1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    2.056
    03-01-2019

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Niemand kan zo maar naar een soeverein land gaan en zeggen, oke geef me werk en onderkomen.
    Lijk mij logisch.
    Zeker gezien het feit dat er miljarden mensen in de wereld werk en de goede voorzieningen willen die wij hier met zijn allen hebben opgebouwd.

    Nee dat snap ik, maar wie het wel lukt om binnen te komen moeten we Accepteren en helpen voor een bestaan.

    En wat jij nu zegt is Hypocrisie.

    Of de Grenzen gaan dicht, Australische model lijkt me Eng, maar ok of de Grenzen blijven open en degene die het lukt binnen te komen laten integreren.

    Geen Hypocrisie AUB.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door ShrifDjelQbilla Bekijk reactie
    Nee dat snap ik, maar wie het wel lukt om binnen te komen moeten we Accepteren en helpen voor een bestaan.

    En wat jij nu zegt is Hypocrisie.

    Of de Grenzen gaan dicht, Australische model lijkt me Eng, maar ok of de Grenzen blijven open en degene die het lukt binnen te komen laten integreren.

    Geen Hypocrisie AUB.
    Je zegt dat jij begrijpt dat niet iedereen zo maar in die paar welvarende Europese landen kunnen binnenkomen.
    We nemen al veel mensen op die recht hebben op asiel.
    Economische vluchtelingen die liegen dat zij asielzoekers zijn verpesten het voor de asielzoekers.
    Waarom moeten we mensen die zich voordoen als asielzoekers maar dat niet zijn opnemen?

    De grenzen dicht? vergeet het maar! Jaarlijks komen miljoenen asielzoekers hierbinnen, waar zich economische vluchtelingen onder zitten.
    J
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    2.056
    03-01-2019

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Je zegt dat jij begrijpt dat niet iedereen zo maar in die paar welvarende Europese landen kunnen binnenkomen.
    We nemen al veel mensen op die recht hebben op asiel.
    Economische vluchtelingen die liegen dat zij asielzoekers zijn verpesten het voor de asielzoekers.
    Waarom moeten we mensen die zich voordoen als asielzoekers maar dat niet zijn opnemen?

    De grenzen dicht? vergeet het maar! Jaarlijks komen miljoenen asielzoekers hierbinnen, waar zich economische vluchtelingen onder zitten.
    J
    Miljoenen is wel overdreven.

    We leven in een andere periode.

    Het is Menselijkheid of Onmenselijkheid.

    De Vaticaan gelooft in God, De Schepper van Aarde en Zielen.

    De Vaticaan gelooft dat God over de Zielen beheerd en bestuurd waar God maar wilt.

    Snap je.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door ShrifDjelQbilla Bekijk reactie
    Miljoenen is wel overdreven.

    We leven in een andere periode.

    Het is Menselijkheid of Onmenselijkheid.

    De Vaticaan gelooft in God, De Schepper van Aarde en Zielen.

    De Vaticaan gelooft dat God over de Zielen beheerd en bestuurd waar God wilt.

    Snap je.
    De realiteit is aanzienlijk weerbarstiger dan idealistisch denken.

    Enorm veel mensen in Azie en Afrika willen dolgraag naar een paar welvarende landen rond Nl.
    Oost-Europa heeft ze te weinig te bieden, zo ook Zuid-Europa.
    Die paar landen kennen welvaart een verzorgingsstaat model, met op alle gebieden uitstekende voorzieningen.
    Maar dat is peperduur om in de lucht te houden. Komt nog uit de tijd dat de economische bomen tot in de hemel groeiden.
    Die tijden zijn - door opkomende economische tijgers, lage lonen landen - definitief ten einde.

    Kijk eens naar die problemen waar die landen tegen aan lopen, veroorzaakt door steeds verdere bezuinigingen.
    Noodzakelijk om de tering ook hier naar de nering te zetten.
    Het aantal kansarme asielzoekers die we in de loop van de jaren hebben opgenomen, worden een steeds grotere financiële ballast
    Blijkt steeds weer uit de cijfers, meer dan de helft van de mensen uit al die groepen die zijn opgenomen, zijn al jaren afhankelijk van uitkeringen, werkloos.
    Alleen bij de Iraniërs zijn iets meer dan de helft niet afhankelijk van uitkeringen.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    2.056
    03-01-2019

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    De realiteit is aanzienlijk weerbarstiger dan idealistisch denken.

    Enorm veel mensen in Azie en Afrika willen dolgraag naar een paar welvarende landen rond Nl.
    Oost-Europa heeft ze te weinig te bieden, zo ook Zuid-Europa.
    Die paar landen kennen welvaart een verzorgingsstaat model, met op alle gebieden uitstekende voorzieningen.
    Maar dat is peperduur om in de lucht te houden. Komt nog uit de tijd dat de economische bomen tot in de hemel groeiden.
    Die tijden zijn - door opkomende economische tijgers, lage lonen landen - definitief ten einde.

    Kijk eens naar die problemen waar die landen tegen aan lopen, veroorzaakt door steeds verdere bezuinigingen.
    Noodzakelijk om de tering ook hier naar de nering te zetten.
    Het aantal kansarme asielzoekers die we in de loop van de jaren hebben opgenomen, worden een steeds grotere financiële ballast
    Blijkt steeds weer uit de cijfers, meer dan de helft van de mensen uit al die groepen die zijn opgenomen, zijn al jaren afhankelijk van uitkeringen, werkloos.
    Alleen bij de Iraniërs zijn iets meer dan de helft niet afhankelijk van uitkeringen.
    Maar deze discussie heeft geen nut.

    Jullie moeten de Vaticaan aanklagen.

    Namelijk de Vaticaan gelooft nog in een Hogere Macht. Die in staat is om Landen te veranderen.

    Vaticaan is de baas over Brussel.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door ShrifDjelQbilla Bekijk reactie
    Maar deze discussie heeft geen nut.

    Jullie moeten de Vaticaan aanklagen.

    Namelijk de Vaticaan gelooft nog in een Hogere Macht. Die in staat is om Landen te veranderen.

    Vaticaan is de baas over Brussel.
    Jammer dat je niet ingaat op de argumenten die ik gaf, feiten, maar begint over het Vaticaan dat er niets mee heeft te maken.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    2.056
    03-01-2019

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Jammer dat je niet ingaat om de argumenten die ik gaf, feiten, maar begint over het Vaticaan dat er niets mee heeft te maken.
    Ik snap je Argumenten, maar jij hebt geen macht.

    De Machtigen en de Allermachtigste gaan hier over.

    Waarom is Amerika fel tegen Trumps Wall, omdat ze bang zijn dat ze God indirect de Oorlog verklaren, omdat ze de land hebben gekregen van God, die het verwijdert heeft van de Indianen.

  8. #23
    Dokter Bilal

    Reacties
    608
    19-05-2005

    Citaat Geplaatst door Masafi Bekijk reactie
    Als je het artikel goed leest staat er dat vele van die aso asielzoekers juist geen recht hebben op
    een huisje in NL, want zij komen hoofdzakelijk uit veilige landen.

    Landen als Marokko en Algerije wensen niet mee te werken om hun onderdanen terug te nemen.

    Ik begrijp niet dat jij hier crimineel gedrag van deze asiel-zoekers probeert goed te praten.

    Stel eens voor als jij gasten in jouw eigen woning uitnodigt, en die gedragen zich dan niet.
    Wat doe je dan? Bied je ze dan ook nog een overnachting aan? Ik denk van niet.
    Je maakt 2 denkfouten:

    1: Als vluchtelingen geen reisdocumenten hebben is ook niet vast te stellen waar ze vandaan komen. Dan moeten ze bed bad en brood krijgen en moet en na vijf jaar hebben ze recht op een permanente verblijfsvergunning en dus op een huisje enzo.
    2. De vergelijking met gasten klopt niet. Ze komen om hier te blijven en het is niet jouw huis. Nederland is ook van mij en van mij mag iedereen komen.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door ShrifDjelQbilla Bekijk reactie
    Ik snap je Argumenten, maar jij hebt geen macht.

    De Machtigen en de Allermachtigste gaan hier over.

    Waarom is Amerika fel tegen Trumps Wall, omdat ze bang zijn dat ze God indirect de Oorlog verklaren, omdat ze de land hebben gekregen van God, die het verwijdert heeft van de Indianen.
    Amerika is niet tegen de bouw van de muur, links is tegen.
    Geheel hypocriet, onder alle presidenten, ook linkse, Obama, Clinton zijn hekken en muren aangebracht om die continue stroom illegalen die de VS proberen binnen te komen te onderscheppen en weer uit te zetten.
    28.000 (!) duizend mannen en vrouwen, honden, drones, helikopters zijn 24/24 bezig om de illegalen tegen te houden!
    Maar als Trump dat eenvoudiger voor dat leger van bewakers door een muur te bouwen doet links Amerika of er heel iets anders gebeurt dan al tientallen jaren wordt gedaan!
    Deels om de gehate Trump tegen de schenen te schoppen deels hypocriet als links nogal eens is!
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  10. #25
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Maquis,
    Over niet al te lange tijd zal Nederland weer gastarbeiders binnen moeten halen, Nederland is aan het vergrijzen en er onstaan steeds meer tekorten.
    Bedrijven die niet uit kunnen breiden vanwege tekort aan mankracht. Ook elders in de eu trouwens.

    Maw, er is genoeg brood voor iedereen, zelfs wanneer die ene asielzoeker een dik belegde boterham krijgt blijft er nog meer als genoeg over voor jou.

    No worries, besteed je energie aan dingen die je verder brengen in het leven als steeds te letten op asielzoekers. Die asielzoekers zijn jou inmiddels allang voorbij gegaan.
    De ene zaak na de andere popt uit de grond en ze doen het nog goed ook.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door Rwina_Koning Bekijk reactie
    Goedzo, je wordt opgevangen en doet nog asociaal. In hun eigen land zouden ze op de fles zitten
    Klopt,jezelf nederig opstellen hoeft ook weer niet maar een bepaalde vorm van dankbaarheid tonen is het minste wat je mag verwachten.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Drogreden. Realiteit, steeds meer robotisering, automatisering. Enorm veel banen zullen nog verdwijnen. Dat weet men ook daarom duiken steeds weer die proefballonnetjes op, basisinkomen.
    Omdat steeds meer mensen hun baan zullen kwijtraken.

    Bovendien wordt het werk dat er nog is steeds ingewikkelder, betere opleiding.
    We zitten niet te wachten op mensen die vluchten wegens geen werk uit landen waar ze geen enkel opleiding hebben genoten, op straat hebben geleefd.

    Maak je over mij geen zorgen. Ik heb een universitaire opleiding genoten, heb het goed.
    Maar veel Nederlanders niet. En het wordt steeds minder. Er moet steeds meer bezuinigd worden, steeds weer blijkt dat de oorzaak voor steeds meer problemen in de samenleving.
    Daarom is dat idealistische prietpraat de wereld is van iedereen dus kom maar binnen, economische vluchtelingen totale onzin.
    Er zijn er gewoon veel te veel in de wereld, miljarden die dolgraag naar die paar welvarende landen willen in Europa, VS, Canada, Australie, Nw-Zeeland.
    Wij moeten als we werkkrachten nodig hebben zelf bepalen wie we nodig hebben. En er zijn nog enorm veel mensen in Oost-Europa - goede opleiding - maar geen werk kunnen vinden in hun eigen landen.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door ShrifDjelQbilla Bekijk reactie
    Ik heb geen zin om de Geschiedenis te herhalen wie weet ooit weer.

    Maar ze Zijn naar Europa gekomen om te werken.

    Geef ze Werk.

    .
    Moet Europa iedereen die in Europa wil werken dus maar toelaten?
    Denk je trouwens dat het hier gaat om afgestudeerde ingenieurs?

    Citaat Geplaatst door Convicted Bekijk reactie
    Als de situatie zou veranderen in dat land en ik in een positie kom dat ik daar wel asiel zou moeten aanvragen dan jawel.

    Vind sws dat mensen zich moeten gedragen. Ik ben alleen tegen dat hypocriet gedrag die de Nederlandse overheid uitstraalt.
    Keurt de Nederlandse overheid wangedrag van Nederlanders in het buitenland goed dan?

  14. #29
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    En toch is het zo Maquis.
    Jij noemt het idealistisch ik noem het realistisch.

    Jij hebt het steeds over die 'enkele welvarende landen' op de wereld.
    Maar je vergeet voor het gemak te benoemen hoe die landen precies zo welvarend zijn geworden.

    Wanneer je over de eeuwen/jaren heen stelselmatig andere landen hebt leeggetrokken, moet je er niet raar van staan op te kijken wanneer hun volk hun heil en geluk,brood elders gaat zoeken.

    Vooral de oorlogsslachtoffers hebben het volste recht zich hier te vestigen. Immers toen de VN het hardst riep om 'bevrijding' van datzelfde volk hadden ze ook moeten bedenken dat x miljoen mensen niet zomaar van de aardbol te vegen zijn.

    Weet je nog toen Sadam werd opgehangen met offerfeest en de wereld juichte. Juich nu ook dan wanneer jullie vluchtelingen opvangen.
    Dat noem je verantwoordelijkheid nemen voor je acties.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    En toch is het zo Maquis.
    Jij noemt het idealistisch ik noem het realistisch.

    Jij hebt het steeds over die 'enkele welvarende landen' op de wereld.
    Maar je vergeet voor het gemak te benoemen hoe die landen precies zo welvarend zijn geworden.

    Wanneer je over de eeuwen/jaren heen stelselmatig andere landen hebt leeggetrokken, moet je er niet raar van staan op te kijken wanneer hun volk hun heil en geluk,brood elders gaat zoeken.

    Vooral de oorlogsslachtoffers hebben het volste recht zich hier te vestigen. Immers toen de VN het hardst riep om 'bevrijding' van datzelfde volk hadden ze ook moeten bedenken dat x miljoen mensen niet zomaar van de aardbol te vegen zijn.

    Weet je nog toen Sadam werd opgehangen met offerfeest en de wereld juichte. Juich nu ook dan wanneer jullie vluchtelingen opvangen.
    Dat noem je verantwoordelijkheid nemen voor je acties.
    Oorlogsslachtoffers worden allemaal toegelaten en die mensen gedragen zich over het algemeen ook prima.
    De problemen komen vooral door gelukszoekers uit Noord Afrika en wat andere landen, die geen kans hebben op asiel (wat ze ook weten), dus die hebben niks te verliezen.
    Daarnaast doen die landen ook nog eens moeilijk bij het terugnemen van de onderdanen.

    Die mensen verpesten het qua draagvlak voor echte vluchtelingen, want veel mensen zijn dom en denken dan dat alle vluchtelingen gelukszoekers zijn en crimineel.