1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Je gaat er waarschijnlijk nooit achterkomen maar het is denk ik vaak wel zo

    In een perfecte wereld zou iedereen eindigen met wie die zou willen maarre zo werkt dat dus niet in dit leven. Jij hebt interesse in iemand maar diezelfde persoon heeft dat weer over een ander. Of ouders die er niet mee eens zijn en het uiteindelijk is gelukt om alles af te laten blazen. Leven dat niet helemaal verloopt hoe je het had gewild en daarom niet de nodige dingen op een rij hebt etc etc. Het leven is eenmaal zo, niet alles gaat zoals we willen en daarom is het beste om Allah zn wil te accepteren, want het leven is enkel een test.

    Hiermee kan het mogelijk zijn dat jij, of de persoon waarmee je trouwt als het ware niet de eerste keus is maar een uiteindelijke tweede. Nee geen enkel relatie is hetzelfde en een korte periode zegt niks over de lange. Je kan gek zijn op iemand die destructief voor je zou kunnen wezen, of iemand waar je totaal geen gevoel voor hebt die ervoor zorgt dat je de beste versie van jezelf wordt IE een goede dienaar/dienares tegenover je schepper. Dat zijn dingen van waarde uiteindelijk en dat is waar we naar 'zouden' moeten kijken. Echter is gevoel een ingewikkeld iets. Je kan dat niet echt beheersen en er kunnen bepaalde situaties zijn waarin bepaalde dingen onbetwistbaar zijn als het ware.

    Stel je voor dat je man/vrouw jou als tweede keuze heeft, zonder dat je het ooit door zou hebben gehad. Getrouwd, en kinderen zit in de planning met Allah zijn wil. Erachter komen zal je nooit maar laten we zeggen dat je op een of ander manier achterkomt dat jou man/vrouw nog heel veel aan zijn/haar ex denkt omdat het blijkbaar iets heel speciaals zou zijn geweest. Wat zou dat met je doen?
    If you 'don't know', Allah knows.

  2. #2
    Exit

    Reacties
    5.326
    11-11-2018

    Ik zou denken vette pech je zit met mij opgescheept En je kunt niet meer terug

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    278
    20-07-2011

    9 van de 10 vrouwen zouden zoiezo (als het mogelijk was) met de profeet Mohammed willen leven i.p.v. met jou.

    Dus het zijn maar de opties die er op dat moment zijn.

    Je mag best een tweede optie zijn daar is toch niets mis mee? Ik bedoel als ik directeur word van een bank of tandarts en ik was de tweede of derde keus wat interesseert mij dat nou weer? Heb toch bereikt wat ik wilde.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    286
    21-01-2018

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    In een perfecte wereld zou iedereen eindigen met wie die zou willen maarre zo werkt dat dus niet in dit leven. Jij hebt interesse in iemand maar diezelfde persoon heeft dat weer over een ander. Of ouders die er niet mee eens zijn en het uiteindelijk is gelukt om alles af te laten blazen. Leven dat niet helemaal verloopt hoe je het had gewild en daarom niet de nodige dingen op een rij hebt etc etc. Het leven is eenmaal zo, niet alles gaat zoals we willen en daarom is het beste om Allah zn wil te accepteren, want het leven is enkel een test.

    Hiermee kan het mogelijk zijn dat jij, of de persoon waarmee je trouwt als het ware niet de eerste keus is maar een uiteindelijke tweede. Nee geen enkel relatie is hetzelfde en een korte periode zegt niks over de lange. Je kan gek zijn op iemand die destructief voor je zou kunnen wezen, of iemand waar je totaal geen gevoel voor hebt die ervoor zorgt dat je de beste versie van jezelf wordt IE een goede dienaar/dienares tegenover je schepper. Dat zijn dingen van waarde uiteindelijk en dat is waar we naar 'zouden' moeten kijken. Echter is gevoel een ingewikkeld iets. Je kan dat niet echt beheersen en er kunnen bepaalde situaties zijn waarin bepaalde dingen onbetwistbaar zijn als het ware.

    Stel je voor dat je man/vrouw jou als tweede keuze heeft uiteraard zonder dat je het ooit door zou hebben gehad. Getrouwd, en kinderen zit in de planning met Allah zijn wil. Erachter komen zal je nooit maar laten we zeggen dat je op een of ander manier achterkomt dat jou man/vrouw nog heel veel aan zijn/haar ex denkt omdat het blijkbaar iets heel speciaals zou zijn geweest. Wat zou dat met je doen?
    Dat is en zal altijd een raadsel blijven in het leven. Je wilt iemand, maar kunt diegene om welke reden ook niet bereiken en toch eindig je met iemand waar je je leven mee deelt.

    Dit geldt echter niet voor iedereen. Ieder van ons heeft zijn geluk. De een heeft geluk in de liefde, de ander in sport en weer een ander in carriere. Dat kan iedereen wel beamen. En er zijn er daarom die eindigen met degene die ze willen. En er zijn er die met degene zo graag wilde trouwen en niet met die persoon zijn geeindigd, maar super gelukkig leven en er zijn er die eindigen me wie ze willen en toch scheiden. Zo is het leven nu eenmaal. Je moet er het beste uithalenen uit het leven en een positief persoon kan heel veel bereiken in het leven. Positiviteit is een chemische reactie wat uitstraat en kan leiden tot geluk(Gevoel) en waar uit een fijn gevoel en leven kan worden gegenereerd.

  5. #5
    Bijna Lid

    Reacties
    8.798
    11-11-2011

    Het is belangrijk om erg open minded te zijn bij het zoeken/vinden van een partner. Wees gewoon niet zo specifiek en ga mee waar de golven jou brengen. Je zult zeker verrast worden met wat er op je pad komt, in shaa Allaah. Houd je verwachtingen laag.

    Ennuh, antwoord op je vraag. Het zou me slighty wat doen, natuurlijk. Communicatie vind ik belangrijk, erover praten en anders gewoon negeren. Veel meer kun je niet echt doen.

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Ik zou een eerste nooit opgeven voor een tweede keuze. Ik vind het erg onrechtvaardig om iemand te gebruiken, en dit alleen maar om getrouwd te zijn. Je bent gelukkiger als je alleen blijft in plaats van met iemand die je eigenlijk niet wilt.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    354
    26-03-2019

    Citaat Geplaatst door Manhajsalaf2018 Bekijk reactie
    Ik zou een eerste nooit opgeven voor een tweede keuze. Ik vind het erg onrechtvaardig om iemand te gebruiken, en dit alleen maar om getrouwd te zijn. Je bent gelukkiger als je alleen blijft in plaats van met iemand die je eigenlijk niet wilt.
    Ik begrijp je denkwijze, zo denk ik ook. Wat jammer is is dat je veel mooie kansen kunt mislopen.

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    286
    21-01-2018

    Citaat Geplaatst door Eloquence Bekijk reactie
    Ik begrijp je denkwijze, zo denk ik ook. Wat jammer is is dat je veel mooie kansen kunt mislopen.
    Mooi gezegd.
    Ondertussen doet ze wel heilig met haar topics over islam, maar als het op daden komt, kent ze het geloof niet.

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Citaat Geplaatst door Eloquence Bekijk reactie
    Ik begrijp je denkwijze, zo denk ik ook. Wat jammer is is dat je veel mooie kansen kunt mislopen.
    Ja kan, maar dat heb je dan weer over voor de eerste. Zo gaat dat in de liefde, je moet dingen opofferen voor elkaar, en niet de ene ineens in de steek laten omdat hij er niet meer is, dat is geen liefde. Je kunt streven om in het Paradijs te zijn met degene die jij wenst, en de keuze die jij hier maakt hangt daar veel vanaf.

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Citaat Geplaatst door Cataleya_ Bekijk reactie
    inderdaad wat een vreselijke last moet dat zijn, trouwen om het trouwen, ik denk als ik zoiets zou doen ik brutaal zou worden en hem niet gehoorzaam kan zijn, ik denk zelfs dat ik corrupt zou kunnen worden en hem opzettelijk het leven zuur zou maken, ik zou dan denk ik ook misbruik maken van zijn goedheid dat soort domme beslissingen kunnen dus leiden tot meer zonden dan we denken
    Haha klopt, de meeste moslims trouwen alleen maar om getrouwd te zijn, ze zijn niet echt opzoek naar degene met wie ze in het hiernamaals ook samen willen zijn. Velen denken met hun lusten in plaats van hun verstand laten werken.

    Ik ga liever voor degene die echt van me gehouden heeft en desnoods op hem wachten, dan voor een man die me wil gebruiken.. hhh lol.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door Tranquille_04 Bekijk reactie
    Ik zou het pijnlijk vinden. Maar ik zal ook mijn uiterste best doen om zelf speciaal voor hem te zijn en te worden. Met andere woorden die ex van de troon van zijn herinneringen stoten.
    Zeer mogelijk als er genoeg goede redenen zijn

    Citaat Geplaatst door Sterrenkunde. Bekijk reactie
    Ik zou denken vette pech je zit met mij opgescheept En je kunt niet meer terug
    Hahaha. Aanpakken die handel
    If you 'don't know', Allah knows.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door Sarcasm Bekijk reactie
    Het is belangrijk om erg open minded te zijn bij het zoeken/vinden van een partner. Wees gewoon niet zo specifiek en ga mee waar de golven jou brengen. Je zult zeker verrast worden met wat er op je pad komt, in shaa Allaah. Houd je verwachtingen laag.

    Ennuh, antwoord op je vraag. Het zou me slighty wat doen, natuurlijk. Communicatie vind ik belangrijk, erover praten en anders gewoon negeren. Veel meer kun je niet echt doen.
    Inderdaad. Eigenlijk zijn de belangrijke dingen best simpel

    Yup, niet veel wat je nog kan doen behalve drastische dingen, wat nergens voor nodig is als je het aan mij vraagt. Hoe ik het zie is dat als er genoeg is wat je verbind, dat het wel verandert op een gegeven moment
    Citaat Geplaatst door Cataleya_ Bekijk reactie
    haha lijkt mij het ergste wat je jezelf kunt aandoen en dat is genoegen nemen met minder en vooral als je omgeving jou die medelijden aansmeert van hey let it go, ze is niet goed voor jou neem nou maar genoegen met minder, je kunt nog gelukkig worden met haar blabla, pure onzin man, mensen zullen jou nooit beter willen zien dan zichzelf dus je hoeft geen genoegen te nemen met minder en dan maar te accepteren dat je eventueel gelukkig gaat worden met diegene, heb je geen sabr met jouw situatie dan moet je inderdaad genoegen nemen met minder
    Gebeurt wel vaak genoeg, maar veel doen het het zichzelf ook aan!
    If you 'don't know', Allah knows.

  13. #13
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    Weggaan, je kan niet het niet winnen van een "geest."
    "Though she be but little, she is fierce."

  14. #14
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    Citaat Geplaatst door Tranquille_04 Bekijk reactie
    Het is geen strijd. Je bent samen met je man en je moet natuurlijk moeite doen om zijn hart voor jou te winnen en te behouden. Anders is het vlammetje snel uitgedoofd en groei je zo uit elkaar.
    Nah, als hij niet over zijn ex heen is moet hij eerst dat werk doen, die moeite moet hij doen. Anders is het een one way street. Hoe win je hart die gedeeltelijk bij iemand anders ligt? Daar moet hij iets aan doen en als hij dat niet kan dan houdt het op. Of je moet het accepteren en je erbij neerleggen.
    "Though she be but little, she is fierce."

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door JKHC Bekijk reactie
    Nah, als hij niet over zijn ex heen is moet hij eerst dat werk doen, die moeite moet hij doen. Anders is het een one way street. Hoe win je hart die gedeeltelijk bij iemand anders ligt? Daar moet hij iets aan doen.
    Je bent al getrouwd. Wat nu?
    If you 'don't know', Allah knows.