorgen maken. Heb het er nog moeilijk mee maar zeker niet zoals voorheen. Heb het leren loslaten.

    Nu gewoon zien waar ik me nog mee kan bezighouden

  9. #54
    Utopist

    Reacties
    7.907
    28-05-2010

    Als je denkt dat je je beter gaat voelen door met een man te trouwen die jou ooit gebroken heeft, dan denk ik dat jij de tekenen die Allah swt jou geeft niet helemaal opvolgt. Je kan een gezin willen, maar misschien heeft Allah swt andere plannen voor jou, al helemaal als je zelf al zegt dat je je eigenlijk bij iets neer moet leggen terwijl je diep van binnen weet dat het nooit gaat werken, waar denk je dat dat gevoel vandaan komt? Je moet die zin van je niet altijd door willen drammen! En straks heb je kinderen en ben je niet gelukkig met je vent, zit je in je uppie je kids op te voeden en een regeling af te spreken... weet waar je aan begint en kijk naar wat je hebt, it won't hurt to say alhamdoulilah sometimes and accept things for what they are en dan bedoel ik het denk ik anders dan jij het waarschijnlijk op zult vatten.
    "For you see, in the end, it is between you and god. It was never between you and them anyway."

  10. #55
    MVC Lid

    Reacties
    69
    26-06-2019

    Wat je vandaag vurig wenst kan je morgen haten of vergeten zijn.

  11. #56
    MVC Lid

    Reacties
    69
    26-06-2019

    Het is Allah die mensen een bepaalde richting opstuurt. Hij doet wat Hij wilt. Snap niet dat mensen zich zo druk maken om een man of wereldse soms. Tuurlijk kun je iets wensen maar zo vurig is niet goed.

  12. #57
    MVC Lid

    Reacties
    12
    27-10-2018

    geluk zit in jezelf, niemand anders kan dat voor je creëeren. Vertrouwen hebben in Allah en je geluk vinden in het geloof! sommige zaken zijn niet tijd of leeftijd gebonden het komt vanzelf!

  13. #58
    MVC Lid

    Reacties
    83
    05-02-2019

    Nee lieverd je ziet het verkeerd.
    Allah swt heeft je niet deze man gegeven omdat hij denkt dat je oud en verrot bent.
    Het kan een beproeving zijn ofwel een grote zegening. Je hoeft niet fully inlove te zijn om te trouwen. Ik ken genoeg mensen die getrouwd zijn en die fully inlove waren en t is niks geworden. Stop je vertrouwen volledig in Allah swt want hij gaat je niet alleen laten. Bid salat elistikhara. En liefde is niet zo dat je op je 30e getrouwd moet zijn anders ben je een verloren zaak, liefde brengt Allah swt tussen 2 zielen en dat is iets wat geen leeftijd kent..

    Moge Allah swt je een vrome man schenker en je belonen voor de bergen sabr die je hebt meid..

    Als je je rot voelt, pb me aub.

    Wasalaam
    " En al wie Allah swt vreest die zal Hij een oplossing schenken en Hij zal hem voorzien via bronnen waarvan hij het niet verwacht"

  14. #59
    MVC Lid

    Reacties
    8
    18-06-2019

    Ik ken je me zelf in je verhaal. Trouw iemand met wie je een klik hebt, met wie je kan lachen en huilen etc en ik weet dat het misschien moeilijk lijkt maar heb sabr. Allah is de beste planner en je bent simpelweg beproefd. Er zal zeker iemand in je leven komen die je zal begrijpen, ondersteunen en lief hebben daar waar je te kort komt. Geloof me, zeg het zelf ook zo vaak dat mijn geluk hier niet ligt. Maar again met de wil van Allah zal er een dag komen dat het verandert..

  15. #60
    MVC Lid

    Reacties
    1.896
    03-04-2007

    Top reactie...