1. #1
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Een man die het niet erg vindt dat vrouwen zondigen en met mannen mengen

    De dayyoeth

    Een man die het niet erg vindt dat vrouwen zondigen, zoals vrijelijk met mannen mengen en met hen omgaan (vriendschappelijk) enz.. of misschien keurt hij dit wel af maar staat dit wel tijdelijk toe voor zichzelf, degene die deze verdorven daden goedkeurt is geneigd het ook voor zijn vrouw en dochters goed te keuren. Daarom komt deze handeling enkel van een dayathah.

    De profeet (salalahu alaihi wa salam) zei:

    'Er zijn drie personen die djannah nooit zullen binnengaan: een alcoholist, iemand die zijn ouders slecht behandelt en een dayyoeth die obceniteit binnen zijn familie toestaat.' (Ahmed e.a.)

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    14
    25-03-2019

    Gewoon vriendschap tussen mannen en vrouwen bestaat niet. Tenminste daar geloof ik niet in. Ik verwacht dat mijn vrouw geen mannen vrienden heeft en mannen geen hand geeft, en het zelfde geldt voor mij natuurlijk. Sorry ik ben een beetje conservatief.

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Het gaat hier niet alleen maar om vriendschap of handen schudden. Het gaat veel verder dan dit. Ook wat het oog ziet en hoort, onnodige gesprekken en onnodig kijken.

    Op het internet zien we andere dingen die hier ook goed onder vallen. Deze zaken zijn duidelijk, ieder zacht hart zal het begrijpen en accepteren.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.056
    03-01-2019

    Up