1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2.056
    03-01-2019

    De wereld gaat richting de 8 miljard inwoners.

    De beweging van vrouwen Birth Strike willen geen babies meer baren uit angst voor de Toekomst. Ik ben het helemaal met ze eens.
    Deze vrouwen denken echt goed na.
    Waarbij men in Oorlogsgebieden en Arme gebieden kinderen fokken als Konijnen, terwijl het ter Strengst verboden is. Wat een Verschil.


    https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/227...randering.html

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    De aarde kan het allemaal makkelijk aan. Er leven meer dan 107 miljard overleden mensen onder de grond....

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Jan er wordt wat afgeleefd onder de grond door skeletten.

    Afrika en Azie barsten uit hun voegen door bevolkinsexplosies.
    Dat gaan natuurlijk Europese wichten niet meer dat ene kind nemen. Terwijl Europa allen nog groeit door mensen op te nemen uit Azie en Afrika waar voor men daar niet kan zorgen.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    595
    04-03-2019

    1 woord: Mars.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Jan er wordt wat afgeleefd onder de grond door skeletten.

    Afrika en Azie barsten uit hun voegen door bevolkinsexplosies.
    Dat gaan natuurlijk Europese wichten niet meer dat ene kind nemen. Terwijl Europa allen nog groeit door mensen op te nemen uit Azie en Afrika waar voor men daar niet kan zorgen.
    Als de mensheid nou zorgvuldig omging met de grondstoffen dan kwamen we een stuk verder. Die kinderen in Afrika verbruiken aan grondstoffen nog geen 5 % vergeleken met wat het westen aan zichzelf verspilt... daar gooien ze ten minste niks weg. Hier heb je porties op tafel waar gerust 4 personen van kunnen eten....

    en de arabieren... pfff... hier kan zelfs een heel dorp van eten...


  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Als de mensheid nou zorgvuldig omging met de grondstoffen dan kwamen we een stuk verder. Die kinderen in Afrika verbruiken aan grondstoffen nog geen 5 % vergeleken met wat het westen aan zichzelf verspilt... daar gooien ze ten minste niks weg. Hier heb je porties op tafel waar gerust 4 personen van kunnen eten....

    en de arabieren... pfff... hier kan zelfs een heel dorp van eten...

    Gaat niet alleen om hierom. Alle nieuwe mensen willen ook een dak boven hun hoofd. Je ziet in Afrika dat daardoor steeds meer beslag wordt gelegd op gebieden waar dieren woonden, bossen zijn gevestigd.
    Overal worden de dieren terug gedrongen.

    En die vluchtelingen die Europa hebben gehaald zie je op de beelden dolgelukkig hun smartphones pakken en het thuisfront informeren.
    Die smartphones; ook grondstoffen. En zij willen natuurlijk ook allemaal daar luxe, producten waar grondstoffen voor worden gebruikt.
    De laatste 2 miljard mensen zijn enorm snel gekomen en voor een enorm groot deel niet in Europa.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Llkkqq Bekijk reactie
    1 woord: Mars.
    Stel dat Mars mogelijk was, en het is het niet, maar zou je dan kiezen om erheen te verhuizen?

    het is ongeveer dezelfde vraag als het mogelijk zou zijn je geest te verhuizen naar een robot, en dat is niet mogelijk, maar had je daar anders wel voor gekozen dan?

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    595
    04-03-2019

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Stel dat Mars mogelijk was, en het is het niet, maar zou je dan kiezen om erheen te verhuizen?

    het is ongeveer dezelfde vraag als het mogelijk zou zijn je geest te verhuizen naar een robot, en dat is niet mogelijk, maar had je daar anders wel voor gekozen dan?
    is naar Mars gaan niet mogelijk? Ben je een diversen 2.0 die ruimtevaart ontkent?
    Er zijn al een aantal marsrovers en binnen de kortste keren zal de mens volgen.
    Ik zou zowel naar Mars willen als ruimtereis en om daar mijn laatste fase van mijn leven mee te maken, ik zou niet op jonge leeftijd daar naartoe gaan en voor de rest van mijn leven blijven.
    Maar voor een ruimtereis zou ik morgen zelfs al willen vertrekken.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Gaat niet alleen om hierom. Alle nieuwe mensen willen ook een dak boven hun hoofd. Je ziet in Afrika dat daardoor steeds meer beslag wordt gelegd op gebieden waar dieren woonden, bossen zijn gevestigd.
    Overal worden de dieren terug gedrongen.

    En die vluchtelingen die Europa hebben gehaald zie je op de beelden dolgelukkig hun smartphones pakken en het thuisfront informeren.
    Die smartphones; ook grondstoffen. En zij willen natuurlijk ook allemaal daar luxe, producten waar grondstoffen voor worden gebruikt.
    De laatste 2 miljard mensen zijn enorm snel gekomen en voor een enorm groot deel niet in Europa.
    Zo ongeveer wat wij al lang hebben gedaan en in een veelvoud doen?

    Ze doen daar alleen maar wat wij hebben gedaan en dat kunnen we ze moeilijk kwalijk nemen.
    Laten we hopen dat zodra daar echt meer en meer welvaart komt, het aantal kinderen ook omlaag gaat en we technologie hebben waardoor de afdruk per mens lager wordt.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Llkkqq Bekijk reactie
    is naar Mars gaan niet mogelijk? Ben je een diversen 2.0 die ruimtevaart ontkent?
    Er zijn al een aantal marsrovers en binnen de kortste keren zal de mens volgen.
    Ik zou zowel naar Mars willen als ruimtereis en om daar mijn laatste fase van mijn leven mee te maken, ik zou niet op jonge leeftijd daar naartoe gaan en voor de rest van mijn leven blijven.
    Maar voor een ruimtereis zou ik morgen zelfs al willen vertrekken.
    Dat jij erheen verhuisd? Acht je dat mogelijk? dat we daar levenloze apparatuur naar toe sturen, dat kunnen ze makkelijk aan, maar een mens.... met alle maatregelen die je kan nemen hou je het nog geen dag vol tenzij je diep onder de grond gaat wonen als je daar niet tegen nog grotere dilemma's aanloopt....


    nee, vooralsnog niet mogelijk voor de mens om daar een bestaan te beginnen.


    het is je gegund...

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    595
    04-03-2019

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Dat jij erheen verhuisd? Acht je dat mogelijk? dat we daar levenloze apparatuur naar toe sturen, dat kunnen ze makkelijk aan, maar een mens.... met alle maatregelen die je kan nemen hou je het nog geen dag vol tenzij je diep onder de grond gaat wonen als je daar niet tegen nog grotere dilemma's aanloopt....


    nee, vooralsnog niet mogelijk voor de mens om daar een bestaan te beginnen.


    het is je gegund...
    je bent blijkbaar nog niet echt op de hoogte van wat er allemaal gaande is op de wereld

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Llkkqq Bekijk reactie
    je bent blijkbaar nog niet echt op de hoogte van wat er allemaal gaande is op de wereld

    niks anders dan dat de rijkste rijker worden en armen armer...

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Zo ongeveer wat wij al lang hebben gedaan en in een veelvoud doen?

    Ze doen daar alleen maar wat wij hebben gedaan en dat kunnen we ze moeilijk kwalijk nemen.
    Laten we hopen dat zodra daar echt meer en meer welvaart komt, het aantal kinderen ook omlaag gaat en we technologie hebben waardoor de afdruk per mens lager wordt.
    Waar heb ik iemand wat kwalijk genomen? Ik schreef dat zij natuurlijk ook.....

    Ik kwam in het geweer waarmee die bevolkingsexplosie in Azie en Afrika werd afgedaan in de trant ach een miljard meer is geen probleem.
    Zij gebruiken nauwelijks iets.

  14. #14
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Llkkqq Bekijk reactie
    1 woord: Mars.
    met het geld dat men daar een mens in leven houd kan je hier op aarde mischien wel honderden zo niet duizenden mensen in leven houden.
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    595
    04-03-2019

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    met het geld dat men daar een mens in leven houd kan je hier op aarde mischien wel honderden zo niet duizenden mensen in leven houden.
    zonder planeet b is er straks niemand meer in leven.
    Aardbevingen
    Vulkanen
    Overstromingen/tsunami’s
    Orkanen
    Massadroogte -> Drinkwater tekort, mislukte oogsten
    Overbevolking
    Nucleare wapens.